Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

EMW har vel rød propell i merket om jeg ikke tar helt feil. Dermed er bilen på bildet en BMW 340

Såvidt jeg har forstått historien fortsatte østyskerne med sovjettisk regi/hjelp å produsere såkalte BMW´er frem til BMW saksøkte det sovjettiske morselskapet Awtowelo i 1952. Modellen på bildet er derfor en EMW 340 med BMW rondellen. EMW 340 var basert på BMW´s førkrigsmodell 326.

Årsaken til miseren var at BMW fabrikken i Eisenach havnet på østtysk side etter krigen og sovjettene var frekke nok til å starte opp produksjonen av BMW 326 med de gamle formene og materialene fra før krigen, men da under navnet EMW 340 dog inkl. BMW´s blå rondell. Dette likte BMW i München selvfølgelig dårlig og da de endelig fikk samlet seg etter krigen ble selvfølgelig Awtowelo saksøkt for hva de var verdt. Enden på historien kjenner vi.... rondellen ble rød (og litt forandret), EMW 340 solgte dårlig (selv om det faktisk er 2-3 stk. i Danmark) og firmaet skiftet først navn til Automobilwerk Eisenach (AWE) for igjen å endre navn til Wartburg i 1955.

Se der ja. :oops: Det var en artikkel i Norsk Motor Veteran i desember eller januar om disse bilene. Jeg fant selvfølgelig ikke det aktuelle bladet i det jeg skulle skrive innlegget. Takk for utfyllende og korrekt info (som alltid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":20e1z7mc]Yngvejos: 7 uker i Dubai? Da får du nok opplevd litt!

Jeg forventer bilder og historier :)

Får se hvor mye det blir å oppleve, skal gå på skole 5 dager i uken og vi får ikke lov av firmaet å leie biler der nede.

Har forstått det slik at vi holder til litt utenfor byen.

Krysser fingrene for at jeg får litt løse tøyler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, enda en tulletråd? Hvorfor ble dette et tema først nå, og ikke mens tulletråden v1.0 fortsatt levde og alle var fornøyd? Det MÅ være bedre å samle all "dritten" i en tråd, og la den være "dritt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er heller at dere (moderatorer) begynner å moderere litt ellers i forumet, i stedet for å bry dere om innholdet i tulletråden.

viewtopic.php?f=9&t=179255&start=30 - TULLETRÅDEN.

viewtopic.php?f=9&t=174964 - TEKNISK

viewtopic.php?f=9&t=179739 - TEKNISK

viewtopic.php?f=9&t=178994 - TEKNISK

viewtopic.php?f=9&t=179623 - TOREK HAR OPPRETTET EN EGEN TRÅD HVOR MAN KAN TIPSE HVERANDRE OM FELGER TIL SALGS.

Dette var eksempler jeg fant i løpet av 1 minutt..... Do something.

Det er også 1000 elendige trådtitler. I stedet for å STENGE DE, uten å GI BESKJED - Hvorfor ikke endre trådtittelen? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den såkalte "msn" gruppa jeg har laget for oss her er litt negativt fordi det kun er plass til 40 stk i den for att vi skal kunne snakke sammen på msn og ikke vare være i en gruppe..

pr idag er vi 30 stk.. men alle di er ikke aktive, så vurdere å fjerne noen til fordel om flere skal komme inn..

link til msn gruppa

http://bimmersno.groups.live.com/?wa=wsignin1.0

om dere vil melde dere inn så tenk før dere gjør det om dere kommer til å være der! fordi der har vært nok av folk som kun har meldt seg inn for å aldri være der eller si noe. og når det kun er 40 som grense er det kjedelig att folk som ikek er der skal ta opp plass..

men ellers er alle velkommen sålenge dere kommer til å være der mer enn 1 gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yngve: Jeg svarte deg. Ja det er fullt mulig! Var en svenske som tok med seg 6 bokser eller ruller. Det er også mulig i Dubai. Trodde du fikk med deg svaret sist før den ble avsluttet!

Det var godt å høre. Det kunne blitt 7 triste uker uten snus. :)

Huff ja. Reiste til USA for 10-11 år siden, vi skulle være der i 3 uker. Dengang var det lov med kun 1 boks snus(50 g) pr. hode. Vi var 3 stk og to av oss brukte snus. Vi stappet to bokser ned i 1 slik at vi tilsammen hadde tilsvarende 6 bokser snus med oss. Dette holdt jo ikke i det hele tatt for tre ukers guttetur! Etter vi gikk tomme saumfarte vi alle tobakksutsalg etter snus, men desverre og selvfølgelig uten hell. Det vi fant var snuff tobacco som på en måte så ut som snus, men var mye grovere og umulig å bake/bruke på den måten vi var vant med.

Det var godt å lande på Gardermoen, få tak i snus og bake seg en feit pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hvor mye det blir å oppleve, skal gå på skole 5 dager i uken og vi får ikke lov av firmaet å leie biler der nede

Får ikke lov å leie? :shock: Da hadde jeg jaggu kjøpt meg en bil som jeg hadde hatt i den perioden jeg var der! Hadde sikkert levd fint med en E34 530I eller E36 328CI, biler som ikke koster allverden her hjemme og kan da umulig koste så alt for mange tusenlappene der nede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hvor mye det blir å oppleve, skal gå på skole 5 dager i uken og vi får ikke lov av firmaet å leie biler der nede

Får ikke lov å leie? :shock: Da hadde jeg jaggu kjøpt meg en bil som jeg hadde hatt i den perioden jeg var der! Hadde sikkert levd fint med en E34 530I eller E36 328CI, biler som ikke koster allverden her hjemme og kan da umulig koste så alt for mange tusenlappene der nede! :)

De er ganske strenge når de kommer til bilkjøring i mitt firma. :P

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=101530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som liker Amiga og gode gammeldagse introer, har jeg lagt til noen som datagruppa jeg er med i nå har laget, på min hjemmeside. (Med musikk som jeg har laget) Det kommer mange fler, men det var disse som jeg fant i farten i dag.

www.knottholet.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...