Gå til innhold

Enda et E12-prosjekt. 1976 525.


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Det har gått tregt med demontering/overhaling av motor i det siste. Eneste grunnen er at det er så helvetes kaldt i verkstedet.

Har idag bestilt en flett ny Foma Powerheater 55S. Den gir mellom 50 og 55kW, går på diesel og har skorstein. Håper den kommer veldig snart, slik jeg kan få litt gang her.

Av framgang kan det nevnes at jeg har plukket av toppen på motoren. Sylinderveggene ser greie ut.

Slik det ikke skulle ruste, tømte jeg litt olje nedi sylinderene. Oljen ligger nedi alle enda, unntatt sylinder 2, der forsvant det ut. Det tok mellom 1 og 2 døgn. Er det noe jeg burde bekymre meg mye for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, så det er lucasdeler på denne altså... Lykke til :lol:!

Haha, det blir iallefall :P

Sålenge det ikke er Lucas elektronikk, så går det nok bra ;)

Bremser er bedre, mener du? :lol: Hehe! Deltar hvert år på et treff som heter Lucas Memorial, med biler som har deler fra Lucas. Utrolig artig konsept...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, så det er lucasdeler på denne altså... Lykke til :lol:!

Haha, det blir iallefall :P

Sålenge det ikke er Lucas elektronikk, så går det nok bra ;)

Bremser er bedre, mener du? :lol: Hehe! Deltar hvert år på et treff som heter Lucas Memorial, med biler som har deler fra Lucas. Utrolig artig konsept...

Håper det :P De kortslutter iallefall ikke.

Har jo alltids disse her i reserve :P

17082010030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Leenge siden sist update, og det har egentlig ikke skjedd stort med bilen. Jeg byttet fjærer og dempere foran, da det som satt der var definisjonen av røket. Etter det har jeg brukt bilen litt nå og da.

Var innom Biltema på lørdag, etter å ha sett i den nye katalogen at de hadde begynt å selge lyktefilm.

Mørk var selvfølgelig utsolgt, men rasket med meg noen pakker med gul.

Den hadde perfekt farge. Mange jeg har sett på er enten litt for grønngule, eller ser veldig blasse ut.

Biltema sin var helt perfekt.

2012-10-13_14-29-10_478_zpsbe8b3012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...