Gå til innhold

Mitt z3 coupe prosjekt/banebil: Blir levert i innbytte.


milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Du trenger vel kun en enkel bøyle i Sigdal, og da kan du enkelt ha noe skrudd sak du bare kan kaste ut da banesesongen er over.

Ellers finnes det isbaner man ikke trenger bur for ispigg. Lærekurven med ishjul er veldig fin, og det kan sammenliknes med råskap med støttehjul. Når man først mestrer det er risikonivået veldig lavt, fordi man kan dumme seg ut ganske mye, og enda redde seg inn pga den enorme bremsekraften det er i ispigg når man improviserer rett. Men det som ofte tar tid er å slippe løs hemnigene og bli dus med det enorme surrealistiske grepet man har på speilblank is.

Skal vel begynne å tenke på bur til neste år, hvis jeg får teken på dette. Er ikke noe vits hvis jeg skal kjøre rundt gamle rudskogen på 1,3 som jeg gjorde sist!! Dette er en prøvesesong så får vi se hvor ivrig jeg blir.

Innerskjermene på Z3 blir forøvrig spist opp i ytterkant uansett. Jeg holdt meg unna ganske lenge ved å holde bilen ganske høye, men den var lavere i 2010 enn i 2009 og da røk de etter 1,38 banetreff. :mrgreen:

Tviler ikke ett sekund. Hvor kjøpte du den folien på bakskjermen? Nå blir det jo lakkert så jeg tenkte jeg skulle legge på. Er den matt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå skal bilen vaskes og ryddes bort frem til våren. Hadde den på vinterkjøring med NSK. Kjempe moro. Utfordringen var at piggene på høyre bakhjul ligger igjen i Sigdal så grepet på Golsfjellet vår ikke bra.

Jeg kjørte en del x6 og den bilen imponerte meg masse. Vi var 2 stykk som byttet litt på og vi begge kjørte fortere med x6en en med z3en. Bilen har 100hk mindre og veier ca 700kg mer. Det var piggfriedekk på den og jeg hadde 3 piggdekk!! Xdriven hadde litt å si, men det var kjempe morsomt å kjøre. Veldig lettkjørt selv om bilen er stor og tung.

_nsk2727z3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nam, z3 coupe'ne er kule biler ass.. aldri prøvd en, men kan tenke meg de er kjøremaskiner til tusan :D

NB!! husk ingen 4pkt seler uten bur. da blir du fort noen cm kortere om du skulle være så uhenldig og snu bilen på taket :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
":1easpnef]Tøft!

Tydeligvis alt for gode penger på å pushe biler på folk :)

Man kan tjene bra med penger på RIMI også hvis man jobber nok. Forrige helg er første gang på 3 år jeg har hatt fri uten å skulle gjøre noe. Jeg fikk ikke komme på jobb!!

Så lenge madammen ikke klager så kjørere jeg løpet fult ut! Kommer en tid for større leilighet og stasjonsvogn så jeg kjører på!!

nam, z3 coupe'ne er kule biler ass.. aldri prøvd en, men kan tenke meg de er kjøremaskiner til tusan :D

NB!! husk ingen 4pkt seler uten bur. da blir du fort noen cm kortere om du skulle være så uhenldig og snu bilen på taket :wink:

Blir ikke noe bur enda. Belter venter vi også med. Er faen meg mye rart man skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det vel konstantert mini subframe disaster på bilen. Ser foreløpig bare ut som om diff feste har revnet litt(ca 2mm), bagasjeromms gulvet er helt. Bilen er i gode hender så får vi høre dommen om noen dager. Regner med at det blir forsterking av bagasjerommet samt ett forsterkte diff feste!

Veldig glad for at vi så dette så tidligg at det ikke ahr blitt noe ordentlig problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nam, z3 coupe'ne er kule biler ass.. aldri prøvd en, men kan tenke meg de er kjøremaskiner til tusan :D

NB!! husk ingen 4pkt seler uten bur. da blir du fort noen cm kortere om du skulle være så uhenldig og snu bilen på taket :wink:

En sannhet med modifikasjoner.. På 02 og tilogmed E30 kanskje.

Tilogmed BMW sine testsjåfører benytter bøttestoler og 4/6punktsseler i prototypene uten bur. Har enda tilgode å se en E36-> taket på bane hvor taket har kommet betydelig ned. Ikke engang på E30er som har gått rundt har det vært noe særlig nedtrykt tak.

Men kjører man med Schorth sine seler med ASM som er godkjent til hver enkelt bilmodell så er man sikrere. Da kan overkroppen vris i en nødsituasjon siden ASM utløses. Man kommer da heller ikke under magebeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...