Gå til innhold

20" Felger til 530XD ønskes kjøpt


Pederferje
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har senket min 30mm med hartge sitt sett, så jeg regner med det skal gå greit.

Har faktisk hørt at bmw Star Spoke 128 felgene i 21" skal passe også.

Sett flere XDrive biler med senking og 20".

Har du noen referanser til problemer med dette?

Greit å vite før jeg evt kjøper 20" #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forresten ikke noe med selve størrelsen på 20" å gjøre, men det som nok er viktig på firehjulstrekk er å velge dimensjoner som gir lik rulleomkrets på alle fire hjul. Hadde selv E61 med 20" felger med 275/30 bak og 245/35 framme. Disse dimensjonene gir forskjellig rulleomkrets (2039mm bak og 2059mm framme), men på tohjulstrekk har det ingen betydning... Antar det er automatgiren som ikke helt "liker" forskjellig rulleomkrets når den driver på alle fire hjul..

Ikke helt stødig på dette altså, men de bør jo vite det hos BMW eller hos en dekkforhandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg X5 nå og tenkte jeg skulle sjekke dette med rulleomkrets på denne. Vinterhjula er alle like så det er uproblematisk, men sjekket rulleomkretsen på sommerhjula som er levert originalt med bilen.

Har 275/40-20 framme og 315/35-20 bak, og disse gir faktisk helt lik rulleomkrets. Så det er nok et poeng å få lik rulleomkrets på firehjulstrekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ser av tabellene at det er 0.05cm forskjell på de dekkene du har på din bil. De er jo levert originalt med forskjellige dimensjoner, så det må da gå greit når det er så liten forskjell.

Jeg ser av dimensjonene at de dekkene jeg har tenkt på er 245/30/R20 foran og 295/25/R20 bak.

Disse gir også et avvik på 0.05cm, så da regner jeg med at det går greit på min bil også.

Ingen hos Bavaria ville svare meg på dette når jeg ringte til de. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...