Gå til innhold

Driver å shiner bilen utvendig. Spørsmål:


Kny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjorde susen det! :applause:

Bruker selv step 1 og 2, og NTX til slutt... Da bruker jeg maskin på step 2 (polish)...

Det som er litt tungvindt med meguiars produktene er at det blir nokså "oljete" overflate når man tørker av voksen... Bruker en microfiberklut for vinduer (fiiin) å tørker av bilen til slutt med...

Ingen guru på dette jeg, men syntes resultatet blir knall med disse produktene :D

Holdbarheten er dog ikke allverden, men er kanskje noen trix med den herdinga da :roll: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ble bra resultat dette.

Dette er en av de beste produktene du kan bruke uten å bruke noe form for maskin, resultatene blir faktisk ganske bra, så lenge du ikke har en altfor ripete bil. Voksen er dog veldig dårlig..

Skal du oppgradere til en annen billig voks, kan jeg anbefale Pete's 53 (dog litt dårlig holdbarhet), MG #16, MG #21 ( ren sealer) og alle Collinite voksene, samt Natty's.

///Thomas: Microfiber kluter til vinduer har som regel korte fiber, og blir fort "mettet" på produkt. Microfiber som er mer fluffy og har lengre fibre tar opp mer produktet, og er som regel veldig skånsomme og fine for lakken.

Jeg er veldig imponert over Eurow sine "allround" fluffy kluter fra Shinearama, utrolig gode til å tørke polish og ta av voks/sealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er vel tredje gang jeg bruker step 1-2-3 meguiars nå, lånte bilen til svigermor når jeg var på leting etter ny bil, og shinet opp med meguiars steps. Så var hun på verksted for å skifte til vinterhjul og mekanikern sa: "Oi, nylakkert denna a?" 2001 mod Opel Vectra :P

Har egentlig ikke erfaring med andre produkter, så tør ikke uttale meg om de er bra eller ikke, jeg er hvertfall fornøyd med resultatene jeg får med meguiars :)

Gjenstår bare å shine opp inni hjulbuene og vokse felger nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ble bra resultat dette.

Dette er en av de beste produktene du kan bruke uten å bruke noe form for maskin, resultatene blir faktisk ganske bra, så lenge du ikke har en altfor ripete bil. Voksen er dog veldig dårlig..

Skal du oppgradere til en annen billig voks, kan jeg anbefale Pete's 53 (dog litt dårlig holdbarhet), MG #16, MG #21 ( ren sealer) og alle Collinite voksene, samt Natty's.

///Thomas: Microfiber kluter til vinduer har som regel korte fiber, og blir fort "mettet" på produkt. Microfiber som er mer fluffy og har lengre fibre tar opp mer produktet, og er som regel veldig skånsomme og fine for lakken.

Jeg er veldig imponert over Eurow sine "allround" fluffy kluter fra Shinearama, utrolig gode til å tørke polish og ta av voks/sealer.

Blir nok en swisswax til våren, oppgradere litt. Jeg har en del riper og steinsprut i front dessverre så den ble ikke så fin jeg hadde håpet, og en kraftig en på bakluka, så skal lakke opp hele fronten min og ripa på luka fjerner jeg i morgen ved å montere CSL bakluke :P Men ellers ble jeg greit fornøyd, kunne faktisk se fargeforskjell når jeg holdt på på panseret :shock:

Kanskje ikke rart iogmed at forrige eier hadde kun polert bilen gjennom statoils poleringsvask. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...