Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hører best på tomgang om jeg stapper hue inn under panseret eller parkerer fronten inntil en vegg. Men ved svak gass så høres det ganske godt :) klakker ja, rare greier.. har ikke bestilt nytt enda selv, blir vel rett over nyåret :)

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte bilen å hoste og nesten dø ut rett etter start. Er minus fire i dag så leste av feilkoder og fant alle glødepluggene var feil på. Slettet de kjørte en tur og prøvde på nytt. Glødepluggene var kommet feil på igjen. Så lurer på om det er normalt at alle 4 tar kvelden i en sleng? Eller er det mer sannsynelig at det er gløde releet som har tatt kvelden? Startet helt fint etter pitte litt varme i motoren. Er det eventuelt en grei måte å kunne teste pluggene/releet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte bilen å hoste og nesten dø ut rett etter start. Er minus fire i dag så leste av feilkoder og fant alle glødepluggene var feil på. Slettet de kjørte en tur og prøvde på nytt. Glødepluggene var kommet feil på igjen. Så lurer på om det er normalt at alle 4 tar kvelden i en sleng? Eller er det mer sannsynelig at det er gløde releet som har tatt kvelden? Startet helt fint etter pitte litt varme i motoren. Er det eventuelt en grei måte å kunne teste pluggene/releet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 vanlig at gløderele ryker ja. bruk et multimeter og sjekk om det kommer 12v  fram til pluggene ved kald motor er vel den letteste måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører best på tomgang om jeg stapper hue inn under panseret eller parkerer fronten inntil en vegg. Men ved svak gass så høres det ganske godt :) klakker ja, rare greier.. har ikke bestilt nytt enda selv, blir vel rett over nyåret :)

 

Jeg hører ulyder på tomgang og kjøring med kald motor også, men den verste klakkelyden kommer på varm/halvvarm motor. Håper alle lydene forsvinner etter bytte av reim med tilbehør  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ulyder på tomgang og kjøring med kald motor også, men den verste klakkelyden kommer på varm/halvvarm motor. Håper alle lydene forsvinner etter bytte av reim med tilbehør :)

Let me know :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. M47d20 lugger på turtall under 2000 rpm. Gjorde det ikke i varmen/før snøen kom. Kan være antispinn, men den lugger der det ikke er glatt også - på både 2., 3. og 4.gir. Har ikke kjørt så mye i 5. eller 1., så er ikke sikker på de.

Kan det være noe motorteknisk? Har nettopp hatt full service minus toppdekselpakning, etter bytte av glødeplugger er den mer lettstarta.

Det lugger ikke på full gass, kun halv ca. Gir jeg full gass, går bilen greit. Noen som vet? Ikke prøvd å ta diagnose enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...