Gå til innhold

Oljeskift/service på E91 320d


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på noen ting ang oljeservice på bilen min. Det er nå 4100km igjen til jeg må bytte olje, så det holder vel til jul kanskje.

Er dette enklest å gjøre selv, for så å dra med bilen til diagnose for å få lagt inn at oljeskifte er utført? Om et verksted gjør alt, hvor mye kan jeg forvente å måtte betale for dette?

Kan jeg komme på et verksted med min egen olje og få disse til å bytte den, eller er det veldig upopulært? Kan et vanlig verksted utføre diagnosen med å legge inn ny intervall?

Mvh

Jørgen Lie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at to kompiser driver verksted som forhandler Castrol, så skaffer billig olje der.. De/jeg kan jo for så vidt ta et oljeskift, men så må den jo en plass for å oppdatere slik at det starter ny nedtelling til neste oljeskifte.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som mekaniker på et bilverksted, og for oss er det ingen problem at vi bytter olje for kunden om det er "medbrakt".

Du kan også få nullstilt serviceintervallen på hvilket som helst verksted somregel fordi service nullstilling krever ikke et dedikert bmw diagnoseapparat, men har du sjekket om du kan nullstille den selv?

på brodern sin 2007 e87 118d nullstiler man oljeskift uten diagnoseapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som mekaniker på et bilverksted, og for oss er det ingen problem at vi bytter olje for kunden om det er "medbrakt".

Du kan også få nullstilt serviceintervallen på hvilket som helst verksted somregel fordi service nullstilling krever ikke et dedikert bmw diagnoseapparat, men har du sjekket om du kan nullstille den selv?

på brodern sin 2007 e87 118d nullstiler man oljeskift uten diagnoseapparat.

Skjønner :) Hmm, hvordan kan jeg sjekke det da? Kan det gjøres på iDrive eller noe sånn?? Eller må man mere grundig til verks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rarzq6c77k56x9sibwij.jpg