Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

For å være ærlig, så bare antar jeg at den er det! Har en Note 4 og en S6 edge. En i familien knuste skjermen på Sonyen sin i forrige uke og har også netcom, så lurte på om han praktisk talt kunne låne en av mine. Takker for svar, da får vi bare treffes og se hvordan det går :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så bare antar jeg at den er det!

Som NetCom-ansatt kan jeg bekrefte at telefonen ikke er operatørlåst. NetCom har ikke låst telefoner siden 2011.

Telenor sine telefoner er heller ikke operatørlåst selv om det står på esken. Untaket er kontant-telefoner. De er låste i ett år evt kan de låses opp for 600kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har helt rett! Gikk nettopp ned på senteret for å finne et kontantkort hos Netcom. 2 åpne kasser, 1 kunde før meg i hver kasse, men sto der i 30 min og ventet, så gikk ned en etasje, til telenor og fikk simkort i hånden med en gang. Haha. Og det virket, så de er definitivt ikke operatørlåst eller begrenset :) Da vet jeg hvert fall at jeg kan bruke begge mobilene, og evt. låne vekk den ene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber for Spaceworld (Spaceworld Soundgarden nå). Når S6 var helt fersk hadde Telenor "førsterett" de første 4 ukene. Da var det med Telenor-abo eller ingenting ;)

Rettelse: Telenor hadde eksklusivitet på S6 Edge, ikke S6. Der jeg jobbet solgte de den uten binding selv disse 4 ukene. Det var fult mulig :) Endret av MariusW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble det sommer igjen her i Århus... knallvær... :)

 

gallery_38233_76_1381046.jpg

 

Friskt vær på trøndelagskysten vertfall. Fikk snap tidligere i dag om en foss som rant 20-30 meter nedover fjellsiden før den snudde å rant opp igjen :P

Fikk ikke til å lagre filmen, men har bilde vertfall :)

 

post-39373-0-26135500-1443790735_thumb.p

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i Molde er det friskt vær også. Kjøpte på Clas Ohlson en værstasjon fra Netatmo, meget fornøyd. Har en app hvor jeg ser tempratur i stuen hjemme og utetemp, sitter på jobb og vet hvordan det er hjemme.

Anbefales! Vindmåler og regnmåler fås kjøpt til.

Dette er nå(Der det står 19 - Very Low er luftforurensning)

2jcf24k.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å gjøre tilsvarende med en Raspberry Pi, det kan gi "uendelig" muligheter til finregulering av varme i huset i tillegg + kjøring av markiser.

Tenkte at en nettside er likegreit.

 

Har på sett og vis tegnet ned starten på noe på papir, men det er jo alltid slik at ting tar tid, og når noen nye ideer dukker opp så legger jeg til dette :)

Tenker at overstyring av alarm og brannvarsling også er greit å få med, + lysstyringssystemet også burde implementeres i denne(sitter montert idag impulsrelleer på alt lys i huset som styres med knappepaneler her og der).

Står et "gammelt" Wirsbo ur-anlegg for varmen i huset, og dette er ute av drift for å si det enkelt :P

 

Arduino er også en god løsning, men har egentlig aldri likt Arduino, selvom jeg har lekt en del med Arduino Uno.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye forskjellige merker telefoner.

Siste elpe telefonen var en iPhone4, fungerte upåklagelig men merket at jeg personlig liker Android bedre.

Nå har jeg z3 og er storfornøyd. Batteritiden er overlegen av alt annet jeg har hatt.

Har stort sett rundt 60% igjen når den settes i laderen om kvelden og da er den brukt mye iløpet av dagen kamera, surfing, telefoner osv.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har note 4 nå,

 

ikke helt enig med meg selv om jeg liker eller ei hehe :P

 

funker greit bortsett fra facebook som henger seg hele tia, egen penn på den er genialt, ikke at den blir brukt mye da. :P

 

har z3 på jobb, funker bra den, meget bra batterikapasitet. lader en gang i uka ca.

 

men må levere in z3'n nå da batteriet har svellet en del.så baklokket har løsnet og er ikke akkurat vanntett lenger

 

men batterikapasiteten er super ennå da :lol:

 

tenker bytte tlf rundt jul. men aner ikke hva jeg vil ha, vurderer apple, da de er kjent for å fungere ivaffall. men er alt for dyre synes jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...