Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Helt annen sak;

Jeg er på jakt etter noen til å lage webside for meg. Jeg har fått en drøss av tilbud fra div firmaer som skal "lage en gratis side til verdi 30 k, alt du trenger å gjøre er å beatle 600 imnd for et abonnement hos oss" osv. Ikke så interessant for min del. Jeg må ha ei bra side med fungerende design, som jeg enkelt kan oppdatere en "nyhetsspalte" på forsiden, og enkelt kan oppdatere produktoversikten. Nettbutikk er ikke nødvendig i første omgang, men fint om det går an å legge til senere, dog ikke et must.

Noen her på bimmers som kan designe og lage webside til en rimelig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er på både halvarm og driftsvarm motor noe tregstartet..men gløder så startern...og ja det er bra med svartrøyk vist i kjinna til den starta ja #-o temp følern i toppen? er 2 av dem tror i.. genial tråd foresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det anbefalt å chippe en 2007 520d facelift med den nye motoren (177 hk) og hvor mye for at det skal være en relativt "trygg" affære? Kan BMW gjøre dette? Er manuell forresten.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått opp et symbol i dashen på 524'n..

Dyse med 3 "stråler", for å si det sånn er helt gresk i tysk så skjønte lite og ingenting av det som stod i boka, bilen går jo fint..men har problemer med glødingen for tiden, gløding på bilen er noe hjemme mekka greier fra forrige eier, er gløding så enkelt som bare pluss på pluggene, i så fall ser det ut her til at bare er koblet opp med en kabel fra pluss på batteri, en fjærbelasta knapp også videre på glødeplugger..Er eg helt på vidda nå eller?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det anbefalt å chippe en 2007 520d facelift med den nye motoren (177 hk) og hvor mye for at det skal være en relativt "trygg" affære? Kan BMW gjøre dette? Er manuell forresten.

Takk for svar :)

Hartge tuner 163hk til 202hk og 401nm. Så ihvertfall det.

BSR tar ut 223hk og 423nm. Men det er på 177hk motoren.

Autopower tar ut 216hk og 432nm. Også på 177hk.

Flissundet tar ut 220hk og 420nm på 177hk motoren.

Så om jeg skulle ha valgt et tall, uten at det trenger å være riktig, da man ikke aner noe om kurvene på disse tallene og den generelle kjørbarheten, ville jeg ha valgt ca 200-210hk og 400-420nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki;) Men..nå er det sånn at dette symbolet kommer og forsvinner rett som det er..i tillegg har eg mistanke om at glødepluggene har tatt kvelden..

Kan dette ha en sammenheng, er på vei nå å hente nye plugger i dag og teste

Hvordan merker man at en glødeplugg har tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki;) Men..nå er det sånn at dette symbolet kommer og forsvinner rett som det er..i tillegg har eg mistanke om at glødepluggene har tatt kvelden..

Kan dette ha en sammenheng, er på vei nå å hente nye plugger i dag og teste

Hvordan merker man at en glødeplugg har tatt kvelden?

bilen blir tyngre å starte og kanskje umulig å få start på når det er vinter og kaldt! den kan også gå litt ujevnt og hakkete på tomgang og ikke helt rent ved gass pådrag, frem til motoren er blitt varm! dette er mine erfaringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vel da tu2 motoren, så da har du samme flens mot eksosmaifold ja. Dog har du muligens elektrisk actuator? hvilket jeg ikke tror fantes på en så gammel motor som den du prater om (m57d30 184/193hk)

trimming på gang nå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR; pm sendt ang web-side

Til alle som lurer på forskjellen på standard 204hk og TR-Racing mapped steg II, forskjellen er imponerende. Siden jeg har auto er jeg veldig varsom i de 3 første girene og ved girskift, om man derimot lar motoren dra i 4. og 5. gir drar motoren veldig mye bedre. Og ikke minst funker motoren helt fint under normal kjøring/bykjøring. Her er det ingen ketchup-effekt. :applause:

Hvilken edc har jeg på min 2003 330d m57n auto?

Motorvarmer til m57n; Setromen har en DIY for e34 525, er det lik fremgangsmåte for min m57n?

A5S390 (GM5L40); Med mapped motor er jeg naturligvis nervøs for kassa som opgis til ca 400nm. Uansett om motoren er trimmet eller ei mener jeg vi bør være varsom med full gass gjennom girskift og kick-down. RATS, som sansynligvis er en av landets beste automat bygger, mener det ofte er vekten på kjøretøyet som reduserer livslengden på automatkasser. Motoreffekt og utveksling er selvfølgelig også medvirkende årsaker. Jeg har søkt mye på web for å finne oppgraderinger til denne kassen. Jeg har ikke funnet noe utover vanlig overhaling.

ZF 6HP26; denne 6-tinns autokassen oppgis til ca 600nm, som vil være passe for meg. Det hevdes at den sitter i mange forskjellige biler, bla. i 335d/5-/6-og 7-serie. Kjenner dere til noen som har montert denne sterkere kassen i en e46?

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...