Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎28‎.‎10‎.‎2016 at 10:54 AM, sveigis said:

Blir så glad når denne tråden vekkes til liv igjen og Pedi svarer med sine siste bilder :).

 

 

Hei Jan :) Ikke så veldig spennende bilder, men noe har nå skjedd I garasjen siden du var hos meg sist. Håper du tar turen neste sommer til oss på "Retrogarasjen Old Bimmers and RedBull 2017" ? Da skal du få ta deg en tur I direktøren tenker jeg, noe som Svegis'en vil komme til å like. Tror nok du må ha deg en tur I E24en også, den er jo på hjul nå vettu..

 

On ‎28‎.‎10‎.‎2016 at 10:30 PM, Pal Ostgard said:

Men hvor er E21? :wink:

 

Den står I parkeringsgarasjen, rett foran den røde Alpinaen på bildet som jeg akkurat la ut (viser ikke på dette bildet)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
On ‎18‎.‎12‎.‎2015 at 0:25 PM, Pedi said:

IMG_0134.JPG

Fikk ikke til å editere etter en feilpost fra meg, så slenger bare inn et bilde fra vinterlagringen... Bilde tatt I forrige uke, når motoren til Schulzen kom I hus...

 

 

 

Endret av Pedi
feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Pedi-trucken da? Har du planer for den fortsatt?

Helt klart. Jeg driver å samler litt smådeler innimellom. Det blir slik når en har mange biler som er prosjekter. Det jeg satte som mål når jeg kjøpte det huset jeg bor i nå for 2,5 år siden, var å få det "nye" huset opp å gå, med soverom til alle barna, samt å få garasjen opp å gå innen 2017. Altså "ingen" bilmekk, iallefall ikke prosjektmessig. Et annet mål har jo også vært å kunne ha tak over hodet til alle prosjektene. Det har jeg nå, men det er for trangt. Jeg skal bygge ut kjelleren, men det blir nok 2018/2019 vil jeg tro. Forhåpentligvis 2018. Men jeg er kommet såpass langt i min egen lille verden nå, at jeg har begynt å sette dato på flere av de bilene jeg har. E23 skal ferdigstilles/på veien 2017. Schulz kommer 2018. Pedi-trucken står oppført til 2020 og E34 Biturboen 2022. De andre bilene har ikke fått dato ennå, men feks E21 cab kommer muligens til å få snike seg innimellom/parallellt med de andre bilene. Men jeg er en tolmodig herremann, så med kun èn beskjeden inntekt og en familie på størrelse med litt over gjennomsnittet - så tar jeg tiden til hjelp. Med et smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg var heldig og fekk se denne bilen 01.05.2017 på Jærhagen, samt fikk snakke litt med deg (noe som var veldig hyggelig og kjekt) uten å vite om maken til dette prosjektet, men så plutselig begynte jeg å bli litt mer "aktiv" her og oppdaget denne trådet, og etter en drøy måned og 339 sider later, så må jeg bare si at dette er HELT RÅTT og dette er en skikkelig "How to" restaurere en rå bimmer!! 

Selv om jeg er ordentlig sent ute, men gratulerer med å ha fått ferdigstilt denne E28`en og takk til deg for at du tar deg tid til å vise/lære oss alle her på forumet hvordan dette skal gjøres på en ordentlig måte!! 

Gleder meg til å lese andre dine tråder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 1/7/2018 at 14.27, Eddy. skrev:

Jeg var heldig og fekk se denne bilen 01.05.2017 på Jærhagen, samt fikk snakke litt med deg (noe som var veldig hyggelig og kjekt) uten å vite om maken til dette prosjektet, men så plutselig begynte jeg å bli litt mer "aktiv" her og oppdaget denne trådet, og etter en drøy måned og 339 sider later, så må jeg bare si at dette er HELT RÅTT og dette er en skikkelig "How to" restaurere en rå bimmer!! 

Selv om jeg er ordentlig sent ute, men gratulerer med å ha fått ferdigstilt denne E28`en og takk til deg for at du tar deg tid til å vise/lære oss alle her på forumet hvordan dette skal gjøres på en ordentlig måte!! 

Gleder meg til å lese andre dine tråder!!

Hei Eddy!

Hyggelig at du tok deg tid til å lese igjennom denne gamle tråden. Jeg husker ikke akkurat samtalen vi hadde, men jeg prater jo som en foss - så du fikk vel "dosen" av meg om gamle bimmere osv :)

Prosessen med å bygge denne bilen, samt å dele det med dere på Bimmers var en flott opplevelse. Fikk mye hjelp og oppbakking hele veien, og det hjalp på i både motgang og medgang. Bilen ble påskiltet i april 2013, og er nå "klar" for sesong 2018. Den er nesten urørt siden da, og har rullet rundt 25.000km siden da. Den er kjørt med unger og hund, og mange av kilometerene har den rullet med campingvogn eller biltralle på slep. Så bilen har fungert veldig greit.

 

Nå er den egentlig klar for en polering, den har ikke fått seg en polering siden 2014. Egentlig så hadde den ikke trengt det nå heller, men når en viss person (les: undertegnede) vasket bilen i sollys med en litt for kraftig dose "avfetting" på E30meet 2017 så forsvant det lille som var igjen av voks, vax, polish eller hva det nå enn heter ;) 

 

Men men, den tåler nok en støyt den bilen der. Legger ved et par bilder fra det siste BMW-treffet i 2017:

 

E28-2.thumb.jpg.8a85d81ed562bf085b80b4e901c0f610.jpg

 

E28-4.thumb.jpg.db3a67c14fdbdcb69638b4e77e85ba58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

har lest alle 339 sidene nå.... og dette er må være en av de beste trådene her på bimmers :D mye lærdom og inspirasjon :)

fin motivasjon til mitt eget alpina-prosjekt selv om det aldri blir lik bra som b7'n din :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...