Gå til innhold

Mitt z3 coupe prosjekt/banebil: Blir levert i innbytte.


milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sikkert UTROLIG morro å herje på isen med en m-coupe!! en smule misunnelig på "isbilen" din :)

Det er ikke isbilen min, men kosebilen som skal få kjørt seg hardt!!

Nice Milhouse! :D

Skal du på nsk sin kjøring i slutten av januar?

Ja
Må ha vært morro på isen denne ja.. Z3'n er jo sladdebil nr1 fra BMW :) Hvordan blir takhøyden med bøttestol i Z3n?
. Var veldig moro, er grei sladdebil!! Jeg er bare 170 høy så det går greit for meg. Har litt lang rygg så det kan hende jeg fjerner slidern.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt rart medbtanke på setene. Funker uansett greit nå.

Med tanke på trening så er ikke dette idialspor trening. Dette er lek og moro!veldig fin måte å bli kjent med bilen på. Kontra sladdene på denne bilen er giftigere en de fleste andre bilene jeg har kjørt!

Nå er frokosten ferdig så nå er det bare å starte bilen å dra opp til hebbe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må filme litt da.

Gjorde det, men bare med mobil så det er ikke bra.

Den treningen er nok gull verdt! :)

Gull verdt kan diskuteres. Har funnet litt ut om pendeleffekt på bilen...

Er ett lite strekke der vi for 2 dager siden var oppe i 180 på speedometret. Merket da at neste sving ikke ble tatt bra. Hadde ca 170 i den i dag, 160 er passe så jeg måtte bremse litt hardt. Hadde grep på den ene siden, men ikke den andre. Ble en sladd med en påfølgende kontra som var 'umulig' å hente inn. Kom sidelengs/baklengs inn i snøen. På vei bort sa jeg til kompisen at dette ble dyrt. Fangern foran knakk samt høyre forskjerm må byttes. Døra må bare vippes ut. Ikke noe lakkskader. Vi fjernet litt snø og fortsatte å kjøre så er bare litt kosmetisk.

I og med at det ikke kunne bli noe værre prøvde kompisen bilen. Vi byttelåner bil hele tiden. men nå satt han den i snøen han også. I ca 10 km i timen, men fangern var allered svak så delene lå strødd.

Konklusjonen er at jeg fremdeles ikke kjenner bilen godt nok samt at dette ble ett litt dyrt treff. Samtidig kunne det blitt veldig mye værre hvis snøen hadde vært hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, men trøst deg med at det er mye billigere enn å gjøre det samme på sommerstid! Da kan en "umulig" slædd fort gjøre at du ligger opp ned og gurgler sand.

Fangeren er jo ikke store greier, og disse bilene har jo verdens minste forskjermer. Verre om du tar panseret vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist :(

trist, klønete, dumt osv, men det er lite jeg kan gjøre med det nå.

Skulle egentlig lakkere litt på den før jul ,men vi rakk det ikke/pluss at vi regnet med at noe kunne skje med fangern foran.

Kjipt, men trøst deg med at det er mye billigere enn å gjøre det samme på sommerstid! Da kan en "umulig" slædd fort gjøre at du ligger opp ned og gurgler sand.

Fangeren er jo ikke store greier, og disse bilene har jo verdens minste forskjermer. Verre om du tar panseret vil jeg tro...

Hadde det skjedd på asfaltbane med sannfelle hadde vi rullet. Panser hadde jeg planer å lakkere sammen med frontfanger grunnet at tidliggere eier har kjørt mye på bane. Steinsprang er det da lagt farge i så det ser ut som biler har 100 vorter i front!! Dropper nok lakk av panser nå. Skjermer på bekke sider skulle lakkeres da de er litt overflaterust på de. Nå blir det en ny på den ene siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å sett på bilen. Alt ser veldig greit ut men dette blir dyrt. Er ikke noe tema for meg å prøve å ta det på forsikring da dette var på bane og jeg derfor ikke kan få det dekket med mindre jeg fabrikerer en story.

Det som må byttes er:

frontfanger

sideskjermen(veldig liten)

Innerskjermen(fordi pigghjulene har slitt den i stykker når den ble løs)

noen klips.

Annet som jeg gjør da også gjør når jeg først er i gang er.

Lakkere opp og plastsveise bakfanger da den har en liten sprekk, gammel moro.

Døra var vi i tvil på hva vi skulle gjøre med. Den er dyttet litt inn rett ved sidebjelken så han tviler på at den kommer til å bli bra.

Jeg kjøpte tidliggere 2 røde dører som skulle brukes til å bytte interiøret. Vi tar da denne døren og lakkere så vi slipper å rette denm andre døren hvis det ikke skulle bli bra.

Bakskjermen blir rett litt opp og lakkert da den som alle andre z3 couper er peppret med steinsprang.

Det blir en omfattende jobb og mye som skal lakkeres men det kunne vært mye værre. Er ikke noe lakkskade på bilene så det er bare snøen som har endre litt fasong på bilen. Kanaler, hjulstilling osv er som det skal. Jeg hadde uansett planer om å lakkere litt på bilen så selv om dette er kjipt så kunne det vært værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøre med ishjul på isbane!!

Da går M-Coupe fra rå til skremmende 8)

Da må jeg ha inn bur først. Vi får se hva som skjer senere, men i år og neste år er øvelses sesonger og så får vi se om vi skal "satse" etter det. I så fall blir det sikkert bur, hvis man kan få det godkjent.

Samtidig så ønsker jeg at bilen skal kunne kjøres frem og tilbake fra banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel kun en enkel bøyle i Sigdal, og da kan du enkelt ha noe skrudd sak du bare kan kaste ut da banesesongen er over.

Ellers finnes det isbaner man ikke trenger bur for ispigg. Lærekurven med ishjul er veldig fin, og det kan sammenliknes med råskap med støttehjul. Når man først mestrer det er risikonivået veldig lavt, fordi man kan dumme seg ut ganske mye, og enda redde seg inn pga den enorme bremsekraften det er i ispigg når man improviserer rett. Men det som ofte tar tid er å slippe løs hemnigene og bli dus med det enorme surrealistiske grepet man har på speilblank is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...