Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Må du ha bilstein eller? Jeg kjøpte korte spax dempere på min, og fungerer greit det.

Ikke noe must det,men hadde kjøpt bilstein foran og bak fra Koed,så var liksom i gang med det.

Men nå ser det ut som jeg bare trenger en annen toppmutter på fjærbeinet,så skal det ordne seg med de B8 jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fortsatt med tannstang prosjektet mitt. Lagde først en jigg sånn at tannstangen ender opp på 

nøyaktig samme plassen som orginalt.

 

 

Her er den nye tannstanga skrudd fast i jiggen.

 

 

post-59975-0-74143800-1449422029_thumb.j

 

post-59975-0-50590100-1449422177_thumb.j

 

Jeg brukte 25mm rundstål som jeg borret og gjenget opp slik at jeg kunne skru de fast på innfestningene på tannstanga.

Kappet så to spor i traversen som rundstålet kunne gå ned i.

 

Her er første prøvemontering for å finne riktig vinkel opp til rattstammen.

Staget mellom tannstanga og rattstammen måtte kortes inn en del så dette må sveises senere.

 

post-59975-0-61266000-1449422906_thumb.j

 

 

Etter jeg var fornøyd med vinkelen var det bare å sveise rundstålet fast i traversen.

 

Ferdig sveiset.

 

post-59975-0-61460000-1449423360_thumb.j

 

 

Da var den på plass. Nå gjenstår modifisering av styrestag. Jeg har bestemt meg for å bruke de orginale,men de er M14

og gjengene inn på tannstanga er M18,så der skal jeg få laget en gjengehylse. Skal også drei av de indre ledda litt fordi jeg endte opp med å kappe av tannstanga litt på begge sider for at den skulle bli like brei som den orginale,men da mistet jeg litt på rattutslaget,så ved å drei ned ledda til samme diameter som tannstanga og like mye som jeg kappet tannstanga får jeg rattutslaget tilbake til orginalt. Hvorfor jeg kappet tannstanga i utgangspunktet og ikke bare kortet inn styrestaga var for å ikke ende opp med såkalt "bumpsteering".  Må også få sveiset staget mellom tannstanga og rattstammen.

Slager og diverse kommer når motoren er på plass.

 

post-59975-0-16394400-1449427727_thumb.j

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arbeid! Men blir ikke den tannstanga litt høyt oppe i forhold til motor nå? Jeg har samme på min og jeg måtte vertfall lenger ned med tannstanga :)

Tok å prøve monterte på motoren i stad og det er kun nippelen til det midtre trykkrøret som akkurat subba borti,men det var bare snakk om en millimeter eller to,så det

ordner seg med en liten bulk i bunnpanna eller litt modifisering av koblingen. Selve festene kommer på utsiden av motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...