Gå til innhold

Gammel men god, E30 IX touring.


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Det skjønner jeg godt! Det er jo helt sinnsvakt med snø her oppe nå. Skal si at brøytemannskapene har gjort en særdeles dårlig jobb mellom Bodø og Fauske, makan til vaskebrettvei!

Fant omtrent ikke bilen, merkelig...! Hehe!

lsfc3wmsqts4gwyvlc38.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si at brøytemannskapene har gjort en særdeles dårlig jobb mellom Bodø og Fauske, makan til vaskebrettvei!

Er ikke så rart, jeg bor midt mellom byen og tverlandet og jeg ser minst to som kjører forbi og brøyter/salter bar asfalt her uansett når jeg ser ut vinduet. 24/7

Så de har sikkert ikke mannskap og utstyr til å brøyte helt til Fauske.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bensinpumpe, tricky å få den gamle ut men etter at jeg bøyde den sorte skinna ca 90 grader gikk det til slutt :P

5upta3y0rbyni5d7h6sw.jpg

Når jeg først var kommet så langt at de siste hestene er på plass i bilen, altså pga bensinpumpa, var på plass kom det overskudd til å gjøre ferdig stereomonteringa.

9229119fopy3mt284gv8.jpg

gsd01rg557uc55gdygop.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Denne bilen har jeg eid tidligere; bilen ble i sin tid tatt inn fra Sveits av er en bilimportør i Drammen, og jeg var første registrerte eier i Norge! Jeg hadde bilen i 5 år, og har ubeskrivelig mye morro med den (selv om jeg i alle år holdt den original). Gøy å se at den lever fortsatt (jeg har sett den annonsert igjen 2 ganger etter at jeg solgte den). Lykke til med alle planer, og ta godt vare på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Denne bilen har jeg eid tidligere; bilen ble i sin tid tatt inn fra Sveits av er en bilimportør i Drammen, og jeg var første registrerte eier i Norge! Jeg hadde bilen i 5 år, og har ubeskrivelig mye morro med den (selv om jeg i alle år holdt den original). Gøy å se at den lever fortsatt (jeg har sett den annonsert igjen 2 ganger etter at jeg solgte den). Lykke til med alle planer, og ta godt vare på den!

Det var litt gøy å høre :)

Det er fremdeles en grom bil, men den lider litt av noe mangelfullt vedlikehold i senere tid.

Litt tlc når det blir vær og temp til sånt så er den god som ny igjen.

Blir nok ikke mer uoriginal enn den er nå, med unntak av etpar cm senk når sommerhjulene skal på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig bil; har alt det riktige utstyret også! Har den fortsatt "mine" røde visere og ///M i dashbordet, samt lys i girspaken?

Jeg fikk en salmaker til å trekke om førersetet i sin tid, da dette var svært slitt. Dessverre visste jeg ikke at man kunne fa tak i originaltrekk, ellers ville dette vært satt inn. Bilen ble "påkostet" relativt mye i mitt eie; jeg hadde den fra den hadde gått ca 150000 til den hadde gått nærmere 220'.

Jeg skulle gjerne hatt en tilsvarerende bil igjen; venter på at den riktige bilen dukker opp [-o<

Kos deg masse med den, og gi den alderdommen den fortjener!

PS bilen var usedvanlig sprek i sin tid, også til å være en ix! Jeg hadde f.eks ingen problemer med å kjøre fra en bekjents Audi s6 m/230 hk turbomotor :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man etter så ser man at viserne har vært røde men de er så falmet at de er hvite. M`en er der ennå men det er ikke lys i girspaken. Har liggende en shortshift som skal inn så da blir det muligens kule med lys i samme slengen.

Du så vel annonsen fra når jeg kjøpte den, så du kan tro jeg ble overrasket når jeg kom ned og fant ut av alt utstyret som er på den. Cruise kan jeg ikke huske å ha sett originalt i en E30 før engang..

Setet er fint ennå, men det begynner å bli slitt på den puta som kan justeres frem i forkant. Jeg tar sikkert opp tråden og kjøper originaltrekk til det etterhvert. Har vel akkurat bikka 256k km nå og toppen ble overhalt ifm med turbomontasjen så motoren høres ny ut.

Kjørte masse IX på slutten av 80 tallet når de var nye, og fant ut at jeg bare måtte ha en touring i høst. Fulgte med på "markedet" en stund og denne måtte kjøpes etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...