Gå til innhold

Min bmw e34 520ik


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hmm. du må bare rop ut om dere får inn noe :D har letet endel etter vindusheisen bak i beige.. lite interiør å oppdrive i beige ass.

men hoem; du har litt peiling på m50 kanskje? er du enig at det kan være lmm når bilen fusker som F med denne tilkoblet..? kveles med en gang om jeg gir gass litt kjapt når den er i. med den frakoblet funker den sånn noen lunde, men jager litt på tomgang. brukerendel bensin og. like ille som 740n nesten :P

hadde sikkert vært gromt med en b25 med kompressor nedi der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var på tur med bilen i helga. fungerte godt lell om det var råkaldt. var to kompiser som måtte sittepå, han ene har så sliten clutch på sin golf at han ikke kan kjøre igjennom tunellen inn til byen, og han andre må fylle like mye olje som bensin på sin audi :P

det kjedelige var at jeg klarte å låse nøkklene inn i bilen mens den sto å gikk.. men heldivis var bagasjelokket åpent, så kom meg inn igjennom skiluka. noen som har en skiluke å selge meg forresten? man får bestilt nøkler hos bmw sikkert? eller må man frese til hos jernia osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet lmm og plugger i dag. kjøpte lmm`en brukt.

men ble ikke noe forskjell. bilen går ganske pent på tungang, men når man skal kjøre så kveles den, og det nytter liksom ikke å gi gass, turtallet kommer ikke opp. også stopper den med en gang om man gir gass for fort.

hva kan dette være? kjører i nødmodus nå, og bruker masse unødvendig bensin...

KAN det være fordi kompressoren er tatt bort? at den får formye bensin pga bensinregulatoren eller noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger sa det ikke var gjort noe med styreenheten, men det står jo en bensinregulator oppe på innsuget. har ikke så fryktelig lyst å sette inn kompressoren om den får for lite gas heller.

men når du sier det nå, så virker det litt som den ikke vil mer rundt 5000rpm. føles liksom ut som det er litt mer å hente. men jeg husker desverre ikke hvordan en 520 skal gå... den er dau mot 740n iaff :P

vet du hvordan man kan justere blandinga da? kan det være noen følere som justerer dette? lambda kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har lagt om til sommerdekk. ble meget bra! fyller hjulbuen perfekt forran iaffal. enest at jeg kunne tenkt meg å sluppet den ned 0,5-1 cm bak. kjørte meg en lang tur med den i dag, så den er ikke ren på bildene... skal få seg en shinings når veiene begynner å bli tørre :D

enest at det var endel vibrasjon i dekka. det kjentes ut som det var opp og ned det rista. kan dette være for at bilen har stått lagret lenge på disse dekka? er det bare å kjøpe nye eller jevner det seg ut??

55v9mopufryl0j70xrxc.jpg

ixegj0zdprvqk7xt088i.jpg

g7y5pfkihlmpfhe8eyje.jpg

sdz1ac2wvi4za3hiu82s.jpg

l2qgsfadcmhohaci1ij2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

takk skal du ha :D bilen er bra til å være så gammel. men er litt å plukke på den i lakken. endel swirls, så jeg skal prøve meg på litt korrigering etterhvert.

skulle hatt seg en runde med sånn "bulk uttrekker" som man får kjøpt også mange idioter som han smelt døra inni den gjennom tidene.

prøvde forresten en 520ia i dag. var stor forskjell fra den og min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri prøvd 525, men har prøvd 523 e39. synes ikke denne går like godt, men er lenge siden jeg har prøvd 523 også da. kompressoren skulle ladet litt tidligere, er fortsatt dårlig bunndrag.
kan jo være at den går med litt redusert effekt siden ikke går rent? har prøvd med annen lmm og letet etter falskluft, fant en slange på innsuget som var av, satte på plass denne og det ble litt bedre men ikke BRA. men det som er litt rart da, at den slangen jeg satte på var blendet. så om den var det for en grunn vet jeg ikke.

du kan nå få prøve den om du vil. akkurat no plugga jeg ut lmm og da går den mye bedre på tomgang iaffal. men går jo i nødmodus... har en følelse av at det kan være lambda eller noe slikt jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøv å sett printkortet fra en org 520 lmm i en 525/535 lmm.. Den porten/luka på disse slipper inn mer luft, men fortsatt med samme org print kort som 520'n.. :) Kan være problemet..

Det er isåfall det jeg måtte da jeg monterte turbo på min 518i.. Satte 518 printkortet fra 518 lmm i en 535 lmm.. :)

Om pluggene er hvite, så får går den magert/får for lite som Mikael-B sier.. Kansje greit å satt på litt større dyser mht kompressor?

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, går det an altså.. hmm. prøve å få tak i en lmm da kanskje. ebay muligens.

kanskje jeg skal sjekke om de nye pluggene er hvite også. men bilen har jo gått rent med dette oppsettet tidligere i følge forrige eier. en gang den fjuska som f sa han, og da var det to coiler som var gåen. var vell slatlem som skiftet de den gangen.

vet ikke om det er skiftet dyser, men det kan jeg sjekke. noen måte å se det på, eller ? jeg kan evt sammenligne delenr med real oem sida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...