Gå til innhold

E39 525d svak effekt av kjørelys xenon


Kjaps
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Var ute og kjørte i min bmw på natten for første gang, og det var en strevsom opplevelse. Effekten av kjørelysene var mildt sagt svært dårlig, var såpass at jeg noen ganger måtte sette på langlysa og blende folk for i det hele tatt ikke kjøre i grøfta. Har sjekka at pærene ikke er gått. Skal være xenonlys på denne bilen, i alle fall det jeg har fått oppgitt av selger. Noen som har noen ide om hva dette kan komme av? Skal vel ikke være så dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er ikke Å dårlige, men jeg hadde faktisk forventet at de skulle vært litt vassere. Det som er viktig er at:

- Lykteglasset, det ytterste i plast, ikke er matt. Kan poleres opp til så godt som nytt nesten.

- Støv og skitt på glasset inne i lykta, det med rillene i, og støv på linsa rett foran pæra.

I tillegg lurer jeg på om det er slik at Xenonpærer mister effekt over tid. Noen som har erfart dette?

Er ganske grei sak å se om du har xenon. Er du i tivl, se om det sitter ballaster/trafoer med høyspenningsklistremerke bak på lyktene. Men du ser det GODT på lyset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon pærer mister effekt over tid, de stemmer det RaymondJ.

Kjøp nye pærer fra vvme.com de er veldig billige og jeg kan ikke se at de er noe dårligere enn min kompis sine Osram pærer til ca 10 ganger prisen fra VVME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er ikke Å dårlige, men jeg hadde faktisk forventet at de skulle vært litt vassere. Det som er viktig er at:

- Lykteglasset, det ytterste i plast, ikke er matt. Kan poleres opp til så godt som nytt nesten.

- Støv og skitt på glasset inne i lykta, det med rillene i, og støv på linsa rett foran pæra.

I tillegg lurer jeg på om det er slik at Xenonpærer mister effekt over tid. Noen som har erfart dette?

Er ganske grei sak å se om du har xenon. Er du i tivl, se om det sitter ballaster/trafoer med høyspenningsklistremerke bak på lyktene. Men du ser det GODT på lyset også.

Takk for det Raymond, er definitivt xenon, står varsel om 25000v (visste ikke at det var såpass! ). Har bestilt opp pussesett for lyktene (primært de bak som er matte), men tar en overhøvling på de forran også :)

Xenon pærer mister effekt over tid, de stemmer det RaymondJ.

Kjøp nye pærer fra vvme.com de er veldig billige og jeg kan ikke se at de er noe dårligere enn min kompis sine Osram pærer til ca 10 ganger prisen fra VVME.

Takk for tipset Otis, skal gjøre det. Tipper at dette er gamle pærer som har mistet effekten.

Jepp. Kjøp deg nye d2s pærer og rubb opp lyltene samtidig og du fr en ny verden, logg deg på vvme å kjøp. Ellers har jeg ett sett liggende ;-)

Ok? Som passer til min E39? Hva tar du for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var nye pærer montert. Fulgte med nye ledninger også, selv om jeg ikke trengte de. Kjøpte pærene med 55w og 6000k. Ikke fått prøvd å kjøre med de i mørket enda men ser ut til at det ble litt bedre lys, men ikke noe volsomt stor forskjell. Eneste problemet er at venstre pære kommer og går, når jeg får vridd litt på venstre lysbryter kommer den. Kanskje jeg ikke fikk satt den ordentlig på, eller er det andre som har oppdaget noe tilvarende med disse pærene? Får også opp feilmelding på kjørecomputer om å sjekke kjørelysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nye pærer montert. Fulgte med nye ledninger også, selv om jeg ikke trengte de. Kjøpte pærene med 55w og 6000k. Ikke fått prøvd å kjøre med de i mørket enda men ser ut til at det ble litt bedre lys, men ikke noe volsomt stor forskjell. Eneste problemet er at venstre pære kommer og går, når jeg får vridd litt på venstre lysbryter kommer den. Kanskje jeg ikke fikk satt den ordentlig på, eller er det andre som har oppdaget noe tilvarende med disse pærene? Får også opp feilmelding på kjørecomputer om å sjekke kjørelysa.

Orginalt skal det vel være 35w 4300K pærer?

Mine helder lyser ikke så fryktelig bra, men lyktene mine er satans skitne inni og dårlige matte glass.

Skal bytte glass å vaske reflektor og alt snart, satser på det blir litt bedre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nye pærer montert. Fulgte med nye ledninger også, selv om jeg ikke trengte de. Kjøpte pærene med 55w og 6000k. Ikke fått prøvd å kjøre med de i mørket enda men ser ut til at det ble litt bedre lys, men ikke noe volsomt stor forskjell. Eneste problemet er at venstre pære kommer og går, når jeg får vridd litt på venstre lysbryter kommer den. Kanskje jeg ikke fikk satt den ordentlig på, eller er det andre som har oppdaget noe tilvarende med disse pærene? Får også opp feilmelding på kjørecomputer om å sjekke kjørelysa.

Du vil få feilmelding på OBC om den ene pæra ikke tenner.

Om du skal ha full effekt av 55 watt pærene, så må du ha nye tennere som gir mer watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...