Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

On 16.11.2016 at 18.41, Skulebollen skrev:

Tok idag og fikk frem motortemp på min e61 530d. Låg på rundt 70 grader på flatmark, steg til 94 i oppoverbakker. Før den gikk ned mot 70 igjen når stigningen var over.

Rekner med dette er for lavt? 

 

Bilen har Trf performance steg 2, partikkfilter er fjernet og egr er kodet bort. Men ikke erstattet EGR

Vil tro det heller er termostaten i EGR systemet ditt. Anbefaler et delete kit så får du eliminert denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skifte min varmeveksler til automat kassen ganske snart. Feil på termostaten til varmeveksler. 

Man kan kjenne på slangen som går inn på radiator ca på midten på venstre side når man står foran bilen. Den skal ikke være varm før motor har 93 grader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Skulebollen skrev:

Så om denne er varm før motor har 93 grader er det feil på varmeveksler?

Ja. Min slange var varm allerede på 50 grader. Har en ny varmeveksler på vei i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ett problem med min 320d M47TUD20 kjørte på e18 og skulle gi på for en forbikjøring så plutselig rundt 3k omdreininger begynnte bilen og riste veldig og stoppet til slutt. Ville ikke starte igjen. Regnet nesten med motoren var defekt da det kom noen rare lyder der. Fikk tak i delebil med fungerende motor er bra stand hadde gått 160k gikk som den skulle før demontering. Satt denne over med automat kasse osv. Synca dysene i nye motoren med gamle hjernen. satt over relè osv fra nye motoren. Byttet mate pumpe i tank og diesel filter under bil. Bilen leverer diesel helt fram koblet av framme og sjekket. Bilen bare Kinner små fyrer av og til såvidt det er. Tatt selvfølgelig diagnose med skikkelig utstyr kommer ingen feil på sensorer osv og er oppi 700bar diesel trykk ved mye kinning. Nytt batteri også om det skulle ha noe og si. Prøvd stort sett alt nå. Hadde vært fint om noen hadde hatt noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/18/2016 at 23.19, Enes Veljacic skrev:

Hei

Jeg lure virkelig på noe.

Jeg var ute og kjørte i går og under kjøringen så smalt det noe sykt framme på bilen.det føltes ut som om jeg kjørte på noe stort.for det var en veldig høy smell. jeg gikk ut av bilen for og se hva det var og om det var noe skade på bilen.etter og ha studert en stund virket alt ok og jeg kunne ikke se noe i veien så jeg kjørte videre. men i dag når jeg skulle kjøre så var bilen sykt sprek akuratt som om jeg hadde fått øve 50 hk mere. bilen drar som bare det. nå klør jeg meg i hodet og vet ikke hva som har skjedd. lure virkelig på om noen kan gi meg noen svar hva som har skjedd. bilen bruker en del mere diesel men vet ikke om det er på grunn av meg eller etter det som skjedde. hmm kan noen svare meg. før noen år siden var bilen chipet (ecu) men det ble "sletta" trur jeg ved feil og bilen var treig siden det. men ettet det smelle så er bilen sprekere nestten nå en før.har også lagt merke til at nå når jeg slår av bilen så kommer det altid en liten smell etter noen sekunder under panseret . den var der før også bare at den er mye høyere smell nå. vet ikke om det er fra viften eller turbo eller hva. men høres ut som det kommer fra radiatoren eller der en plass. håper på svar. vist noen vet hva som har skjedd.

Det er snakk om en bmw 320 td 2002 mod compact

Få tak i noen som har løftebukk, sjekk bilen under. Høres ut som du har kjørt på en stein og tatt bunnpanne eller liknende, men skal ikke si det sikkert - da ville antakelig ikke bilen gått i det hele tatt nå, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎14‎.‎11‎.‎2016 at 7.43, Otis skrev:

@jojr

Finner ikke noen bilde av dette selv i ISTA. Men hva skal du med det?

Det er veldig greit å ha et foto eller tegning hvor du ser banen når du skal sette på ny reim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Shattered: Lager du hull i bunnpanna så tar det ikke mange sekunder før oljelampa kommer på.

@jojr: Du kan ta et bilde før du tar av, eventuelt tegne opp selv. Husk at reimer ligger med rillene mot vibrasjonsdemperen, dynamoen og servoen og med den glatte baksiden mot strammere/ruller. Ellers kan kanskje tegningen fra ETK hjelpe deg litt:

diag_6otk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg har en en 520D(m47D20) som går dårligere, å ujevnt turbotrykk. lest litt på siden din ang denne motoren, ser du nevner lmm er gåen. 

jeg har lagt merke til at bilen går fint, å begynner å skape seg at ujevnt turbotrykk eller får ikke ladetrykk før på 3000 omregninger... dette skjer av og til, å kommer turbotrykket som normalt så er det akkurat som den holder igjen på rundt 2000 omregninger, så kommer trykket tilbake igjen. hva vil du tro er problemet? 

 

ble også byttet turbo tidligere i sommer. byttet denne selv da jeg tidligere jobbet som mekaniker så kan litt.. men nå i det siste har den begynt å plystre ved pådrag. akkurat som det lekker ut luft et sted. jeg byttet pakningen mellom turbo å manifold. så tviler det er den. noen anelse der? turbo ble kjøpt ny hos gs. så ikke brukt eller overhalt :D

 

Takker på forhånd å håper på svar :D 

Prøvde å lese på første side.  Men te her å høre deres erfaringer😜

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Sjekk vakuum slanger og trykk slanger. 

Okei😊 Men med tanke på at bilen oppfører seg normalt og, gjerne etter litt hard kjøring er den dau, å få ikke ladetrykk før på 3000 omrg.. har dette noe med vakuum eller trykkrør? Hatt en liten mistanke om lmm, etter jeg leste første siden i tråden. Men noen måte å sjekke dette på uten å kjøre livedata? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...