Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mange tulletråder skal vi ha Lektor Tørdal??? :shock: Synes nå de nye reglene var noe strenge! Greit nok at sånne innlegg som "Sitter på dass" "Kjeder meg" "er fyllesjuk" "ser på TV" osv er unødvendig, det har man Facebook til! Men man må da kunne svare og ha små diskusjoner uten at det skal bli sett på som chatting! Nå kommer mange til å bare la være for ikke å gjøre noe galt og da er det jo plutselig ingen Tulletråd lengre!

Jeg har i allfall aldri hørt om en seriøs tulletråd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Dirty,tror nok ikke du kommer til å la den gå for den summen eg har tenkt på ;)

Max 10.000,- blir budsjettet,er som sagt et midlertidigt substitutt(dog ikke likeverdigt) inntil 550'n skulle bli klar.

Blir kun vektreduksjon og små endringer,deretter tut&kjør for kjøringens del :)

Golf 2 GTI 16V!

Røsk ut alt og få på uretan, 60 mm senk og stive dempere, moro i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMW har vel rød propell i merket om jeg ikke tar helt feil. Dermed er bilen på bildet en BMW 340

Såvidt jeg har forstått historien fortsatte østyskerne med sovjettisk regi/hjelp å produsere såkalte BMW´er frem til BMW saksøkte det sovjettiske morselskapet Awtowelo i 1952. Modellen på bildet er derfor en EMW 340 med BMW rondellen. EMW 340 var basert på BMW´s førkrigsmodell 326.

Årsaken til miseren var at BMW fabrikken i Eisenach havnet på østtysk side etter krigen og sovjettene var frekke nok til å starte opp produksjonen av BMW 326 med de gamle formene og materialene fra før krigen, men da under navnet EMW 340 dog inkl. BMW´s blå rondell. Dette likte BMW i München selvfølgelig dårlig og da de endelig fikk samlet seg etter krigen ble selvfølgelig Awtowelo saksøkt for hva de var verdt. Enden på historien kjenner vi.... rondellen ble rød (og litt forandret), EMW 340 solgte dårlig (selv om det faktisk er 2-3 stk. i Danmark) og firmaet skiftet først navn til Automobilwerk Eisenach (AWE) for igjen å endre navn til Wartburg i 1955.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan 165/50 dekk blir på 16x6.5" felg? Vil ha litt strekk, men ikke for mye heller, samt at det begynner å bli veldig smale dekk.. Prøver å google, men finner bare med 15" felg..

Kan ikke tenke meg det blir noe særlig strekk,er vel knapt en tomme over det "normale" på felgbredden kontra dekkbredden vel?!?

Max 10.000,- blir budsjettet,er som sagt et midlertidigt substitutt(dog ikke likeverdigt) inntil 550'n skulle bli klar.

Blir kun vektreduksjon og små endringer,deretter tut&kjør for kjøringens del :)

Nå banner jeg sikkert høyt og brutalt i kirka, men jeg ville faktisk vurdert en liten Honda civic til å herje istykker på banen. Disse kan man snuble over ganske billig, og man får latterlig mye tuning deler til de. Markedet er også såppass stort at deletilgangen og prisene er veldig overkommelige...

Honda tåler jo endel juling,ihvertfall motormessigt,usikker på drivlinja,men er ikke utelukket fra vurderinger. Har sett litt på en Fiesta XR2i til 2000,- ,men spørs om eg må ha ters for å få mine 197cm ut derfra igjen hehe..

Hehe Dirty,tror nok ikke du kommer til å la den gå for den summen eg har tenkt på ;)

Max 10.000,- blir budsjettet,er som sagt et midlertidigt substitutt(dog ikke likeverdigt) inntil 550'n skulle bli klar.

Blir kun vektreduksjon og små endringer,deretter tut&kjør for kjøringens del :)

Golf 2 GTI 16V!

Røsk ut alt og få på uretan, 60 mm senk og stive dempere, moro i massevis :)

Desse er jo ganske rimelige også,ihvertfall mht Mk1 og Mk3 utgavene. Og akkurat passe tunge og motorsterke til at en kan la karrosseriet være så og si intakt uten å drasse på altfor mye vekt(les:ikke så mye stålforsterkninger som senere utgaver).

Could be fun :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tulletråder skal vi ha Lektor Tørdal??? :shock: Synes nå de nye reglene var noe strenge! Greit nok at sånne innlegg som "Sitter på dass" "Kjeder meg" "er fyllesjuk" "ser på TV" osv er unødvendig, det har man Facebook til! Men man må da kunne svare og ha små diskusjoner uten at det skal bli sett på som chatting! Nå kommer mange til å bare la være for ikke å gjøre noe galt og da er det jo plutselig ingen Tulletråd lengre!

Jeg har i allfall aldri hørt om en seriøs tulletråd :wink:

Er da ingen som har sagt det skal være seriøst her. Men chattingen som v2.0 endte opp med, gidder vi ikke ha her inne. Du kan skrive så mye moroheter du vil, bare ikke chatting.. Er ikke så veldig strengt mener nå jeg.

Men som du ser, nå har det ikke blitt chattet noe her, men allikevel har tråden rukket å bli 4sider lang. Hadde du lagt til all chattinga, hadde den sikkert vært 8sider lang. Skal folk klare å følge med og se om de faktisk har fått svar på spørsmålet, så er det greit at det er som det er nå.

Og ja, slik blir det. Så å klage på det er ikke noe vits. Regelen er der for å bli. Og føler meg ikke akkurat streng med å bestemme det.

eod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjenta spørsmålet mitt fra den forige tråden da:

Er det lov å ta med snus til Abu Dhabi og evt hvor mye?

Kunne ikke finne noe om snus,men her er noe annet som kan være verdt å få med seg:

"Alcohol: Abu Dhabi's licensing laws require that alcohol can only be served in licenced venues primarily attached to hotels and private leisure clubs (golf clubs, sports clubs) and associations and where the legal drinking age is 21. Non-Muslim residents can purchase alcohol from licenced outlets provided they have a valid liquor licence. The liquour permit or licence is valid for a year and allows the holder to purchase a certain amount of alcohol per month. Purchases from retailers that do not have official approval are illegal. During the holy month of Ramadan, sale of alcohol is only permitted after dusk.

The two major distributors in the emirate are Maritime & Mercantile International (MMI) and African & Eastern NE BVI Ltd (A&E). Liquor licences can be purchased from either outlet.

There are a few other crimes which may incur time in prison or massive fines although they could be disregarded in some cases. These are

•Purchasing alcohol without a liquor licence

•Bouncing cheques

•Public displays of affection (kissing, lewd behaviour)

•Unmarried couples living together

•Homosexual behaviour

•Eating, drinking or smoking in public during Ramadan

•Distributing non-Muslim religious material "

Offentlig røyking er nevnt i sammenheng med Ramadan,men ikke snus.

Kilde: http://www.gvpedia.com/best/of/abu-dhab ... gures.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg det blir noe særlig strekk,er vel knapt en tomme over det "normale" på felgbredden kontra dekkbredden vel?!?

Nei det er det jeg også tenker, men når jeg ser bilder av 165/40 på 7" felg er det altfor mye strekk.. Og det er bare en halv tomme mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg det blir noe særlig strekk,er vel knapt en tomme over det "normale" på felgbredden kontra dekkbredden vel?!?

Nei det er det jeg også tenker, men når jeg ser bilder av 165/40 på 7" felg er det altfor mye strekk.. Og det er bare en halv tomme mer.

Mulig det,bare en forestilling eg hadde..

Men husk på at med 165/40 kontra 165/50 så har du 16,5mm mindre høyde enn sistnevnte,utgjør en del strekk visuelt det også vil eg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...