Gå til innhold

omregistrering etter nyttår?!?!


Sistine
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Vi skal bli den stolte eier av en 99 mod 520ia i dag :D

D jeg lurer på er om d går ann å registrere bilen på meg nå så på gubben når vi må betale den regninga for så å regge den tilbake over nyttår?

Selvfølgelig da for å slippe unna dyr omregistrering :D

Håper noen vet dette??

Hilsen Christine

(måtte endre litt for skrev feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsavgift skal betales uansett hvem som står som eier om det bare er skilt på bilen!!

Formulere det du vil fram til litt bedre kanskje?

Ja, jeg mener den skal betales av den personen som bilen er registrert på ved nyttår. Altså om jeg for eksempel selger bilen min i slutten av januar - månedskiftet til februar, er det fortsatt jeg som må betale denne.

Jeg vet ikke hva trådstarter ville fram til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det var omregistrering jeg mente, men ble plutselig usikker siden han lenger opp snakket om åravgift..

Skal formulere meg bedre..

Poenget er at hvis vi venter til etter nyttås så går jo omregistreringen ned til 1500 kr..

Går det da ann å først regge den på meg? Så får vi regning ikke betaler den, så regge på gubben? så får han regning som vi ikke betaler så da over nyttår regger vi den på meg igjen??

For da å slippe unna med bare 1500 kr??

Håper noen skjønner hva jeg mener nå :)

Hilsen Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke omregginga som går ned etter nyttår for da er bilen 12år??

Hvis selger godtar å ha bilen på seg til etter nyttår er ikke dette noe problem for du kan ha egen forsikring.

Om det er tilfellet, hvor mye koster omregistreringen for en bil som er under 12 år kontra en som er over 12 år?

edit: se der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen ikke er omregistrert, rettere sagt, BETALT omregistrering må tidligere eier fortsatt betale forsikring.. Jeg gjorde det til en fjott som ikke betalte sin omreg med en gang.. Betalte forsikring i 1.5mnd på en bil jeg ikke eide/hadde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...