Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg om dette har noen sammenheng, men når far min sin TDS gikk varm (pga gåen termostat) så mistet han motoreffekt, var så vidt den klarte og dra opp bakker i 80 kmh osv. Men når tempen gikk ned gikk bilen normalt igjen.

 

Kanskje motoren rett og slett blir for varm? Bare et skudd i mørket. :)

Denne funksjonen ligger faktisk i software, TRF viste meg disse tabellene når han mappa min bil. Når bilen passerte 110 grader så var det prosentvis stor reduksjon i motoreffekt for å unngå et havari. Genialt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne funksjonen ligger faktisk i software, TRF viste meg disse tabellene når han mappa min bil. Når bilen passerte 110 grader så var det prosentvis stor reduksjon i motoreffekt for å unngå et havari. Genialt.

Ja det er ikke dumt det! :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vet ikke om dette er rett plass å spørre mn eg prøva, fikk plutselig stop på min 2007 x5 3.0 D da eg ga litt gasspådrag. Starta med en gang igjenn mn når eg satt den i D igjenn

Stoppa den når eg rørte gassen. Flere ganger skjedde dette. Så var den frisk igjenn en dag å så plutselig stoppa den igjenn når eg sku kjør idag. Har tatt en lett motorvask for noen dager siden.

Takker på forhand for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om dette har noen sammenheng, men når far min sin TDS gikk varm (pga gåen termostat) så mistet han motoreffekt, var så vidt den klarte og dra opp bakker i 80 kmh osv. Men når tempen gikk ned gikk bilen normalt igjen.

 

Kanskje motoren rett og slett blir for varm? Bare et skudd i mørket. :)

Ikke en dum tanke, men temperaturen holder seg dønn stabil med pila midt i mellom den kalde og varme sonen.

 

Den er forresten slik når den er helt kald og. :)

 

Får se hvordan det blir når jeg får fiksa/bytta LMM'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er Pga varme, verrska som det er noe elektrisk som kutter plutselig. Starter med en gang og er like kjapp opp i turtall når eg rusa den. I drive og revers stoppa den fleire ganger når gassen vart rørt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å skifte ut enderøret på eksosen med noe litt penere. Men er det noe form for slags motstand eller noe? Tidligere bil jeg hadde gikk dårligere når jeg tok av bakre lydemper..

Bilen er en 520D E39 2001. Som har en lydemper helt bak. Kan jeg bare erstatte den med strakt rør, men dobbel ende på? Håper dere skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å skifte ut enderøret på eksosen med noe litt penere. Men er det noe form for slags motstand eller noe? Tidligere bil jeg hadde gikk dårligere når jeg tok av bakre lydemper..

Bilen er en 520D E39 2001. Som har en lydemper helt bak. Kan jeg bare erstatte den med strakt rør, men dobbel ende på? Håper dere skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilen i nærheten nå, men kan ta et senere. Men har et bilde av hele eksosanlegget da jeg vaska det da.. :P

Postet bilde

Opp ned vel og merke, men er helt blankt der stussen viser. :) Kan ta et bilde senere.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...