Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Okei. Må nesten kjøre en livedata når den tuller seg. 

Nei, har ikke noe sånt. Men men merker når jeg får ladetrykk på rundt 1800. Men er bilen blitt kjørt hardt så må jeg opp i 3000 før du merker jeg får turbotrykk, helt død opp til da. Gjerne på flat vei må jeg gire ned så turtelleren kommer på 3000. 

 

Noe lett måte å sjekke vakuum på uten å betale dyre dommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Turbo lader trykk sålenge den får rett vakuum og det er eksos. Når motor evt får mindre diesel inn så reduseres eksosmengden og trykket på turbo faller.

Så hva turboen gjør er jo egentlig irrelevant her, slik jeg ser det.
Turboen er jo en ""dum" ting som kun gjør 1 ting og det er å lage trykk.

Du kan sjekke for vakuum, kun på en måte, og det er manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen guys! :) Stjeler tråden litt her.

 

Vurderer å trimme min 2013 116DA 2.0 116HK. Har per nå fått to forskjellige tilbud. Tenkte å lage en liten liste under, og få deres mening:

 

Optichip:

- Gjør jobben for 4500,- inkl mva.

- Gjør det på verkstedet deres

- Bruker fil fra "Sodex Performance"

- Økes til ca 180 hk.

- Hevder å ha rørt flere 116DA F20

 

Optituning:

- Gjør jobben for 5000,- inkl mva.

- Gjør det mobilt og verksted

- Lager filen selv

- Økes til ca 180 hk

- Godt omdømme på Facebook, heveder å remappe 3000 biler pr år.

 

 

Har dere noen erfaring med selskapene ovenfor? har lyst til å bruke TRF, men får ingen svar :(! Når det er sagt er han også alt for langt unna (bor selv i Oslo).

 

 

Har et par til spørsmål:

1. Noen som vet om min 8trinns aut girkassen vil tåle 180hk? Vet bare at F20 116DA og 118DA deler blant annet samme girkasse og motor (ut i fra det jeg kan se inne på gs.). Noen som vet hva disse girkassene "kan tåle" mtp hk/nm?

2. Begge gutta ser ut til å ha erfaringen på stell, men har to forskjellige produkter. Han ene leverer ferdig fil fra Sedox, mens han andre gjør alt selv. Hva ville dere gått for?

3. Har folk her inne opplevd problemer i etterkant av remap? <-- evt hva? Hva er typiske ting som kan gå galt her?

4. Begge gutta sier at dem må ut med hjernen. Noen som vet om de kommer til å lodde osv? (Glemte å spørre om sistnevnte).

5. Er det mulig å gjøre det UTEN å trekke ut hjernen? (Altså gjøre det fra det innkoblingspunktet under rattet?)

 

 

Setter stor pris på svar! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Altså... Turbo lader trykk sålenge den får rett vakuum og det er eksos. Når motor evt får mindre diesel inn så reduseres eksosmengden og trykket på turbo faller.

Så hva turboen gjør er jo egentlig irrelevant her, slik jeg ser det.
Turboen er jo en ""dum" ting som kun gjør 1 ting og det er å lage trykk.

Du kan sjekke for vakuum, kun på en måte, og det er manuelt.

Okei, så men regner med det går Ann å sjekke om trykket å holder i vakuum slangene? Må nesten bare begynne å feilsøke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2016 at 18.55, Kattlikzm skrev:

 

 

Har dere noen erfaring med selskapene ovenfor? har lyst til å bruke TRF, men får ingen svar :(! Når det er sagt er han også alt for langt unna (bor selv i Oslo).

 

 

 

Langt unna? Holder til på østlandet han også.

Ta kontakt med Ess da...

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TRF-Racing skrev:

Nei. Det har de ikke. Ikke de, og ingen andre heller.

(Med indre de har begynt å.montere "power bokser" da)

De har begge deler, så det han over her siktet til er en E-tronic "powerboks" som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TRF-Racing skrev:

Nei. Det har de ikke. Ikke de, og ingen andre heller.

(Med indre de har begynt å.montere "power bokser" da)

Jo det har de!

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, CrZyWiz skrev:

De har begge deler, så det han over her siktet til er en E-tronic "powerboks" som du sier.

Fant ikke annet enn e-tronic på hjemmesiden til 116d jeg. Mulig den ligger under en annen modell med samme motor.

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått snakket med Trf på forumet, og har fått beskjed om at han har en avdeling ikke langt unna meg, Quickfix.

Venter bare på svar fra Quickfix nå, så er vi i gang! ;) Gleder meg!

 

Ser for meg Stage 1 i første omgang. Altså 160 hk. Orker ikke å styre med DPF/EGR osv helt ennu. Vil heller ikke ta en risiko ved å gå for 180 hk mtp aut kassa og mtp at jeg skal bruke bilen hver eneste dag.


Tror 160 hk i en 1serie holder masse for meg i første omgang ;)!

Endret av Kattlikzm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon fra Hans Marius idag, men grunnet hektisk hverdag måtte jeg be han ringe meg senere. 

 

Gleder meg noe helt voldsomt 😍!!! Håper vi finner et tidspunkt i de nærmeste dagene! Lurer på om han jobber på lør/søn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...