Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

DanielStance, det blir vel litt feil å skrive "norske drosjesjåfører smugler flyktninger". Jeg vil tro dette er innvandrere selv som nesten ikke snakker norsk, og som gjør alt for penger. En etnisk norsk eller en utlending med norsk pass som smugler flyktninger anser jeg som landsforræder, og burde fengsles. I Oslo er det helt ekstremt mange somaliere som kjører taxi, og de er fullstendig evneveike hele gjengen når det kommer til språk- og geografikunnskaper samt irriterende kjørestil - kjører gjerne 20 km/t under fartsgrensa, bruker ikke speil, bruker ikke blinklys og kjører uten nærlys på nattestid samtidig som passasjerene må guide dem hvor de skal kjøre. Jeg kan ikke skjønne at folk betaler i dyre dommer for denne elendige servicen de tilbyr (prisene økte forøvrig med 97% fr 2007-2014)...

 

Angående BMW og verdiøkning, så er det egentlig rart at E30 koster så mye. Den er produsert i et enormt antall og det er fortsatt mange biler tilgjengelig. Bare her hjemme på finn kryr det av fine E30er. De har allerede hatt en verdiøkning på 200-300 % de siste årene, og jeg har vondt for å se at de kan fortsette å stige i samme takt.

E28 er nok en kjempefin hobbybil, men som investering har jeg ikke troa.  E12 har allerede gått den løypa, og de er uoffisielle norgesmestere i tungsolgt. De ligger og ligger...og ligger. Blir aldri solgt. Begynner å se det samme på E28 nå også - folk importerer fra Tyskland og legger dem ut for salg til skyhøye priser, men får ikke solgt. Det en del ikke skjønner er at det tyske bilmarkedet for youngtimere og veteraner er det dyreste i Europa, og man oppnår ikke tyske priser her hjemme.  Den eneste modellen jeg ville gamblet på som en investering må være Z3 M Coupe. Dog har disse alltid vært dyre, så inngangsbilletten er høy. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanielStance, det blir vel litt feil å skrive "norske drosjesjåfører smugler flyktninger". Jeg vil tro dette er innvandrere selv som nesten ikke snakker norsk, og som gjør alt for penger. En etnisk norsk eller en utlending med norsk pass som smugler flyktninger anser jeg som landsforræder, og burde fengsles. I Oslo er det helt ekstremt mange somaliere som kjører taxi, og de er fullstendig evneveike hele gjengen når det kommer til språk- og geografikunnskaper samt irriterende kjørestil - kjører gjerne 20 km/t under fartsgrensa, bruker ikke speil, bruker ikke blinklys og kjører uten nærlys på nattestid samtidig som passasjerene må guide dem hvor de skal kjøre. Jeg kan ikke skjønne at folk betaler i dyre dommer for denne elendige servicen de tilbyr (prisene økte forøvrig med 97% fr 2007-2014)...

 

Ja, om de er norsk kan taes med en klype salt, men var bare noe jeg leste på en Facebook side:

 

 

From Mickael : Taxi driver Norway

 

I work in Norway as an Taxi driver. Last night I;ve got an job from my boss to drive and pick up refugies form Bulgaria and bring them to Norway. Someone payes 1000 dollar for one man. Not woman or child. Only man. I have to pick two man and drive them to Norway. There is no control at the borders right now and noone stopps taxi. I have to pick up two man I will be paid 1200 dollars upfront. So no risk. Right now there is about hundred taxies from my city driving to cental europe to pick up these guys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående BMW og verdiøkning, så er det egentlig rart at E30 koster så mye. Den er produsert i et enormt antall og det er fortsatt mange biler tilgjengelig. Bare her hjemme på finn kryr det av fine E30er. De har allerede hatt en verdiøkning på 200-300 % de siste årene, og jeg har vondt for å se at de kan fortsette å stige i samme takt.

 

 

jeg liker e30, har 7stk for øyeblikket hehe :P

 

men driter i pris, men synes de begynner bli dyre, så godt jeg får fyllt opp "lageret" før de blir for dyre :P

 

men grunnen til at jeg ivaffall liker e30, er at det er fin kombinasjon av holdbar, forutsigbar, pålitelig bil samt får gammelbilfølelsen samtidig som at det man trenger av duppeditter er der, og ikke noe rare løsninger (gammeldagse) man må lære seg, bare tut og kjør som enhver moderne bil. 

 

rekke 6'r hjelper mye og da, m20 har fin lyd ;)

 

hadde en 02 touring i en 2 ukers tid (impulskjøp til 15000kr ftw :P ) bakvendtland kalte jeg den førerplassen, alt var jo "feil" måtte ringe gamle eier for å få av vindusviskerne :P (de var på men sikring røket når jeg henta bilen så fikk liksom aldri de av etter jeg satte inn hel sikring :P ) og skulle man blinke skrudde man på fjernlyset :P

 

men har lyst på en 2002 turbo da seff :P mest pga tøffe biler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du skrevet om det her dersom han hadde kjørt fra deg?

Han hadde aldri kjørt ifra meg :P Men det er utrolig hvor nærvøse noen blir så fort de får noen xenonlys raskt opp i hekken ;) Han gikk ifra å kjøre bajas til å kjøre veldig pent og pyntelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe dritt. Flere jeg kjenner også som har blitt permitert/mistet jobben offshore den siste tiden. Mistet selv jobben jeg hadde fått tidligere, i et offshore rederi. Før jeg fikk begynt. Vil si det var dårlig motivasjon å få den beskjeden dagen før siste eksamen... Men fikk heldigvis jobb på en brønnbåt. Ikke så dårlige tider i brønnbåtbransjen (heldigvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg håper og tror det er midlertidig, men man vet jo aldri. Ikke er det så veldig enkelt å finne noe annet heller, når man i utgangspunktet har jobbet i samme bransje hele "karrieren". I tillegg går jeg på skole for tiden, og der må jeg "slutte" om jeg skal ha rett på dagpenger. Fantastisk system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke få som har fått kjenne på smellen i offshoresektoren akkurat.. Er heldigvis nok av arbeid for min del enn så lenge. Var nettopp ute 8 uker og har nå fri 3 før det blir ut igjen, da blir det minimum 5 uker. Jobber med ankerhåndtering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige tider i oljebransjen ja.. Siem har vel lagt to ankerhandlere i opplag såvidt eg veit, hjemme hos Fredrik90 (arendal) og de sliter med oppdrag på de som gikk i Brasil også, som var mesteparten av ankerhandlerflåten. Men det kom vel mer av korrupsjonsgreiene i Petrobras enn oljeprisen, synd det kom på en veldig uheldig tid.

 

Utrulig dårlig av Statoil/regjeringen og ikke kjøre litt mer på plugging av brønner. Da trengs supply, ankerhendling og rigger, og mange folk kan ha arbeid. Ja, det blir sikkert billigere i fremtiden med ny teknologi, men man kan bruke litt penger i dårlige tider som en takk for innsats i gode tider.

 

Hvor jobber dere Dal-z og awt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...