Gå til innhold

Bmw'n går dårlig når den er kald


Dr. J
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Når bilen min er nystartetog kald, går den veldig dårlig. Den fusker og får ikke særlig turtall eller fart. Etter litt kjøring kommer den seg brått, og farten og turtallet blir normalt. Har tenkt på luftmassemåler, og har prøvd å kjøre når denne er frakoblet. Dette førte ikke til at problemet ble løst.

Motorlampen lyser, og jeg har utført en diagnose. Ukjent feil kom opp, men de på verkstedet mente dette mest sansynelig kunne være ventil til veivhusventilasjonen, eller luftmassemåleren.

Disse er jo relativt dyre deler, og er leit å bytte hvis dette ikke er feilen. Noen innspill?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk innsugsbelgen :-) Det blir ofte rifter/hull i denne. Jeg hadde ala samme problem som deg, og byttet innsugsbelgen så var alt i orden! (Brukte gaffa-tape rundt den gamle belgen mens jeg ventet på ny fra BMW)

Edit: Leste igjen og så at lampen lyser, dette skjedde ikke med meg, var bare symptomene som var lik det som jeg slet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke kjølevannstemperatur..

Den fusker også hvis jeg har kjørt en langtur med relativt konstant fart og turtall, og senker farten for så å gi full gass igjen. Men da kommer den seg også ganske fort. Flere innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti symtomet på en eldre bil - slutten av 80. Den hadde vakumventiler på innsuget for å slippe inn bensin og luft. På bensindelen så var det den ene vakumstyringen som hadde lekasje på o-ringen slik at det ble feil i bensin givingen. Kan være en ide...litt uskikker om det er på nyere biler med bensin siden jeg ikke har bensinbil lengre :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...