Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Dette stopper vi allerede tror jeg. Er ikke interessert i 3 sider med "passer dette fra denne" osv. Om du kan få det til å fungere? ja.

Men regner med du skal ha noe som passer rett nedi uten modifiseringer, og da bruker du ETK som alle andre:

realoem.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har sett på en e34 525td og den går på 2000rpm på tomgang og når du gjir litt gass så drar den av det dieselpumpa klarer. Mistanke om at det har vert montert chipp i den om det har noe og si? Noen som kan si meg va det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget noe litt merkelig på min nykjøpte 2004 e60 525d. Synes den trekker ganske seigt og dårlig fra 80km/t selv ved full gass. Girkasse i D. 

 

Ingen feilmeldinger i dashboardet, så må få tatt en diagnose ganske asap. Trekker fint til rett over 2000rpm, etter det er det ganske slapt. Ingen stygg røyk fra eksos. Starter pent, EGR nettopp rengjort. 

 

Vet det ikke eksisterer noen hurtigfiks for dette, men om noen hadde hatt inputs på hva det kan være hadde jeg satt pris på det. Ved å google blir jeg ikke stort klokere da det er flere som har hatt liknende symptomer men med forskjellige årsaker.

 

Edit: Ingen feil i iDrive heller. Tok en kjøretur nå, fra å cruise i 80 til 100 tok det rett over 4 sekunder i D, virka litt småslapt. Er ikke vant til å kjøre verken diesel eller automat, så er det jeg som surrer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget noe litt merkelig på min nykjøpte 2004 e60 525d. Synes den trekker ganske seigt og dårlig fra 80km/t selv ved full gass. Girkasse i D.

Ingen feilmeldinger i dashboardet, så må få tatt en diagnose ganske asap. Trekker fint til rett over 2000rpm, etter det er det ganske slapt. Ingen stygg røyk fra eksos. Starter pent, EGR nettopp rengjort.

Vet det ikke eksisterer noen hurtigfiks for dette, men om noen hadde hatt inputs på hva det kan være hadde jeg satt pris på det. Ved å google blir jeg ikke stort klokere da det er flere som har hatt liknende symptomer men med forskjellige årsaker.

Edit: Ingen feil i iDrive heller. Tok en kjøretur nå, fra å cruise i 80 til 100 tok det rett over 4 sekunder i D, virka litt småslapt. Er ikke vant til å kjøre verken diesel eller automat, så er det jeg som surrer?

Du finner flere årsaker på google, nettopp pga. Det er flere mulige årsaker. Ingen her kan vite noe mer, uten at du har så mye som en feilkode å komme med.

Hadde du lest førsteposten, så hadde du ikke trengt å spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har sett på en e34 525td og den går på 2000rpm på tomgang og når du gjir litt gass så drar den av det dieselpumpa klarer. Mistanke om at det har vert montert chipp i den om det har noe og si? Noen som kan si meg va det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig epost. Prøver å ta inn igjen en del fra de siste ukene som har gått med til planlegging og gjennomføring av e30meet + gatebil. Videre så har jeg "egentlig" ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig epost. Prøver å ta inn igjen en del fra de siste ukene som har gått med til planlegging og gjennomføring av e30meet + gatebil. Videre så har jeg "egentlig" ferie.

ok.

Jeg var egentilg ute etter pris på chipping av min 525dat 2007mod LCI

 

Kan du sende meg pris i innboks?

 

Er 3literen som står i med 197hk, lurte også på hvor mye mer jeg får med steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teppen92 får pent en pause fra hjelp i denne tråden. Det er helt uaktuelt med måten enkelte driver å spammer ned her inne. Det er 4 timer siden du postet eksakt det samme.

Ja beklager det men trodd ikke du hadde sett inlegget mitt siden du svarte han som spurte sist først...

Så derfor postet jeg den en gang til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her ine som vet om det er normalt at det kommer olje fra IC og inn i innsuget? Turboen har begynt å plystre en del kraftigere i det siste så lurer på om det er den som er på vei til å ta kvelden... 
Kommer heller ikke noe blå røyk fra eksosen, men det lukter litt brent olje.

Også er det dieselsvetting i toppen av injektorene, noen som vet hva det kan være? 
 

post-74939-0-82655800-1405611646_thumb.j

post-74939-0-28222600-1405611654_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...