Gå til innhold

Problemer med å få denne på norske skilt?


316
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilken kalkulator brukes for og få 20000.- i toll ??????????

innføringa av kjøretøys kalkulatoren på toll.no. Hva er så rart med et? En så gammel bil koster ikke stort å ta inn...

En så gammel bil koster faktisk over 30 tusen å få på skilt og det koster 46.000 om det er en 325 som skal regges

Nå er det ikke hvilken som helst bil som skal regges. Det er denne bilen det er snakk om, og da må denne bilens tall/status taes i bruk.

Hvor står det at det er en 325 som skal regges? Det står at det er en 320 med 325 motor gjør det ikke? da kan den ikke regges som 325, derfor skal du ikke regne på tall ifra en 325.

om du har lest annonsen så ser du også at mva er betalt.

Utifra tallene på bilen da så blir det ca 37 0000kr i engangs avgift. Da satt jeg tollverdi på 40 000. da blir mva 10 000kr, som allerede er betalt. Ergo, avgiften for å få skilt på denne er på ca 27 000...

Mange her inne som skriver at det er kun små penger i avgift, er dette noe dere har hørt eller erfart ??

Det er noe som er regnet ut på toll.no, som nevnt tidligere i tråden :)

316:

Det burde vel ikke være noe stort problem å få skilt på denne, så sant ikke man møter på en kontrollør som er overpirkette burde det gå relativt greit. i værste fall så er det ikke mange timene med jobb for å hive inn en midlertidlig b20 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S. Arnesen: Mva'en blir ikke betalt av avgiften på bilen men på hva det står på "kviteringa" da du kjøpte bilen. Dette gjør du da bilen kommer over grensa lenge før du har fått noen pris på engangsavgifta..

Om du leser hva jeg har skrevet så står det at jeg satt toll verdien på 40 000 ( hva denne bilen ville kostet i sverige vet jeg ikke, men siden den koster 49 000 her nå så er ikke 40 så urealistisk). Fult klar over at mva kommer ann på prisen på bilen, men det betyr ikke at mva ikke er dendel av avgiften for å få den inn i norge.

om du går inn på toll.no så får du opp denne utregningen på denne bilen:

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 44 907,50

Avgift for motoreffekt: 20 795,82

Avgift for slagvolum: 65 964,00

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 131 667,32

Bruksfradrag (80%): -105 333,86

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 27 633,00

MVA: 10 000,00

Engangsavgift + MVA:

De to nederste tallene er hva som skal betales i mva og engang avgift. som nevt så er mva allerede er betalt på denne bilen, så nå er det kun engangsavgiften igjen.

Selvom momsen skal betales innen 5 dager eller noe slikt etter innførsel så betyr det ikke at det ikke er endel av avgiften på bilen. Disse utregningene er TOTAL summen på det å innføre ett kjøretøy med disse tallene. siden mva allerede er betalt må summen for mva trekkes ifra den summen som kommer opp i denne tabellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S. Arnesen: Mva'en blir ikke betalt av avgiften på bilen men på hva det står på "kviteringa" da du kjøpte bilen. Dette gjør du da bilen kommer over grensa lenge før du har fått noen pris på engangsavgifta..

Om du leser hva jeg har skrevet så står det at jeg satt toll verdien på 40 000 ( hva denne bilen ville kostet i sverige vet jeg ikke, men siden den koster 49 000 her nå så er ikke 40 så urealistisk). Fult klar over at mva kommer ann på prisen på bilen, men det betyr ikke at mva ikke er dendel av avgiften for å få den inn i norge.

om du går inn på toll.no så får du opp denne utregningen på denne bilen:

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 44 907,50

Avgift for motoreffekt: 20 795,82

Avgift for slagvolum: 65 964,00

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 131 667,32

Bruksfradrag (80%): -105 333,86

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 27 633,00

MVA: 10 000,00

Engangsavgift + MVA:

De to nederste tallene er hva som skal betales i mva og engang avgift. som nevt så er mva allerede er betalt på denne bilen, så nå er det kun engangsavgiften igjen.

Selvom momsen skal betales innen 5 dager eller noe slikt etter innførsel så betyr det ikke at det ikke er endel av avgiften på bilen. Disse utregningene er TOTAL summen på det å innføre ett kjøretøy med disse tallene. siden mva allerede er betalt må summen for mva trekkes ifra den summen som kommer opp i denne tabellen...

Skjønner skjønner ;) Men når jeg prata med tollvesenet fikk jeg oppgitt dem hver for seg :) og når jeg snakka med stemora mi, som er toller, så sa ho at det mva'en gikk ut fra kjøpeprisen, men vis det er det du mener er vi nok enige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...