Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en 330d e46.

Det hele begynte med at bilen fusket på høye turtall.

Den kuttet på 3900rpm.

Så ble jeg obs på en ny "lyd" en murrende during under førersetet.

Å da konkluderer jeg det med at fødepumpen er defekt.

Etter en kjøretur idag ville bilen plutselig ikke starte..

Så nå ern død..

Kan dette fortsatt være fødepumpen? Som nå har streiket helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan det absolutt, ofte kan det være nok å ta hånda under bilen og slå opp i gulvet der pumpa sitter. Pumpa må uansett byttes men du kan klare å overleve mens du venter på ei ny :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan sjekke katalysator temp, kan du sikkert sjekke om regen er aktiv eller ikke også.

 

På min E61 med 525d så kjører motor regen når den vil, fart virker ikke som har noen betydning, bare temperatur på kjølevann. Den kjører regen både på tomgang og krypfart og høy fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E61 med n47 regenerer selvom jeg kjører rundt i byen. Kjølevann over 75 og mer enn 10 liter diesel. Har ikke sjekket dette med katalysatortemp. Men jeg ville tro at hvis du har mulighet til å lese av kat temp, så har du også mulighet til å se om regen er aktiv eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt diagnose utstyr står det over 75 grader vann temp. Minst 10 liter diesel igjen og 250 grader pluss på cat temp. Det at det må kjøres i 60 km/t og oppover i minst 20 min er bare anbefalt. Begge mine bmw diesel regenerer når de vil. Fart ingen betydning. Kan se at cat temp øker alt ettersom belastning på motor. Min har vært opp mot 700 grader under regen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet for å få seg TRF Performance produkt, helt gratis!

http://bimmers.no/topic/804348-julekonkurranse-med-flott-premie-fra-trf-performance-oppdatert/

 

Jeg synes dette er et svært bra forum, og det skyldes naturligvis at det sitter mange dyktige og trivelige karer (og sikkert jenter) foran skjermene sine over det ganke land for å hjelpe andre, og dele erfaringer. Det er denne tråden et bevis på, og jeg vil dermed også benytte anledning til å rette en stor takk til dere alle som bidrar her. Uten dere, ikke noen aktivitet, og da ikke noen som får utbytte av informasjonen som ligger åpent i tråden, og den folk sitter på og bruker minutter og timer på å dele andre for å hjelpe.Så en stor takk for innsatsen alle her har hatt i 2015!

 

En stor takk går også til aktive moderatorer som bruker sin tid på å holde forumet ryddig og trivelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!

 

Nå er "EGR termostat erstatter" kittet klar for salg! I grevens tid, vinteren er på veg og de fleste er vel helt passelig lei BMW dieselmotor som bruker lang tid på å bli varm, eller rett og slett ikke blir skikkelig  varm på vinteren.

 

Settet blir gjort tilgjenglig i 3 utføreseler. "Basic" "Standard" og "Pro"

 

Basic pakken ser slik ut:

 

attachicon.gifDSC01221.JPG

 

Dette er delene som trengs for å fjerne selve EGR termostaten.

 

Standard pakken ser slik ut:

 

attachicon.gifDSC01222.JPG

 

Dette inkluderer altså blokkeringsdelen for EGR som monteres direkte på eksosmanifolden. Den er praktisk nok også klargjort for montering av vårt EGT kit.

Dette gjør at du nå kan demontere hele EGR kjøleren, EGR termostat og rørene tilknyttet EGR systemet.

 

Pro pakken ser slik ut:

 

attachicon.gifDSC01225.JPG

 

Her vist med EGR Pro erstatteren tilhørende m57n som illustrasjon. Klargjort for uttak av luft til ladetrykksføler for de som måtte ønske det, blendeskrue til resten.

 

Produktet er tiltenkt brukt på biler hvor EGR er tatt ut av funksjon.

 

 

Om man kjøper dette produktet, så lurer jeg på hva man bruker for å blende åpningen på EGR mot EGR kjøler med.

Der vil det jo stå åpent utifra hva jeg ser, eller ser/tenker  jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skjønner deg riktig, så mener du egenltig forskjellen på Standard og Pro, og lurer på hvordan dette kan fungere med kun "standard" pakke ?

 

Du vil ta bort hele EGR røret (fra eksosmanifold og opp til egr ventilen på innsugsmanifold). Eksosen blir da blenda nede på eksosmanifold av delen som følger med i Standard pakke (men ikke i Basic). Når du da har deaktivert EGR enten i software (som man må på nyere biler), eller ved å dra av vakumslangen, vil ikke EGR ventilen åpne noen gang. Det gjør således ingenting at du ikke har noe rør der lengre.

 

MAO:

Basic egner seg for de som har kjøpt EGR Pro fra oss fra før av, evt de som lager sin egen løsning. (evt de som mot vår anbefaling velger å kjøre med EGR aktiv, uten kjøling).

Standard egner seg for de som vil bli kvitt problemet, men ikke bryr seg om å fysisk erstatte selve EGR ventilen (i den hensikt å spare penger). 

Pro er den klart beste pakken og den vi anbefaler. Her løser man EGR, og EGR Termostat problemene i en fei. Samtidig så er settet klargjort for fremtidige oppgraderinger i forma av at de er klargjort for montering av følere og vann innsp dyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...