Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Er dette et spørsmål/problemstilling jeg kanskje kan stille her?:

Har en F30 316d 2013 N47 som har ugrei tikking av og til. Tikkingen blir ikke borte når motoren blir varm og den følger heller ikke turtallet.  Det som også er litt merkelig er at tikkingen kan være til stede en dag og neste dag er den borte.  Kan virke som tikkingen stort sett er der når det er relativt fuktig klima, mulig dette er helt tilfeldig....

Slik jeg har forstått det så skal den kjente registerkjedefeilen være rettet på 2013 modeller?

Noen som har noen gode ideer?

Kan det være en tanke å bytte til tykkere olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har vært noen (ytterst få) tilfeller ja. Har diskutert en slik feil med en av mine forhandlere da en kunde fikk et slikt havari på sin n57z.

Men det som later til å skje, som ofte ikke beksrives godt nok, er at et rammelaget roterer først. Dette stenger så oljekanalen, som så tar rådelager og råde. Råden er dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt uvanlig at veivlager roterer, bare veldig sjelden? Det var sannsynligvis det som skjedde på min Porsche Cayman da motoren havarerte. Men jeg har litt vanskelig for å skjønne at det ikke går an å finne en 100% sikker løsning på dette.

De som ønsker å bekymre seg kan nå sette N57 på lista over motorer som man bør holde seg unna. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god stund kunne høre det jeg tror er en pumpe når vi ikke har på radio og kjører under 60 (pga støy fra vind/hjul).

Trodde det hadde noe med ac å gjøre, slo av ac og satt viftene til laveste fart så slår ventilasjonen seg av. Men pumpelyden er der fortsatt. 

Lyden varierer i hastighet med turtallet på bilen. Vanskelig å beskrive lyden, men i huset hjemme mener jeg varmepumpa lager samme lyd når temperaturen i huset er høy nok og den pumper på «tomgang». 
 

Ingen feilmeldinger fra bil, den blir varm etter en stund som normalt, kjører helt fint. Mistenker ikke at noe er galt, men når til og med fruen la merke til det så er det verdt å undersøke 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, F25x3 skrev:

Har en god stund kunne høre det jeg tror er en pumpe når vi ikke har på radio og kjører under 60 (pga støy fra vind/hjul).

Trodde det hadde noe med ac å gjøre, slo av ac og satt viftene til laveste fart så slår ventilasjonen seg av. Men pumpelyden er der fortsatt. 

Lyden varierer i hastighet med turtallet på bilen. Vanskelig å beskrive lyden, men i huset hjemme mener jeg varmepumpa lager samme lyd når temperaturen i huset er høy nok og den pumper på «tomgang». 
 

Ingen feilmeldinger fra bil, den blir varm etter en stund som normalt, kjører helt fint. Mistenker ikke at noe er galt, men når til og med fruen la merke til det så er det verdt å undersøke 😉

har bilen webasto? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ChrisP skrev:

Noen triks for å få ut glødeplugg som bare går rundt? Bytta 5 av 6 ifjor pga. den ene jæveln som ikke vil ut, og nå vil den ikke starte i kulda. M57d30 om det har noe å si

Det er sannsynligvis bare defekt gløderele og ikke plugger.

Men tips for å få ut en knekt en er  el å kjøpe sett for å bore den ut, eller ta av toppen.

Evt bare la den stå der og kjøre med den slik den er. Det går det å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...