Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å sjekke, men du må under bilen og fjerne denne oppstiver-platen i aluminium for å få skikkelig innsy til turboen. Da ser du problemet!

RS

Ja, kanskje det er det? Som sagt, så har jeg ikke klart å gjenkjenne lukten, men når du sier det, så lurer jeg på om det er en litt svak olje-lukt av det som kommer ut ja.. Kanskje vi har klart å finne det ut? ;)

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å sjekke, men du må under bilen og fjerne denne oppstiver-platen i aluminium for å få skikkelig innsy til turboen. Da ser du problemet!

RS

Ja, kanskje det er det? Som sagt, så har jeg ikke klart å gjenkjenne lukten, men når du sier det, så lurer jeg på om det er en litt svak olje-lukt av det som kommer ut ja.. Kanskje vi har klart å finne det ut? ;)

Monica

Ok, men da skal jeg prøve å få undersøkt det! Tusen takk for hjelpen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, har fått beskjed om at verksted tror en løfter henger på min m57 3,0d og at vi skulle ha en dialog underveis når jeg leverte bilen, dette skjedde ikke.

Ringte verkstedet i dag, de har plukket ut alle 6 dysene å sendt de til test?

Ikke har de sjekket rent mekanisk om noe var feil med løfterene , slik avtalen var! Kjenner det irriterer meg sykt, da jeg i tilleg har en beste kompis som driver med dyser..

Spørsmålet blir da som følger: Kan dyser gi tikkelyd og er det evt noen andre symptomer?

Har mine tvil på dette!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyser kan begynne å tikke ganske kraftig ja, så det er mulig de er inne på noe. Men jeg skjønner din frustrasjon i saken.

Ok takk for svar.

Spørsmål nr 2: må de av med dysene for å skru av toppdekslet til motoren, slik at de kan inspisere løftere?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har en bmw 120d 06 mod 163hk er det mulig å blende egr ventil/modul på denne bilen uten å få feilmelding?:)

Nei, men du kan sette inn en propp(restrictor) i røret rett før EGR ventilen med et 7-8mm hull. Dette slipper akkurat nok eksos gjennom til å unngå feilmelding. Jeg har samme bil som deg og har gjort dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte jeg verksted, ente med at verksted eier ble forbanna å monterte tilbake dyser uten å sjekke de.

faen også.

Minner om et useriøst dritt verksted!! De har ingen ting med å gjøre noe som helst før det er konfrontert med kunden! De kan ikke bare feilsøke/bytte/teste ting uten at det finnes en avtale på det! Skjønner de ikke såpass bør de ta et kurs i kundebehandlig....

Finn deg et seriøst verksted :-)

Det er jo selvølgelig en annen sak om du har sagt : fiks feilen fort som f... Koste hva det koste vill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte jeg verksted, ente med at verksted eier ble forbanna å monterte tilbake dyser uten å sjekke de.

faen også.

Minner om et useriøst dritt verksted!! De har ingen ting med å gjøre noe som helst før det er konfrontert med kunden! De kan ikke bare feilsøke/bytte/teste ting uten at det finnes en avtale på det! Skjønner de ikke såpass bør de ta et kurs i kundebehandlig....

Finn deg et seriøst verksted :-)

Det er jo selvølgelig en annen sak om du har sagt : fiks feilen fort som f... Koste hva det koste vill!

Avla ett personlig besøk i dag, de ville ikke inrømme feil/null info osv.

Var visst kompresjons lekkasje på 2 dyser.

Uansett kunne de informert om det over telefon, før dem ble sendt til test.

Bilen blir reparert videre hos dem, da vi kom delvis til enighet.

Men kundebehandling er ikke fokus hos dette verkstedet

Latterlig, synd egentlig for mekanikerene har god peiling på bmw.

For se hva som blir resultatet av verkstedsbesøket. Måtte vel uansett reparert 2 av dyselekkasjene alikevel.

Mvh

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å reparere dyse-lekkasjer? Er dette som noen kaller "indre lekkasje"?

Nye dyser koster jo over 4000kr stk, så hvis de kan repareres så bør folk vite om det :-)

RS

Da ringte jeg verksted, ente med at verksted eier ble forbanna å monterte tilbake dyser uten å sjekke de.

faen også.

Minner om et useriøst dritt verksted!! De har ingen ting med å gjøre noe som helst før det er konfrontert med kunden! De kan ikke bare feilsøke/bytte/teste ting uten at det finnes en avtale på det! Skjønner de ikke såpass bør de ta et kurs i kundebehandlig....

Finn deg et seriøst verksted :-)

Det er jo selvølgelig en annen sak om du har sagt : fiks feilen fort som f... Koste hva det koste vill!

Avla ett personlig besøk i dag, de ville ikke inrømme feil/null info osv.

Var visst kompresjons lekkasje på 2 dyser.

Uansett kunne de informert om det over telefon, før dem ble sendt til test.

Bilen blir reparert videre hos dem, da vi kom delvis til enighet.

Men kundebehandling er ikke fokus hos dette verkstedet

Latterlig, synd egentlig for mekanikerene har god peiling på bmw.

For se hva som blir resultatet av verkstedsbesøket. Måtte vel uansett reparert 2 av dyselekkasjene alikevel.

Mvh

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...