Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jeg har lest endel om BMW dieselmotorer i det siste og som det står i innledningsvis i denne tråden at dette med koksing bl.a, er det noen forskjell her med automat kontra manuell. Tenker bare på at kanskje automatgir går på litt lavere turtall på vanlig pen kjøring og da om dette kan føre til lettere koksing. :roll:

P.S hadde vært gørfint om denne tråden kunne ha vært pinned på første side, da det er en utrolig nyttig tråd. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest endel om BMW dieselmotorer i det siste og som det står i innledningsvis i denne tråden at dette med koksing bl.a, er det noen forskjell her med automat kontra manuell. Tenker bare på at kanskje automatgir går på litt lavere turtall på vanlig pen kjøring og da om dette kan føre til lettere koksing. :roll:

P.S hadde vært gørfint om denne tråden kunne ha vært pinned på første side, da det er en utrolig nyttig tråd. :applause:

helt enig, burde vært auto bump om ingen hadde vært innpå her på 6 timer... :-) eller noe sånt....

veldig bra tråd av en som sitter med utrolig mye kompetanse og erfaring om/med diesel motorer og tuning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine kommentarer! :)

Larsegutt: hvis du tenker på disse som har "hylse" rundt bladet så kom dette med m57n2.

bra med bilder badsha! and the mystery continues..

til alle som har sendt meg pm osv, beklager sent svar men har vært uten pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Glimrende tråd med masse god info. Har et spørsmål som noen av dere sikkert kan hjelpe meg med. Nettopp kjøpt en 2008 320d coupe og vurderer om jeg skal "chippe" den. Bilen kommer med 3års euroPLUS garanti og da er spørsmålet om det finnes noe "godkjent" chipping for denne modellen eller om det er ok/ikke ok i forhold til garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF-Racing

Eg har ein 530d e60 218hk 2004mod med manuel

hvor mye er det mulig å hente ut av disse motoren ? vist du ser bort ifra avgiftskrav og den slags tull? og hva så må evt fjernes/oppgraders?

hva tåler manual kassene på disse bilene?

mvh jan erik

Ingenting må fysisk fjernes eller installeres. Du bare får et tuning-firma til å legge inn ei fil til deg gjennom kontakten i bilen din :) Du får fint ut ca 270hk fra den :) 290 om du vil, og .. Kassa skal være solid har eg hørt, så trur ikkje det er noe problem.

(TRF-racing kan svare deg mye bedre på spørsmålet ditt, enn det eg kan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg er litt uenig i at man ikke trenger fysiske inngrep. i "steg 2" tar jeg ut 285hk av denne motoren, men dette forutsetter fjerning av katalysator eller partikkelfilter (avhengig av hvilke versjon du har).

Jeg tester også alle injektorer før jeg trimmer til dette nivået.

uten å utbedre eksosen ber man om trøbbel når man tar ut såpass mye.

Kassene er gode ja, dog må clutch og dobbelmasse svinghjul være iorden.

-Terje Raymond

EDIT: forøvrig ser jeg at tråden har blitt "sticky", jeg sier takk for det og håper enda flere får nytte av den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har hørt om folk som har over 300hk i disse motorene, tenker på hvor mye du klarer å hente ut før innmat, turbo,injektorer gir seg å så vidre? går det evt ant å sette på turboer fra 535 å injektorer og hente ut det samme som ein chippa 535d?, kun med å programere? eller må det mye ant til og da?

tenker da ikkje på driverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ja, jeg greier over 300 i denne, men det er ikke noe jeg selger til alle og enhver. Kunde oppsettet er gjort litt snillere enn det originale, som gir rett over 300hk, og masse røyk. Derimot "ingen" røyk på 285.

Turboer fra 535d har du ikke elektronikk til å styre.

Med større dyser, riktig mapping, ny eksos, helst større ic, så greier man en del mer. Men dette er dyrt og for de fleste uaktuelt. Jeg tar sånne oppdrag på bestilling, men markedsfører det ikke.

Jeg har også mine tvil til at det er mange som har over 300.. kanskje mange som skryter på seg dette, men det er først i bremsebenken det gjelder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...