Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Første bilen jeg ser i London, bokstavelig talt, er M5 F10M... Fet bilpark her. Kult å se raske Skodaer, Ford og Renaulter. Leser om de i blader men ser de sjeldent i Norge.

Ettersom det bor ca 9 millioner i London kontra 600 000 i Oslo så er ikke det så veldig rart ;) Hjelper vel også litt at bilene koster halvparten der borte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan reglene for hva man lovlig kan kjøre med A2 sertifikat?

 

I 2013 kom det nye regler og vegvesen.no sier følgende: Fra 19. januar 2013 ble klasse A2 innført som ny førerkortklasse for motorsykkel. Klassen gjelder føring av mellomtung motorsykkel (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/vekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt) med eller uten sidevogn.

 

Om de gamle reglene sier samme nettsided: Tidligere ble klasse A begrenset til føring av «mellomtung motorsykkel» for personer under 21 år. Begrensningen fall bort av seg selv når føreren fylte 21 år eller hadde fått 2 års kjøreerfaring. Definisjonen av «mellomtung motorsykkel» var tidligere høyeste effekt 25 kW, forholdet effekt/vekt høyst 0,16 kW/kg og motorvognen ikke definert som lett motorsykkel. Fra 19. januar 2013 falt den gamle definisjonen av «mellomtung motorsykkel» bort, og aktuelle personer kan kjøre motorsykkel etter kriteriene for klasse A2 for å kvalifisere seg for klasse A.

 

Vil det si at om sykkelen er registrert før 2013 kan jeg kjøre opp til 25 kW så sant forholdet effekt/vekt også er innafor kravene? Jeg trodde også det var maks 600 ccm før 2013.

 

Og finnes det en nettside jeg kan søke opp reg.nummer og finne ut hva den er registrert som? Kan vegvesenet sjekke opp i dette for meg om jeg ringer dem kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så stille i tulletråden tenkte jeg at jeg kunne fyre opp en liten quiz basert på hva jeg hører på i kveld. Tror ikke denne skal være for vanskelig.  Legger ved to bilder.

1. Hvor og når er det første bildet tatt?

2. Hva er navnet på denne herlige duoen på bilde 2?

 

 

post-47117-0-05089400-1448742308_thumb.j

post-47117-0-09168100-1448742309_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så stille i tulletråden tenkte jeg at jeg kunne fyre opp en liten quiz basert på hva jeg hører på i kveld. Tror ikke denne skal være for vanskelig.  Legger ved to bilder.

1. Hvor og når er det første bildet tatt?

2. Hva er navnet på denne herlige duoen på bilde 2?

 

1. Wembley 1986

2. Modern Talking. Tysk disco på sitt aller beste/værste (take your pick)... :)

 

Apropos 80-tallet.... Billy Idol er en gammel helt fra det tiåret. Her er et relativt nytt intervju med ham og han er faktisk ganske artig og morsom... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult intervju med Billy Idol, Fredrik.

Min favorittsang er "Flesh for Fantasy". Jeg har Best Of-CDen til Idol liggende i hanskerommet på Capricen, så den hører jeg på jevnlig. Må nok dundre på en ny runde med den og "Eyes Without A Face" i morgen når jeg skal ut å cruise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi var i old School-hjørnet, så tok jeg et dypdykk ned i CD-samlingen og fant Greatest Hits-samlinga til The Police.

Ved første øyekast/høring kan musikken være litt lite tilgjengelig (og en del av sporene er inspirert av reggae), så den krever litt oppmerksomhet. Jeg har ingen desiderte favoritter, men liker "So Lonely" og "King Of Pain". 

 

 

post-47117-0-02492200-1448749766_thumb.j

post-47117-0-08505300-1448749774_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...