Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Ista er nok det beste for de fleste, etter min mening, for å finne ut av feil.

Skal du kode, finnes det NCS om du var E serie chassis. Har du F serie må du ha enet tror jeg det heter for å kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Otis said:

Ista er nok det beste for de fleste, etter min mening, for å finne ut av feil.

Skal du kode, finnes det NCS om du var E serie chassis. Har du F serie må du ha enet tror jeg det heter for å kode.

Flott.

Har du plass å anbefale meg å kjøpe i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, i fare for å drite meg ut i første sving her; jeg kunne tenkt meg å hatt mulighet for å ta diagnose av bilene (jeg har F36 og Mini R56), og har lest litt tråder om at Carly er heller dårlig til denne bruken? Har ikke behov for noe særlig med koding, bortsett fra å gjerne kode inn at auto start/stopp husker siste innstilling. Er mer interessert i å kunne foreta diagnose på bilene selv for å slippe å levere den inn når det er noe (ja F36 er under garanti, men bare ett år igjen), med påfølgende risiko for store utgifter i diagnose.

Forstår jeg det riktig at jeg da trenger følgende?:

- Laptop med Win10 (det har jeg, men den er dog noen år, og har ikke SSD), evt. software requirements?

- ISTA/D (er det kun tilgjengelig med VMware slik @Otis har link til?)

- Enet kabel. Finnes det dårlige kabler her? Link til bra kabel?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, papertiger skrev:

Ok, i fare for å drite meg ut i første sving her; jeg kunne tenkt meg å hatt mulighet for å ta diagnose av bilene (jeg har F36 og Mini R56), og har lest litt tråder om at Carly er heller dårlig til denne bruken? Har ikke behov for noe særlig med koding, bortsett fra å gjerne kode inn at auto start/stopp husker siste innstilling. Er mer interessert i å kunne foreta diagnose på bilene selv for å slippe å levere den inn når det er noe (ja F36 er under garanti, men bare ett år igjen), med påfølgende risiko for store utgifter i diagnose.

Forstår jeg det riktig at jeg da trenger følgende?:

- Laptop med Win10 (det har jeg, men den er dog noen år, og har ikke SSD), evt. software requirements?

- ISTA/D (er det kun tilgjengelig med VMware slik @Otis har link til?)

- Enet kabel. Finnes det dårlige kabler her? Link til bra kabel?

På forhånd takk.

Carly er kjekt å ha når man er ute på veien og til småkoding, men til alt annet er Esys/Ista mye bedre. 

Har brukt ista på både win 10 og win 7, funker helt fint på begge to. Begge to har vært med HDD og ikke akkurat de nyeste pcn må markedet. Du finner ista som standalone også, så du trenger ikke VMware. Otis har link på det også 😀

Jepp. Man kan være uheldig å få dårlig kabel, men hold deg over 100 kr ish så er sannsynligheten svært liten. ENET kabel til 150-250 kr er garantert å funke som den skal, mao, hold deg unna kablene til 49 kr inkl frakt :P

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Carly er kjekt å ha når man er ute på veien og til småkoding, men til alt annet er Esys/Ista mye bedre. 

Har brukt ista på både win 10 og win 7, funker helt fint på begge to. Begge to har vært med HDD og ikke akkurat de nyeste pcn må markedet. Du finner ista som standalone også, så du trenger ikke VMware. Otis har link på det også 😀

Jepp. Man kan være uheldig å få dårlig kabel, men hold deg over 100 kr ish så er sannsynligheten svært liten. ENET kabel til 150-250 kr er garantert å funke som den skal, mao, hold deg unna kablene til 49 kr inkl frakt :P

 

Takker! 

Mulig det bare er meg, men jeg finner bare VMware på Otis sin link i signaturen? Fant det evt. her også https://www.car-auto-repair.com/bmw-rheingold-ista-4-03-21-free-download-win7win8win10/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei,

Er ute etter å kunne lese av og resette feilkoder på min 2002 E46 cab. Noen som har erfaring som vil anbefale enkelt opplegg? Tenker da software og kabel som trengs. 

 

 

Endret av skvett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 12.36, skvett skrev:

Hei,

Er ute etter å kunne lese av og resette feilkoder på min 2002 E46 cab. Noen som har erfaring som vil anbefale enkelt opplegg? Tenker da software og kabel som trengs. 

 

 

Søk i tråden, det blir jo diskutert hverdag. Til og med på s. 267 (der innlegget ditt ligger) så er det mange poster om program, kabel osv.     skroll litt opp på siden.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 19.19, Otis skrev:

Endre VO til rett utstyrskode, om det er endret. Så bruker man NCS og velger sg_codieren på aktuelle modul.

Man kan sikkert bruke noe annet også.

Har utstyret, men ikke allverden med erfaring med d ennå. Har du en fremgangsmåte og gjøre det på? Eller er dette komplisert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bmw520 skrev:

Har utstyret, men ikke allverden med erfaring med d ennå. Har du en fremgangsmåte og gjøre det på? Eller er dette komplisert? 

Jeg beskrev nøyaktig hva du skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...