Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du skal ikke bry deg om hva naive jenter mener om innvandringspolitikk. De fleste lever i en narsissistisk og materialistisk boble der de er mer opptatt av å være "snille og hjelpsomme" (egentlig ren egoisme) istedenfor å se på sin egen fremtid. Etnisk norske jenter opplever mobbing fra muslimer pga klesstil, matvaner, hud/hårfarge og at de rett og slett er norske hunkjønn. Med tiden utviklinger det seg til overgrep og voldtekter, som er en god og lang tradisjon i Islam. Kvinner flest vet ikke hva de vil ha eller hva som er best for dem.... 

 

Nettopp, vet om en etnisk norsk jente, sånn typ 15-18 år, som drev å forsvarte både det ene og andre og slengte "rasist" ditt og datt rundt seg til folk som kun var SKEPTISK til alt dette, hun har flere bilder av seg selv på Instagram der hun har hijab på seg, og flere "ikke-norske" kommenterer "jeg er så stolt av deg" osv..

 

Vet ikke om jeg skal syntes synd på de jentene, eller sukke over hvor "dum" de kan være.. :/

 

Har lest flere facebook inlegg fra svenske jenter som har blitt angrepet, befølt og forsøkt voldtatt for helt latterlige grunner. Bare et "nei" gjør at de plutselig blir helt aggresive.

 

 

Rimelig bra kommentar om krisen, syns jeg:

 

https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/3my73b/germany_has_translated_the_first_20_articles_of/cvjip02

 

 

 

 

På en annen side, frister å flytte til Japan. Vil heller leve med jordskjelv en alt det tullet som skjer nå, egentlig. Pluss, er så mye tøffe biler i Japan som man ikke får her i Norge :D

 

http://chersonandmolschky.com/2015/04/13/islamic-terrorism-japan/

 

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er så fantasiskt synd at folk ikke makter å tenke. Å bruke hodet sitt LITT, det ER forsatt lovlig å tenke.  :stupid:

 

Jeg kan forstå hvorfor folk tenker slik de tenker med tanke på hvordan informasjon flyter i dag, og hvilken viktig rolle media innehaver, men når oppegående, smarte, intellektuelle folk plutselig lar følelser ta over og ikke tilnærmer seg tema slik en ville gjort ved andre ting, så blir jeg skuffet. Det bidrar til mer negativitet, fremmedfrykt, rasisme, hat osv.

 

La meg ta noen aktuelle punkter, så KANSKJE folk begynner å tenke seg om, før de spyr ut propaganda, feilinfo og høyreekstreeme holdninger:

 

Islam som religion har ingenting med negative eller ulovlige handlinger å gjøre. Det ER strengt forbudt for muslimer (folk som følger islam) å gjøre noe kriminelt eller umoralskt. Man SKAL følge de lover og regler i det landet man bor i, så lenge det ikke strider med religionen.

De punktene som strider med religionen eksisterer ikke i Norge. FNs menneskerettigheter har sørget for dette.

 

Hvis det skulle ha seg til at Norge innfører en lov som hindrer muslimer for eksempel å be i moskeer, så må muslimer ta det opp på en Intellektuell måte med regjeringen, FN osv. Hvis endelige dommen ikke går muslimenes favør, skal skal muslimene i følge Islam flytte til et annet sted der de kan utøve sin religion i fred.

 

MEN, dette er ikke tilfellet i Norge, men det var bare for å sette lys på noe av tankegangen i islam sine lover og regler for muslimene.

 

Som sagt, i Islam så er det ikke lov å drive med kriminelle handlinger. Det straffes ganske hardt nedpå i islam.

Så, når kriminelle/idioter oppfører seg på negative måter, så har det INGENTING med religionen å gjøre!

 

Selv om de selv hevder at dette er "ifølge religionen" så er dette feil.

 

ISIS/ISIL/Daesh/IS - har i hvertfall soleklart INGENTING med islam å gjøre. De har like mye å gjøre med islam, som isbjørnen på svalbard!! :iwant:

 

Hadde virkelig Islam promotert vold, krig, voldtekt, drap osv, så hadde vell de 1.6 Milliarder muslimer verdenover starta for lenge siden med slike handlinger :-s, eller?

 

 

Så har vi de ytterst interesserte som sier at de faktisk har lest koranen 1 gang eller noen ganger og inbiller seg at de har forstått dens budskap og meninger.

Det som alltid har skjedd er at de har tatt tekster ut av kontekst og brukt de til å argumentere for sine saker. På  samme måte som terrororganisasjoner fra blant annet midtøsten har gjort for å hjernevaske folk til å tro at det de gjør er riktig/lovlig i henhold til islam.

 

Så vennligst, hold Islam unna negative handlinger fra folk som hevder å være muslimer, eller ER muslimer, men gjør handlinger som bryter med religionen deres.

 

Hilsen en "vanlig" muslim som tenker på samme måte som majoriteten av alle muslimer på jorda =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermanoo90

 

Men hva er alle de sitatene fra Koranen om at (nå husker jeg de ikke ordrett), ikke-troende skal slaktes hvor en de måtte finnes, og at du har lov til å lyve om det kommer til islam sin fordel, og andre lignende ting som blod skal renne og ting skal kappes av? Ja, dårlig måte å spørre på.

Spør ikke for å virke negativ mot deg eller din religion eller noe slikt, jeg prøver bare å forstå at hvis Islam er så imot vold og slikt, så står det sånne ting Koranen? Eller er det bare ting folk har funnet på og skrevet tilfeldige tall?

 

Hva med imamene som sier ting som at muslimer skal få barn med europeiske kvinner og erobre deres land? ( https://www.frieord.no/utenriks/imam-til-flyktningene-fa-barn-med-europeiske-kvinner-og-erobre-deres-land/ )

 

Og alle de spørreundersøkelsene der et flertall av muslimer i div. land er for både ene og det andre "mindre positive" tingene.

Har alltid trodd du var norsk (altså etnisk norsk) jeg. (Hermanoo = Herman)

 

Har møtt muslimer som er hyggelige folk (stort sett mer voksne folk) og jeg har ikke noe i mot de/dere fordi dere er muslimer, langt ifra. De på min alder er mindre hyggelig.. Men så skal det sies at de etnisk norske ofte ikke er noe bedre. :)

 

I hverdagen så bryr jeg meg midt i ræven om hudfarge og religion så lenge du er hyggelig og ikke begynner å mase om masse religiøse ting osv.

 

( Jada, jeg er sikkert rasist, har fremmedfrykt, osv.. )

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har respekt for dine meninger og det er bra at du skriver dette Hermanoo90, men se litt på hva som faktisk skjer i verden idag. Det er en kjempestor utfordringen at det er forskjellige utlegninger vedr. hva som ligger i å være en god muslim. Du og mange andre har en moderat og demokratisk fortolkning, mens andre har en temmelig aggressiv fortolkning. Det er en kamp om hvilken fortolkning som er den korrekte og dette påvirker alle oss andre som ikke er muslimer. Er dette OK? Det synes jeg og mange andre bestemt ikke at det er. 

 

Jeg tenker lite på religion og hvor folk kommer fra til daglig. Er folk hyggelige og ellers sympatiske har jeg ingen problemer med at vi ellers er forskjellige på ulike måter (inkl. trosretning). Det er imidlertid en utfordring at mange innvandrere ikke helt har den samme innstillingen og føler et stort behov for å demonstrere at de f.eks er muslimer. Dette gjør de med uhøflig oppførsel (de er best og tar seg til rette), klesplagg (det er viktig at spesielt kvinnene viser at de er rettroende muslimer med hodeplagg) samt at de sjikanere bl.a jøder med kalott og kvinner som ikke bærer hodeplagg.

 

Dette er dessverre virkeligheten (og mer til) idag. Jeg skulle derfor ønske at alle muslimer mener det samme som deg. Det hadde gjort hverdagen betydelig enklere for oss alle og ikke minst integrasjonen lettere slik at vi alle sammen bare kunne være venner å leve i fred.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket er trygdesnylting, svart arbeid, organisert kriminalitet, bombinger, angrep på brannvesen- politi og helsepersonell, smugling, seksuell trakassering, drapstrusler, vold, ran, rasisme og voldtekter ulovlig og umoralsk. Alt dette har vært ganske normalt i innvandrermiljøer dominert av muslimer i årevis. Misforstå meg rett, jeg kjenner mange hyggelige muslimer - men vi skal ikke feie de enorme problemene med Islam under teppet. Det er en aggressiv og dobbeltmoralsk søppel-ideologi som prøver å dominere alt og alle.

Ikke kall sunn fornuft og et snev av overlevelsesinstinkt for propaganda og høyreekstremt. Man ser hvor utviklingen går, og hvor utrolig fort vi ødelegger det vestlige samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermanoo90

 

Men hva er alle de sitatene fra Koranen om at (nå husker jeg de ikke ordrett), ikke-troende skal slaktes hvor en de måtte finnes, og at du har lov til å lyve om det kommer til islam sin fordel, og andre lignende ting som blod skal renne og ting skal kappes av? Ja, dårlig måte å spørre på.

Spør ikke for å virke negativ mot deg eller din religion eller noe slikt, jeg prøver bare å forstå at hvis Islam er så imot vold og slikt, så står det sånne ting Koranen? Eller er det bare ting folk har funnet på og skrevet tilfeldige tall?

 

Hva med imamene som sier ting som at muslimer skal få barn med europeiske kvinner og erobre deres land? ( https://www.frieord.no/utenriks/imam-til-flyktningene-fa-barn-med-europeiske-kvinner-og-erobre-deres-land/ )

 

Og alle de spørreundersøkelsene der et flertall av muslimer i div. land er for både ene og det andre "mindre positive" tingene.

Har alltid trodd du var norsk (altså etnisk norsk) jeg. (Hermanoo = Herman)

 

Har møtt muslimer som er hyggelige folk (stort sett mer voksne folk) og jeg har ikke noe i mot de/dere fordi dere er muslimer, langt ifra. De på min alder er mindre hyggelig.. Men så skal det sies at de etnisk norske ofte ikke er noe bedre. :)

 

I hverdagen så bryr jeg meg midt i ræven om hudfarge og religion så lenge du er hyggelig og ikke begynner å mase om masse religiøse ting osv.

 

( Jada, jeg er sikkert rasist, har fremmedfrykt, osv.. )

Danielstance

Slike sitater er ofte om krigføring i scenarior der muslimske nasjoner blir forsøkt eurobret, eller hvis det kommer korstog til landet ditt osv. Det er hva du har rett til å gjøre, hvis det er selvforsvar.

 

Som sagt, det har blitt tatt veldig ut av kontekst.

 

Den infoen står nevnt fra siden "frieord" som om jeg ikke tar feil er veldig høyreekstreme, og at imamer har oppfordret muslimer til å gifte seg med europere så er det bare løgn og propaganda.

I Islam er det sterkest anbefalt at muslimer kun skal gifte seg med andre muslimer, men at menn kan gifte seg med kvinner av kristen og jodisk tro. Men selv den regelen er det mange av de muslimske lærdene som sier at i dag ikke gjelder pga. likhetene mellom de 3 abrahamsreligionene er mye mindre nå enn før.

 

Jeg synes ikke du utrykker deg eller oppfattes som rastistisk i det hele tatt.

 

Det jeg vil at folk skal forstå er at det er folka det er noe galt med, ikke religionen! Det er heller kulturen til folk som er råtten!

 

Fredrik:

 

De aller fleste muslimene jeg har møtt og snakket med deler mine syn og meninger. Men vi blir veldig sjeldent hørt eller kommer sjeldent frem i Media, det er kanskje et ansvar i våre hender som ikke har blitt tatt godt nok fra vår side. Mens Media kun viser det værste, så burde vi ha tatt i en sterke gradd og fortalt hvordan det egentlig er blant muslimer og hva det er vi egentlig tror på osv.

 

For å svare på det første avsnittet dittt:

 

Mer enn 90% av den muslimske befolkkningen følger en retning. Det man er uenige om med de andre 10% kan være store ting, det kan være bagateller.

Uansett i hva som anses i å være en god muslim, så skal ALLE følge lovene og reglene i de nasjonene de bor i. Så om muslimer i Norge er uenige om hva som er riktig i religionen, så må alle uansett følge lovene i Norge. Hvis ikke, så er dem jo kriminelle? Gode muslimer eller ikke... Så jeg synes ikke det burde være noe problem. Du skal følge lovene i Norge og ellers i verden, uansett hvilken religion, eller hudfarge du har =) Loven gjelder alle! (Spesielt hvis du er en muslim, for du har moralske regler som er forankret i religionen som du MÅ følge)

 

Vi "ordentlige" muslimene som oppfører oss, synes det er enda værre når noen som hevder de er muslimer sier at det kan gjøre sånn og sånn fordi de er muslimer, og dermed svartmaler oss andre som er ålreite, som følger de lover og regler og normer som gjelder. Tro meg, jeg er minst like oppgitt over slike tullinger som dere, og det er de aller fleste av oss også.

 

Ja, det hadde vært mye bedre om muslimer faktisk fulgte sin religion Islam, for da hadde vi faktisk levd i harmoni... Men, folk er for knyttet til kulturen sin, og det er det som er roten til problemet. Folks skikker, vaner, normer og regler som de tar med seg fra sine land og områder og tror at de kan benytte alle de her, de driter seg veldig ut!

 

Selv om det kanskje var lov å kaste søppel i det landet du kom fra, så betyr ikke det at det er lov her i Norge (for eksempel). Det er der problemet ligger, mener nå jeg.

 

Religionen Islam er en positiv ting for muslimer, og den skal ikke komme til hindring eller komme i veien for de som ikke er muslimer, på noe som helst måte. Gjør den det, så har de muslimene som har sørget for det, gjort noe som er i mot religionen.

 

Det at muslimer for eksempel står på Karl Johan med stands og tilkaller til islam osv (er en menneskerett i følge FN) så så lenge det ikke bryter noen lover, så ser jeg ikke problemet. Kunne de kanskje vært mindre høylytte? Vel det kan diskuteres, men som sagt, så lenge loven er på riktig side så er det greit. De burde også tilpasse seg samfunnsnormene, men der har man faktisk et valg. De skyter seg veldig i foten hvis de velger å gå utenfor normene da det heller skremmer vekk flere enn det tiltrekker. :)

 

Werther: Jeg vil si meg enig i ALT du skrev, men jeg ville bytte ut "Islam" med "kultur". For alt overnevt er IMOT religionen, men tydeligvis er mye av det andre okå i deres kultur, siden de er så overrepresentert i statistikker.

 

Det er IKKE til å legge skjul på at innvandrere står for MYE av ulovlighetene i Norge, men det er søren meg ikke Islam som promoterer og taler til slike handlinger. De som mener det - aner ikke hva de snakker om, når det gjelder islam som religion ;)

 

Selv om jeg ikke hadde vært muslim, så kunne jeg OBJEKTIVT ha lest om islam og selv forstått at religionen IKKE står for eller promoterer de ulovlige handlingene mange innvandrere har som hevder de er eller er muslimer.

 

Oh husk også at det finnes dårlige muslimer, og folk som sier de er muslimer, men slettes ikke er det =)

 

Men vi må heller ikke glemme at, også Ikke-innvandrere er kapable og faktisk også utfører det du lister over, og jeg synes det er like ille hver gang,. uansett hvem som står bak!

 

Men hva er nå løsningen????????

 

 

Det jeg mener BLANT ANNNET er løsningen er: At man i Norge burde være strengere i hvem man slipper inn, at man utfører grundigere sjekk, at man har strengere grensekontroller, at man har 0-tollerense mot innvandrere som ikke har statsborgerskap, at hvis de gjør noe kriminellt så er det på hue og ræva ut, uansett hva slags innvandrer du er.

 

Altså: Mer forebyggende arbeid men også strengere konsekvenser. =)

 

En muslimsk flyktning til Norge som følger sin religion skal ha 0 problem med å tilpasse seg det norske samfunnet og dens lover og regler. =)

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flere land i Midtøsten er det å være ateist forbundet med dyp synd i forhold til at man som ateist tar avstand fra at det finnes en gud. Mange land praktiserer derfor dødsstraff for ateisme. Man skal huske på at disse landene ikke er sekulære stater ved at staten og religiøse institusjoner er uavhengige av hverandre. De religiøse institusjonene er en del av statsmakten og ikke minst lovverket. Mer konkret er ikke Montesquieu's tredelingsprinsipp av makten innført i disse landene. Den lovgivende myndighet (parlamentet), den utøvende myndighet (regjeringen) og dømmende myndighet (høyesterett/domstolene) må hele tiden forholde seg til de religiøse institusjonene. Parlamentet (stortinget på norsk) i disse landene er ikke uavhengig de religiøse institusjonene. I et land som f.eks Iran har de religiøse institusjonene vetorett i alt parlamentet beslutter (altså et slags religøst overhus som alltid kan overstyre parlamentet).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi for Guds skyld bli enige om å holde politikk og religion unna Tulletråden? Så. Jævlig. Lei.

Det hadde vært veldig fint om moderatorene kunne ha slettet ethver innlegg om politikk/religion og holdt forumet et bilforum, er flere andre arenaer som er bedre egnet. Så helt enig med deg :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...