Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en e46 320d som plutselig sluttet å gå bra, går normalt på tomgang og dritdårlig i gir, må jo opp på nesten 3000rpm før den drar i litt å jeg kan gire om. fjusket noen ganger på lange hompete turer og når det var under -5c. lurer på om dette kan være lmm? bilen blir heller aldri helt varm, da må den stå på tomgang, å over +6c ute, med en gang jeg kjører synker den. Håper på ett svar her:) bilen går som ett dass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du skifta egr termostat og vanlig termostat?

setter pris på om du faktisk leser første side i denne tråden. Der står det meste du lurer på, sammen med navnene på motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt lmm begynner her å bli et reelt problem. Og nok en gang, den vil ikke gå “helt i stykker” bilen din vil bare begynne å gå dårligere (og mer ujevnt)

bilen min går ikke ujevnt, annet enn når den er under -5c da fjusker den og går bra. kan det være pga av lmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maf kan forårsake mye rart, bla annet "som plutselig sluttet å gå bra, går normalt på tomgang og dritdårlig i gir, må jo opp på nesten 3000rpm før den drar i litt å jeg kan gire om."

Men du kommer ingen veg uten en ordentlig diagnose (ikke lese feilminnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen på øra som har diagnose apparat?

BMW er jo relativt populært der ute hos de litt yngre menneskene.

For det letteste er å ta en diagnose på LMM (HFM) for å konstatere om den er defekt. Der vil verdiene vises i klartekst, både i øyeblikket og hva de skal være. Om man bruker DIS ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...