Gå til innhold

Oppsigelse av kjøpskontrakt..


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når eneste grunnen til "oppsigelsen" er at du angrer.. vel, det er vel ingen gyldig grunn egentlig.

Tilby å betale 10-15% av bilens pris for å kjøpe deg ut av kontrakten kanskje? Litt avhengig av prisklasse, bør iallefall kompanserer for selgers bryderi og tid han har tapt.

Er det skjulte feil/mangler på bilen etter du har overtatt den, så kan jo det taes opp i den tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo litt av poenget med kjøpskontrakten? :)

Prøvde å få frem en løsning der både du og selger er fornøyde. Du kommer fri fra kontrakten, men må svi av litt fra "tabbekvota". Selger må finne ny kjøper, men får kompensert sitt bryderi og bortkasta tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det jo forsåvidt, men en avtale er en avtale. Norsk Avtalerett.

Hentet fra wikipedia:

En avtale er en avtale, så partene kan ikke bare trekke seg fra en avtale. Avtalen skal gjennomføres etter hva partene har blitt enige om. Prinsippet blir omtalt som «pacta sunt servanda». Hver av partene kan få hjelp av myndighetene til å gjennomføre avtalen med tvang (tvangsfullbyrdelse) dersom motparten ikke holder hva han/hun lovet. Det finnes visse begrensninger i dette prinsippet. Blant annet plikter man ikke å oppfylle en avtale som strider mot lov eller «ærbarhet». Det siste innebærer at man ikke kan tvinges til å gjennomføre noe som er direkte umoralsk, eller som er et for stort inngrep i den personlige frihet.

og link til avtaleloven på lovdata: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... tt=avtale&

Du er nok dessverre på tynn is når det gjelder å angre, sålenge kontrakten er skrevet og signert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel....bortkasta tid?vel...han hadde annonsen ute i 1 mnd før jeg ringte på bilen...og som jeg vet, disse bilene er tungsolgte...Derfor han er på hugget mot meg. Dog synes jeg det er rimelig av meg å tilby betaling for ny annonse.

Vi har åpenbart litt forskjellige syn på slike ting. Jeg syns vel en 500-lapp er ganske mager trøst i denne sammenhengen, syns ikke du? Vi snakker om brudd på norsk lov her, og han kan faktisk presse deg ganske langt uti gjørma om han går for det. Legge seg langflat og forhandle til et kompensasjons kompromiss hadde jeg gått for. Så hadde jeg dratt hjem og vært så flau at jeg ikke vet hvor jeg hadde gjort av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra selgers synspunkt så forstår jeg det om han er forbanna... fordi jeg har opplevd noe lignende selv.

Var en som fylte ut signatur og alt på vognkort/salgsmelding når jeg solgte min gamle W210 E-klasse som brodern hadde kræsja... Så sa han "nei, vil ikke ha". Jeg kunne vel ikke riste han løs for pengene han skyldte og han bare stakk. Ble RIMELIG forbanna på han senere.

Bare å bite i det sure eplet, kjøpe bilen og legge den ut igjen. Ikke mye mer å gjøre... Evt. nedgradere fra E65-en din og kjøpe en rimeligere BMW. Life sucks mtp. penger/økonomi :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han er virkelig vil bli kvitt denne bilen da han ikke kan selge den til noen andre. Har solgt noen biler selv og når de ikke har kommet så maser jeg ikke på de. bilen går jo uansett visst den er i sånn stand som han sier. burde ikke bli noe problem for han å selge den videre da. Hvertfall når du har sagt at du kan betale finn annonse osv.

Men skjønner at han blir irritert, men sånn er det ;) alt går ikke som planlagt alltid. Jeg hadde blitt veldig skeptisk på denne bilen. men hvertfall, lykke til ;) ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når folk kommer med elcon lån blir jeg skeptisk, siste utvei penger :P

Blir du skeptisk? Det er jo helt normal måte å kjøpe bil på. Knotete og til tider lang transaksjon, men den funker.

Med mindre du er vant med at alle kjøpere har kommet og betalt cash for bilene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når folk kommer med elcon lån blir jeg skeptisk, siste utvei penger :P

Blir du skeptisk? Det er jo helt normal måte å kjøpe bil på. Knotete og til tider lang transaksjon, men den funker.

Med mindre du er vant med at alle kjøpere har kommet og betalt cash for bilene dine ;)

cash funker alltid best 8)

tenkte mer på elcon, ikke måten det fungerer på. får du ikke lån i banken din. får du alltid lån av elcon :lol: skyhøye renter og leven :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...