Gå til innhold

Hvilke felger passer til F10/F11?


Skands1
 Share

Anbefalte innlegg

Så det er fysisk umulig ja? Det er litt trist at de ikke kan lage et system hvor man kan justere høyden slik man vil (alà Range Rover Vogue's luftfjæringssystem). Da blir jo M-understell som kan senkes ytterligere og sportsautomat (slik at man får knappene som EDC har) et must dersom man bestiller F10.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe OT, men er det noen som vet hvorfor det ikke går å senke F10/F11 med EDC understellet? Range Rover sin luftfjæring kan kombineres med senking, Audi sin luftfjæring kan det, og likeså vet jeg godt at Mercedes sitt Airmatic-system med letthet kan senkes. Vil jo håpe og tro at det kommer noen ettermarkedsdeler som gjør det mulig å senke F10/F11 med EDC, for hvis ikke vil den ikke bli så altfor aktuell for meg som neste bil... eneste alternativet som da er brukbart vil jo bli, som Saltkjelen sier, M-understell og sportsautomat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDC og luftfjæring er ihvertfall to veldig forskjellige ting så det blir feil å sammenligne dette med med biler som har luftfjæring.

I tillegg til at det gjerne er mekaniske utfordringer, er det ikke usannsynlig at BMW ønsker å gjøre 5-serien litt mindre aktuell for ekstrem styling, for å øke merkevareverdien overfor den største kundegruppen, som gjerne ikke ønsker å asosiere seg med rånere o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med EDC er det vel demperne som er vanskelige å bytte, fjærene er vel vanlige så jeg tror de kan byttes.

I jeg tror nok F10 blir en populær bil å modde, leste nettopp at milhouse skal levere en ny F10 foliert matt sort og med sorte felger. :!:

Og her er noen bilder av andre F10 som er "fikset" litt på allerede.

osxwifsgpjld6ukse7mj.jpg

askgvxktpyqkjg7wr980.jpg

xlqdj4dspsigus5xjjfh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10/F11 blir nok en fantastisk bil å modifisere ja. Jeg har faktisk modifisert meg 2 biler via BMWs konfigurator og jeg er sannelig ikke sikker på om jeg liker sedanen bedre enn stasjonsvognen når jeg ser den i en slik setting som under;

Når vi snakker om at vi må ha sportsautomat for å få knappene innvendig må jeg jo også tilføye å si at BMW har vært flinke med å designe bilen slik at man "må" ha aut. avblendbare speil, sidekameraer og aktiv cruise kontroll for at det ikke skal se ut som om noe mangler og for å få et fullkomplett utseende. Speilene uten aut. avblending ser jo bare helt forferdelige ut..

9es378ljddqj6cgt7mlg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Tar opp igjen en gammel tråd

Jeg trenger "fjellgeit" vinterhjul til min f10 da vi kjører mye i fjellet om vinteren, og da jeg ikke fikk levert bilen med vinterhjul har jeg vurdert et par alternativer.

-har liggende orginale e90 felger 8x17 etter forrige bilen som jeg kan sko med 225/55 pigg, vil helst ha så smale dekk som mulig m pigg for framkommelighet.utifra innpress et34 bør vel disse passe til bilen? Er jo 330 mm bremser på både e91 325d og 520 f10 så det skal vel gå.

-alternativet er å sko de orginale 19" msportfelgene med piggdekk, men jeg er usikker på om dette blir mykt nok til å klatre de norske fjellovergangene på is og snøføre.samtidig blir det vel useriøst dyrt å finne vinterhjul i disse dimensjonene+at egenskapene til hjulene blir så som så?

Kom gjerne med innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta de e90 felgene passer på din f10, de vil bare sitte 4mm lengre inn, siden F10 17x8 felger er ET30.

Når det gjelder 19" piggdekk så får du Nokian Hakka 7 i 245/40/19 + 255/40/19, og Michelin X-Ici North XIN2 i 255/40/19.

Men skal du ha absolutt best mulig fremkommelighet antar jeg at 225/55/17 er best, og da har du også Continental IceContact som et alternativ, pluss at du sparer noen tusen på dekk med 17". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å se 5 serie med såpass høyt ET. For min del er det ikke felger som jeg ville vært skeptisk å få tak i (det finns et dusin lekkert utvalg til E90+), men det er vel heller om det fysisk er mulig å senke en bil med EDC? Noen som vet noe om dette?

På min f30 har jeg M-understell og EDC, den er senket med fjærer.

Så det er ikke noe problem, den må bare programeres etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-alternativet er å sko de orginale 19" msportfelgene med piggdekk, men jeg er usikker på om dette blir mykt nok til å klatre de norske fjellovergangene på is og snøføre.samtidig blir det vel useriøst dyrt å finne vinterhjul i disse dimensjonene+at egenskapene til hjulene blir så som så?

Kom gjerne med innspill!

Jeg kjører 245/40-19" Nokian Hakkapelita 7 piggdekk på de originale 19" M-sport felgene til min F11, og det fungerte upåklagelig i hele vinter på dårlige nord-norske vinterveier. Jeg er ikke redd for å anbefale et slikt oppsett. 17" vil trolig fungere litt bedre, men hos meg teller også utseendet litt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-alternativet er å sko de orginale 19" msportfelgene med piggdekk, men jeg er usikker på om dette blir mykt nok til å klatre de norske fjellovergangene på is og snøføre.samtidig blir det vel useriøst dyrt å finne vinterhjul i disse dimensjonene+at egenskapene til hjulene blir så som så?

Kom gjerne med innspill!

Jeg kjører 245/40-19" Nokian Hakkapelita 7 piggdekk på de originale 19" M-sport felgene til min F11, og det fungerte upåklagelig i hele vinter på dårlige nord-norske vinterveier. Jeg er ikke redd for å anbefale et slikt oppsett. 17" vil trolig fungere litt bedre, men hos meg teller også utseendet litt 8)

Joa ser den...

Jeg får tenke litt på det og bestemme meg når høsten nærmer seg:)

*update* Bavaria frarådet å bruke E91 orginalhjulene da jeg må bruke 5 mm spacer, og da ville ikke garantien gjelde. Så da blir det M351 med piggdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Tar opp en gammel tråd.

Kjøpte meg nettopp en F11, og ba om å få med ny felger til sommerhjul; 331 i 19".

Noen som har erfaringer med hvilke dekk som er gode til variert norsk sommervei? Det er en 535xd med adaptive drive. Er det likt innpress på xdrive og de uten?

Har sett på michelin pilot super sport, noen med erfaringer? Jeg er ikke ute etter noe stivt og hardt, men noe som er komfortabelt samtidlig som bilen kan presses litt.

Lurer også på hva som anbefales av 245 og 255 i 40-19 dimmensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-alternativet er å sko de orginale 19" msportfelgene med piggdekk, men jeg er usikker på om dette blir mykt nok til å klatre de norske fjellovergangene på is og snøføre.samtidig blir det vel useriøst dyrt å finne vinterhjul i disse dimensjonene+at egenskapene til hjulene blir så som så?

Kom gjerne med innspill!

Jeg kjører 245/40-19" Nokian Hakkapelita 7 piggdekk på de originale 19" M-sport felgene til min F11, og det fungerte upåklagelig i hele vinter på dårlige nord-norske vinterveier. Jeg er ikke redd for å anbefale et slikt oppsett. 17" vil trolig fungere litt bedre, men hos meg teller også utseendet litt 8)

Joa ser den...

Jeg får tenke litt på det og bestemme meg når høsten nærmer seg:)

*update* Bavaria frarådet å bruke E91 orginalhjulene da jeg må bruke 5 mm spacer, og da ville ikke garantien gjelde. Så da blir det M351 med piggdekk.

Sikkert litt sent, men jeg skal kvitte meg med mine 17" vinterhjul til min F11. Gått en sesong, da jeg skal ha 19. Så hvis du bor i Oslo området og er interessert så bare å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp en gammel tråd.

Kjøpte meg nettopp en F11, og ba om å få med ny felger til sommerhjul; 331 i 19".

Noen som har erfaringer med hvilke dekk som er gode til variert norsk sommervei? Det er en 535xd med adaptive drive. Er det likt innpress på xdrive og de uten?

Har sett på michelin pilot super sport, noen med erfaringer? Jeg er ikke ute etter noe stivt og hardt, men noe som er komfortabelt samtidlig som bilen kan presses litt.

Lurer også på hva som anbefales av 245 og 255 i 40-19 dimmensjon.

Ja, det er likt innpress på xdrive.

Jeg har Michelin PSS i 255 + 295 på 20", kjører nydelig og eneste minus er litt mye støy.

Ellers så kan jeg anbefale Nokian Hakka Z i 255/40/19, og nå har du også Nokian Hakka Black i 245/40/19.

viewtopic.php?f=6&t=212541&hilit=f11+hakka&start=180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er likt innpress på xdrive.

Jeg har Michelin PSS i 255 + 295 på 20", kjører nydelig og eneste minus er litt mye støy.

Ellers så kan jeg anbefale Nokian Hakka Z i 255/40/19, og nå har du også Nokian Hakka Black i 245/40/19.

viewtopic.php?f=6&t=212541&hilit=f11+hakka&start=180

Takk for svar. Hakka zLine ser ut som et godt alternativ, får gode reviewer og skal være støysvakt. Støy er viktigere enn pris, siden jeg stort sett driver langkjøring.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/zLine.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...