Gå til innhold

Montere H7 Xenon/Hid som fjernlys i E39 faceliftlykter


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2 spørsmål:

*55w xenon i nærlys (e36 med linselys): farlig? blender det møtende trafikk? 55w eller 35w??

* noen som vet hvor man får kjøpt bi-xenon pakke med H1 i nær og H1 i fjernlys? dvs at jeg slipper å kjøpe 2 kits og montere 4 ballaster og dobbelt opp med ledninger osv? eller må jeg kjøpe 2x hid H1 kit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da satser jeg på å droppe relay harness. Dette er vel på godt norsk bare et fjernlysrelle for ekstra strøm rett fram til lampa?

OrjanBmw: Det er sikkert mulig med 55w i nærlys, men tror ikke det er nødvendig rett og slett. Stiller du lyktene riktig, blender det jo ikke noe særlig med linselys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da satser jeg på å droppe relay harness. Dette er vel på godt norsk bare et fjernlysrelle for ekstra strøm rett fram til lampa?

OrjanBmw: Det er sikkert mulig med 55w i nærlys, men tror ikke det er nødvendig rett og slett. Stiller du lyktene riktig, blender det jo ikke noe særlig med linselys.

tror jeg holder meg til 35w i nær ja, kanskje 55w i lang, ettersom jeg driver å luske rundt en del på høyfjell, steder med mye skog og vilt osv.

men noen som vet om det fins bi-xenon for H1 i begge lys? evt link? finner ikke noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få tipse om en side som selger det meste av xenon og ledlys til bl.a BMW som jeg personlig er meget fornøyd med. megalys.no i Bodø. De er utrolig raske på levering og de gir kjempeservice.

Og ang O- ringer som ikke passer, så tok jeg av O- ringen fra gamle pæra og satte på. Passa perfekt.. Jeg knekte selv ringene på xenon pæra når jeg prøvde å sette den i med O- ringen som satt på pæra, en tlf til megalys og de sendte meg ny pære kostandsfritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ja da begynner det å bli mørkt om kveldene her oppe i nord, og det er på tide å oppgradere til xenon både i nær og fjern 8) Har Hella halogen facelift-lykter (ja jeg vet det ikke er lov med xenon i disse..). Adaptere for å få xenon i fjernlys er bestilt fra eBay.

Har noen få spm. som jeg ikke ble helt klok på etter å ha lest denne tråden:

Trenger jeg relay harness?

Vil jeg få feilmelding om jeg går for 35w i nærlys, men kjøper såkalte "digitale ballaster"?

55w xenon i fjernlys går helt OK uten "digitale" ballaster, får ikke feilmelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med xenon i fjernlysene mine. Men har brukt orginale nærlys HELLA ballaster. Da har jeg omtrent ikke tennetid på de. Og bra med lys..

Husk å justere lampene skikkelig me apparat for best mulig utnyttelse :)

Hva overgang er det snakk om her? Jeg har facelift lykter og vil ha Xenon i fjernlysene, er det ikke bare å kjøpe et H7 HID kit altså? Må man ha adaptere for pærene?

Ja du må ha adapter så du får inn pæra..

http://www.ebay.com/itm/HID-XENON-BULB- ... 09&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med xenon i fjernlysene mine. Men har brukt orginale nærlys HELLA ballaster. Da har jeg omtrent ikke tennetid på de. Og bra med lys..

Husk å justere lampene skikkelig me apparat for best mulig utnyttelse :)

Ser ikke på tenntiden som noe problem :P

Hva mener du med å justere lampene skikkelig? Og hvilket apparat? Reflektorene til fjernlys kan ikke justeres separat, så den eneste mulige justeringen er hele lykta opp/ned. Har forøvrig nærlyset korrekt innstilt mener jeg på, så det skal ikke by på noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...