Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm. M47d20 lugger på turtall under 2000 rpm. Gjorde det ikke i varmen/før snøen kom. Kan være antispinn, men den lugger der det ikke er glatt også - på både 2., 3. og 4.gir. Har ikke kjørt så mye i 5. eller 1., så er ikke sikker på de.

Kan det være noe motorteknisk? Har nettopp hatt full service minus toppdekselpakning, etter bytte av glødeplugger er den mer lettstarta.

Det lugger ikke på full gass, kun halv ca. Gir jeg full gass, går bilen greit. Noen som vet? Ikke prøvd å ta diagnose enda.

 

 

Om du øker turtalet for å kome opp i fart, og den på en måte stopper opp rundt 2000rpm, for så å kome tilbake når du runder 2100-2200 rpm, kan det vere morkne vakumslangar som er årsaka. Når antispinn jobber (når bilen spinn), skal lampa i dashen blinke. Vakumslangar er noko som må skiftast etter nokre år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du øker turtalet for å kome opp i fart, og den på en måte stopper opp rundt 2000rpm, for så å kome tilbake når du runder 2100-2200 rpm, kan det vere morkne vakumslangar som er årsaka. Når antispinn jobber (når bilen spinn), skal lampa i dashen blinke. Vakumslangar er noko som må skiftast etter nokre år...

 

Kan også nevne at det bare skjer på varm motor! Det tenkte jeg ikke på å si i sta. Er også usedvanlig treg på å starte på halvveis nedkjølt motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noen som kunne hjelpt meg med å fortelle hvilken injektor jeg skal gå for? Ser det er 2 forskjellige til min bil, Euro 3 og euro 4.

 

 

Har akkurat kjøpt meg en 320dA 09/2003 modell hvor den ene injektoren er gåen, eller dårlig.

Forgje eier hadde diagnose på bilen og fikk opp dette:
 

Cylinder 1: -2,0

Cylinder 3: -2,3

Cylinder 4: -1,4

Cylinder 2:  5,3

 

OK:  -5,0 til  4,0.

 

Så vert å kikket etter ny injektor til bilen, men som sagt over, så får jeg opp to forskjellige.

Hva skal jeg ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Okay, er en som driver med bmw her i området som påstod at det var helt problemfritt å bruke dyse fra 525d på 530d, og at han hadde gjort det flere ganger.. men jeg så at det var forskjellige nr på de, derfor jeg spurte. :) da får jeg levere den tilbake og kjøpe en ny en [emoji14]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varer en DPF? har hørt at noen sier 200k andre sier 100k. En av bilene i min familie har nå gått over 150k, er det da på tide å gjøre seg klar for en slik utgift på DPF? Bilen er en 320d N47 xDrive 2009. På vinteren blir den i snitt kjørt 400 km i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vel helt an på bruksmønster og om filteret har fått regenerert seg eller om motortemp. har vært for lav (korte turer, termostater o.l.)

 

Bilen er langkjørt. Renset insuget for 20k siden og det var nesten ikke noe der av egr og koksing. På vinters tid kjøres den oslo - skeikampen hver helg. Så det er 200 hver vei. Så det burde da hjelpe på regenerering. 200km med hastigheter over 80 hele veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...