Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Sørlendingen skrev:

Imponert over arbeidet ditt👍 du kommer til å få en flott bil når den kommer på veien igjen. 

 

Et spørsmål, hvilket grunnlag har du brukt når du søkte om bytte av motor? Er det Hartge/alpina modell av noe slag?

Det er Hartge/Alpina som er brukt som dokumentasjon ja. Han jeg snakket med på biltilsynet hadde kjennskap til det fra før,så det var ingen problem. Må gå opp litt på bremseskive diameteren foran,men det var det. Fikk positivt svar i løpet av 14dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 21.11.2021 den 22.32, danskiii skrev:

En god følelse! Hvor kjøpte du radiator?

Kjøpt på Ebay av et engelsk firma mener jeg🤔 ,men kommer nok fra Kina..

Litt usikker på om jeg får brukt den da stussen til øvre radiatorslangen går rett i fordelerlokket på M20B25..

Endret av Pal Ostgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Pal Ostgard said:

Kjøpt på Ebay av et engelsk firma mener jeg🤔 ,men kommer nok fra Kina..

Litt usikker på om jeg får brukt den da stussen til øvre radiatorslangen går rett i fordelerlokket på M20B25..

Du får si om du skal selge den, kanskje jeg kunne tilpasset den til min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da biltilsynet ikke ville godkjenne ombyggingen til E46 tannstang,måtte jeg gå tilbake til original tannstang. De godkjenner en modell anpasset bolt on løsning,så tror jeg kommer til å gå for elektrisk servo fra Munich icons selv om det koster litt.. 

Da ble det nye foringer,styringsdemper,mansjetter,styrestag,rattakselkryss og endeledd.

Alt ble selvfølgelig vasket og lakket opp også.😃7BDBFA09-6BA4-4D18-82DA-437B095157B8.thumb.jpeg.94c64e982e8dcb121db4601a46376564.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare så veldig bra !!!!!

Det finnes kanskje ikke så mange igjen av e21 servotannstang lengre, men en slik sammen med en Volvo v50 elektrisk servo pumpemotor med reservoar (mye brukt i drifting og slikt) ville jo også gjort jobben vil jeg tro, men kanskje vanskelig å finne en slik tannstang for tiden...

Uansett, vil bare si at dette blir skikkelig bra altså :):)==[][]==:) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Det er en opel rattstamme de bruker hos munich icons. Det finnes oppskrifter på nett om hvordan lage det til selv ;)

Har hørt om det,men trodde det var litt mere modifisering som måtte gjøres og det var jo han på biltilsynet ikke veldig glad i.. EZ er det vel også noe som heter som levere det samme greine som munich tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, steinsus skrev:

Dette blir bare så veldig bra !!!!!

Det finnes kanskje ikke så mange igjen av e21 servotannstang lengre, men en slik sammen med en Volvo v50 elektrisk servo pumpemotor med reservoar (mye brukt i drifting og slikt) ville jo også gjort jobben vil jeg tro, men kanskje vanskelig å finne en slik tannstang for tiden...

Uansett, vil bare si at dette blir skikkelig bra altså :):)==[][]==:) :) 

Tror jeg går for den originale tannstanga med elektrisk servo på rattstammen,det blir mest ryddig føler jeg.,pluss at jeg kosta på snaue 4000kr på denne styringen nå😛

Hyggelig du syns det blir bra😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...