Gå til innhold

318is 97mod M44 startproblem når kaldt


SIR
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har problemer med å kaldstarte bilen når det er kaldt (5 grader og lavere). Jo kaldere dess vanskligere blir det å starte bilen. Når jeg begynner å starte er det ingen tendens til tenning, helt dau. Jeg må alltid gi litt gass, etter 10-20 sekunder kommer tendenser til tenning og til slutt starter motoren. Jeg må ha foten på gassen de første minuttene for å unngå at motoren stopper på tomgang. Men når motoren er varm fungerer den helt fint. Den fungerer også helt fint når det ikke er kaldt ute.

Noen som har peiling hva som kan feile motoren min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondens i bensintank er jo et generellt problem for mange når det blir kaldt....Sørg for å ikke kjør rundt med lite bensin i tanken, fyll helst full tank og sørg deretter å ikke komme under halv tank før du etterfyller.....Bare ett tips..................

Takk for tips :)

Jeg kjører som oftest til bensinlyset kommer på, så kan hende dette er et kondensproblem. Kan ta meg en tur bort på bensinstasjonen å helle på kondensfjerner og tanke opp.

Men må si at jeg har hatt problemet en stund. Hadde samme problemet ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Høsten har kommet og morgenene blir kaldere og kaldere. Da begynner jeg å tenke tilbake på forrige vinters startproblemer.

Jeg har fått tips om at det kan være tomgangsregulatoren. Har fått anbefalt å kjøpe nytt fordi brukte kan ha kort levetid. Er det mulig å finne ut om det er tomgangsregulatoren som forårsaker startvanskene? Hadde vært litt synst å bytte ut en slik dyr del om den er i orden.

Motoren er en M44.

Tips? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten sjekket innsugsbelgen?

Tror den skal være hel og fin. Tenker du på at den suger falsk luft? Ville det ha gitt symptomene jeg har? Vanskelig å starte når det er under 10 grader (veldig vanskelig når lavere enn -10 grader), men fungerer fint når den har kjørt seg varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok diagnose av bilen ikveld. Det var registrert feiltenning på 3 av sylinderne. Regner med dette kommer fra trøblete starter.

Skal sjekke temp sensorene imorgen. Ser at diagnoseprogrammet kan lese av både kjøleveske og luftinntak temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...