Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Det eneste jeg biter meg merke i er noe lav luftmengde. Testet senest i dag en varm bil, med godt brukt maf, og varmt ute. 490mg/str på tomgang.

Har du byttet alle vakumslangene til turbo? også fra vakum reservoir, til ventil, til aktuator?

Ja da var ladetrykket tilbake og vel så det, på 4. og 5. gir så lader den nå det som Ecu forespør og av og til litt over faktisk. Meget bra, nå går den skikkelig igjen :smile:  Kjenner også at bremsepedal føles bedre/annerledes så om det har sammenheng med at jeg har manglet vacuum kan vel tenkes. 

 

Jeg bytta idag slangene fra vacummanifold under innsug og ned til ventil for motorfester. Byttet også de fra ventilen og ut til høyre og venstre motorfeste så nå er absolutt alle vacumslangene nye. Fant ikkke noe direkte hull i noen men de var gamle og råtne så noe har det nok vært.

 

Så får jeg lete videre hvor luftmengden blir av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at motoren bruker med diesel om man har vakumlekkasje?

Jeg fant jo en slange som regelrett var kappet helt av på ene motorfestet mitt, etter og ha fiksa dette har gjennomsnittsforbruket

gått ned til ca 0.77 på blanda.. Kan jo selvsagt vær at jeg har kjørt litt mer langkjøring en jeg tenker over.. Fylte igjen i dag, og skal følge med. :P
Har brukt og ligger mellom 0.8-0.85 til vanlig.

Mulig den har blitt litt kvikkere også, men det er jo logisk  om den mangler vakum til og styre turbo.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg begi meg ut på noe vitenskapelig forklaring men når du mangler ladetrykk så spytter ihvertfall bilen ut mer dårlig forbrent diesel pga manglende luft. Min bil ville periodevis ikke skikkelig opp i turtall og ville heller ikke gire opp pga dette, det ble bare brrrrrrrrrrrrr  men det skjedde ingenting. De som lå bak meg på det verste trodde sikkert at det var Agent 007 som testet ut noe av den siste teknologien i å bli usynlig når en har bad guys etter seg :-)   Det var MYE svart røyk :-) 

 

Jeg manglet inntil 0.5 bar ladetrykk med flat pedal og det er kollosalt mye og bilen føltes skikkelig lat så at bilen din er kvikkere stemmer helt sikkert. 

Om noe av dette fører til høyere drivstofforbruk vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den virket bra kvikk før da, men nå kjennes det ut som der er liiitt mer skyv. Blir spennende og se hvertfall. Hehe. Tror trykket har ligget på rundt 1 bar for et par år siden hvertfall. Har ikke sjekket i det siste. Tror jeg må dra av en slange og teste igjen.. :P

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et skikkelig bilde;

Litt vanskelig og få frem med mobil, men viser godt når man ser det selv. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Skulle hatt deg en 4" dieselstuss elns :) tror det hadde blitt veldig tøft på din 

 

Kompis har det på sin 330d, har ikke noe godt bilde men

 

1280857_10202194993094055_393959138_n.jp

 

Så blir det veldig tøff lyd av det :D

 

Koster nesten ingenting for sånn potte på klracing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg ville gjerne bedt om en tjeneste fra noen med M57 motor og mulighet for diagnose. Jeg skulle hatt 2 målinger på luftmengde på tomgang. Først ei helt ordinær måling og så ei hvor slangen fra veivhuset er dratt av. 

 

Jeg sliter med lav luftmengde og prøver å finne ut av dette. For et par måneder siden bytta jeg veivhusfilter fra det blå rollo filteret til Vortex som bl.a E60 bruker. Jeg bytta ikke huset men kun filteret. Ser at husene har forskjellig delenummer men de ser helt like ut. 

 

Uansett, hos meg mister 40-50 mg/Hub når jeg drar av slangen fra veivhuset så mao kommer det 50 mg/hub fra veivhuset.  Hadde vært greit og sett om dette tallet er slik det skal være eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja da må det bli en ny test imorgen :-)  Husker du nevnte dette og catchtank til olja fra veivhuset for å få høyere luftmengde ja.  Aner du hvor mye det utgjør på luftmengden? Jeg finner ingen feil noe sted så kanskje dette er ei løsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...