Gå til innhold

Anbefaling av demper og fjærer til E32 735i.


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger nye dempere og fjærer på tralla mi, har sett på det jeg har funnet ifra merker som Lowtec, Eibach, Bilstein, GS osv osv..

Har tenkt litt på coilovers men det blir for dyrt for lommebuka nå frem mot jul osv.. Bilen blir kjørt greit "hardt", er glad i å ligge godt i svinger og ha masse grep, så titter da etter noe mer sportslige dempere og fjærer som passer bra opp mot den tunge bilen.. :-)

Har vært hos Alf Lie med bilen og fikk store og gode anbefaligner om å kjøre på Eibach-HR fjærer og Bilstein B6 dempere da dette er noe han har selv på bilen og han sa dette passer perfekt ovenfor hverandre og man får veldig god komfort og noe mer sportslig enn orginalt.

Finner Eibach fjærer på GS til ca 3700,- men finner ikke B6 fjærene noen sted.. Noen som vet?

Kom gjerne med egne erfaringer på hva dere kjører/har kjørt med.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjørt en e32...

Men jeg har en e39 med Eibach og Bilstein B8 foran, med Bilstein B6 bak.

Synes det virker veldig fint, beholder endel komfort. Mulig at B6 er rette valget som Alf Lie mener, tror kanskje den blir enda mjukere med B6 foran og.

Det er jo endel mennesker som mener at HR blir for hardt i forhold til OEM og Eibach, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 lapper var jo relativt rimelig.

Var dette med Eibach pro fjærer?

I såfall vil jeg be deg tenke 2 ganger på å bruke Eibach. Fordi de senker mer enn hva de lover, veldig mye mer også. Ihvertfall til E39. Mine senket nok ca. 50-55 mm vil jeg tro, men skulle ha senket 30-35mm. Misforstå meg rett, de er kjempefine å kjøre på, men ble kanskje litt for lavt i forhold til hva jeg ville ha.

Så sånn sett burde man nok gå for Bilstein coilover, da vil man ihvertfall på korrekt høyde.

Når det er sagt så synes jeg at Eibach fjærene i kombinasjon ligner litt/endel på Impreza WRX, fra 2001 om du har kjørt en slik en. Bilen blir veldig fast, men absolutt ikke for stiv. Kan også kanskje minne om en Audi A4 2006, med sport understellet og ikke S-line understell. Da har Audien 19" hjul og min står på 18" hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...