Gå til innhold

Høyt oljeforbruk


E-39
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Hei E-39

Jeg har samme bil som deg, og det samme problemet med høyt oljeforbruk. Har du funnet ut av problemet ditt ?

Jeg har bestilt time på BMW for å sjekke veivhusvent. De foreslo at jeg byttet olje og filtere, og samtidig kjørte en motorrens (innvendig). Jeg har hatt bilen i 4 mnd. Alle servicer er fulgt, men ikke alltid på merkeverksted. Aner derfor ikke hvordan olje som er brukt, men jeg har etterfyllt med CASTROl GTX 5/40. Verkstedet mente at blanding av oljetyper KUNNE medføre økt forbruk, og rådet meg derfor til å bytte til CASTROL (svinedyrt) Hva mener forresten forumet om hvilke oljetyper som er best til E-39 motorer ?

Jeg synes at forbruket har gått mye opp ifbm. kulda. Leste et annet sted at veivhusvent kan fåes i en utgave som er beregnet for kalde strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei E-39

Jeg har samme bil som deg, og det samme problemet med høyt oljeforbruk. Har du funnet ut av problemet ditt ?

Jeg har bestilt time på BMW for å sjekke veivhusvent. De foreslo at jeg byttet olje og filtere, og samtidig kjørte en motorrens (innvendig). Jeg har hatt bilen i 4 mnd. Alle servicer er fulgt, men ikke alltid på merkeverksted. Aner derfor ikke hvordan olje som er brukt, men jeg har etterfyllt med CASTROl GTX 5/40. Verkstedet mente at blanding av oljetyper KUNNE medføre økt forbruk, og rådet meg derfor til å bytte til CASTROL (svinedyrt) Hva mener forresten forumet om hvilke oljetyper som er best til E-39 motorer ?

Jeg synes at forbruket har gått mye opp ifbm. kulda. Leste et annet sted at veivhusvent kan fåes i en utgave som er beregnet for kalde strøk.

Hei Escape og velkommen til Bimmers!

Jeg har nok funnet ut hva som var årsaken til oljeforbruket,de hadde bare fylt litt over minimum streken!

Det var på Naf senteret og det ble brukt Esso 5-30 syntetisk. Jeg kjøpte denne av en eldre kar og den hadde gått 210000 km,og alle servicer tatt hos Stenshagen i Oslo.Bilen har nok vært pent kjørt i alle år og når jeg da begynte å teste den litt nå og da på E6 ved 4-6500 rpm,så tror jeg nok det også bidro litt til høyt forbruk. Har nå kjørt den 400 mil og etterfylt ca 1,5 liter. Bmw anbefaler Castrol som er dyr og bra olje,men jeg mener at olje fra mange andre leverandører er vel så bra.Så lenge oljen er helsyntetisk og oppfyller spesifikasjonene som står i Bmw sine bøker!

Hvis du har mange spørsmål du lurer på kan søke på Google,og skrive feks : Veivhus ventilasjon Bimmers.no

Da kommer det nok opp masse info på dette. Jeg har begynt å søke den veien og fått svar på en del.

Lykke til med din Bimmer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...