Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Finfin update!

Hehe, var nå ikke sååå mye som er skjedd desverre - men ville nå slenge ut et par bilder endog. Jeg har desverre litt mer begrenset fritid enn mange av ungdommene her, så tempoet blir så det blir - desverre. Men jeg får bare ta tida til hjelp, nå er den iallefall flyttbar.

Hadde store planer om å mekke på dagtid i dag, men nå skulle visstnok hele bøtteballetten her hjemme ut på isen. Så da ble jeg og minstemann hjemme, ergo ingen mekking... DAMN!

Men men, får ta det igjen i morgen.... Kanskje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, merkelig at den traversforingene ikke passet da, er jo bare en størrelse der. :-k Har du snakket med IE om det?

Nope, bryr meg ikke heller lengre. Nå er de orginale satt i, og traversen montert på plass. Så da får det bare være så. De var ikke så dyre at jeg gidder å lage noe fuzz utav det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo ha fått dreia ett par stålringer å pressa inn før foringene da :)

Been there, done that :)

Nei, det var ikke noe jeg ville gjøre nå. Så da ble det orginale foringer istedet. Og kaaaanskje er jeg mest fornøyd med det... Eller...? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Etter dagens strabaser på familiefronten, så ble det ikke mere enn en knapp time i garasjen i kveld. Men satser på å komme meg ut i garasjen i morgen tidlig, og gjerne få gjort noe fornuftig på en onsdag. Time will show, i morgen kveld blir det nok en update - håper jeg.

Idag er det egentlig ingen grunn til update, siden det bare var noen småting som ble tatt. Meeen... De må jo gjøres på lik linje de, som de store tingene. Så derfor tok jeg nå noen bilder, for alle liker bilder - uansett hvor lite som skjer på bildene. Ikke sant?

Jauda, for å få plass til Alpina radiator, rekke-sekser og intercooler så må det skjæres litt i frontavstiveren. Her er selveste jeg i farta med flap-disc for å glatte over noen sveisepunkter....

fdyzdlpupgy94dzqnkob.jpg

Ikke så store bitene, men jaggumeg er de i veien. Så det var bare å sage de vekk...

66rbbtnfys7pj73tciq7.jpg

Her er det nå offisiellt plass til både rekkesekser samt kjøler til både luft og vann...

wew7ribzlka0u8c0glul.jpg

Her ser dere hvor slangen til intercooleren kommer. Ikke rundt, men ovalt hull? Det stemmer. Jeg har kun kopiert direkte fra hvordan gutta hos Alpina har gjort det, så derfor ikke et rundt hull...

12uk88nn8jc6e05mxn1i.jpg

Det var da dagens bilder. Ikke'no gøy, ikke'no dyrt - ikke'no spennende. Men for meg så var det en brikke i spillet om fullførelse, så slik ble det. Og noen bilder selvsagt, jeg elsker jo bilder i andres tråder - så da må jeg jo gjøre det samme selv...

I morgen, onsdag, kan bli en fin dag i garasjen. Hvis jeg kommer meg ut i garasjen tidlig nok (og ikke havner foran PC'en som jeg ofte gjør...), så kan det gjerne bli gjort noe vettugt. Ikke så mye kjekke bilder å hente der heller, men skal motorrommet kunne lakkeres - så har jeg en god del i motorrommet som skal gjøres. Diverse fester skal fjernes, monteres osv... Siste rest av rust må tas, noe gammelt kitt må fjernes. Ja, i det hele tatt - mange små ting, som fort tar en hel dag eller to...

Som et siste bilde i dag, så har jeg et skrekkbilde fra venstre panserhengsle-innfesting/innerskjerm... Ikke noe nytt for E28 eigere, men lite morro for det. Men sveiseapparatet står faktisk klart, så det er bare å gripe fatt i det...

Tomorrow could be a long day... Goodnight gentlemen!

gf1ign95mwaagl50bd3x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir veldig bra! eneste jeg ikke liker er vell egentlig rødfargen og slik på understell men det får gå når du gjør det så igjennomført ellers. ang, hva folk monterer på og gjør med spesielle biler så tror jeg faktisk ingenting sjokkerer meg lengre etter og ha pirka litt på e28en i dag. den opp pussinga som har vært gjort tidligere er mer som et trist kapitel;)

dette blir bra! følger med hvert innlegg fordi om jeg ikke skriver så mye her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Som sagt, understellet ble rødt pga at maleren var tom for svart farge. Men i real-life så synes jeg selv at rødfargen ble helt grei faktisk. Tanken min var jo å ha Bilstein-blå fjærer, ikke Jamex-røde. Så der er det kræsj i fargen. Men skitt au, dette er under bilen - og det er uansett finere med et sandblåst og rødt understell, kontra ubehandlet...

Men setter utrolig pris på ærligheten, jeg er såpass gammel blitt - at jeg har innsett at all kritikk er faktisk positiv kritikk. Vi har alle noe å lære, og det er greit å få med seg andres synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...