Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en med bryter og 2 uten. Har kun brukt den med bryter, og da må jeg vri om hvis jeg skal kjøre diagnose på e46 sammenlignet med e90. Hvis jeg husker det så kan jeg prøve en av de kablene jeg har uten bryter for å se om de funker. Har dog bare en e46 facelift å teste på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.9.2017 at 14.08, Pekka skrev:

Prøvde denne uten å komme helt i mål (satte speedometeret og fartsvisning i HUD ut av spill):

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/430570-correcting-e60-speedometer-via-coding.html

Hadde wert_01 (23,5C) i K_ZAHL_TACHO før endring og skulle da bruke D2,5F for å få 4% korreksjon.

Prøvde på nytt i dag, med 3% korreksjon (E7,5E).  Resultat: Satte fartsvisning i HUD ut av spill, samt cruise control.  Fikk øvd meg på å bruke back-up filen.  Det som er rart er at E7,5E (eller 5EE7 hexidesimalt) er 3% økning av 23,5C (eller 5C23), dette sjekket jeg her: http://www.binaryhexconverter.com/hex-to-decimal-converter  Likevel, når jeg taster E7,5E inn i NCS Dummy og trykker HEX/DEC-knappen så viser NCS Dummy noe annet.  Originalverdien er 23,5C, altså 5C23, og skal bli 23587, men i NCS Dummy blir den 35,92.  Her må jeg lese litt til i manualen til NCS Dummy.

La inn blinklys i HUD i dag, det var en enkel operasjon i HUD-ECU'en.  Disse beholdt jeg.

La også inn "M5"-visning i HUD i dag, altså turteller.  Denne må justeres slik at den passer til maks. turtall på en E61 525D LCI og ikke en M5.  Dessverre ble navigasjon og div. annet i HUD satt ut av spill, selv om "M5"-visning kan slås av/på i iDrive. Deaktiverte derfor MDrive og HUD_M fra CAPPL-ECU (modul CCC_APP_C0C) og M_Sport_HUD fra HUD-ECU.

Har også sett på å skifte språket på stemmestyringen til engelsk, men finner ikke riktig ECU.  Akronymene SVS, M-ASK-S er nevnt på div. BMW-forum, og MULF-modulen, men det er for mange ECU'er å velge i til at jeg finner noen av disse.  Tips?

Prøver også å endre antall blink fra 3 til 5 eller 7 når man trykker lett på blinklyshendelen, men her må jeg nøyere inn i nettodata-programmering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg har sett på er å få vanntemperatur lett tilgjengelig.  Så vidt jeg kan se er det endel som bruker måleren under turtelleren til å vise oljetemperatur istedenfor momentanforbruk, men det virker ikke som en elegant løsning.  Noen tips?  Vanntemperaturen er jo tilgjengelig i det øvre displayet i den såkalte hemmelige menyen, så den burde jo være mulig å hente frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.8.2017 at 21.24, E.C. skrev:

Nå har jeg ikke pacman i min E39, men i E36en så sitter diagnosekontakten festet med en plastklips som man kan løsne på 5 sekunder. Da kommer ikke du til å klemme noe.

IMG_2237.JPG.e1cd25c0395277da43003c062e29981b.JPG

Vakkert! Og panseret kan lukkes uten at jeg trenger å vri og flytte på gamle sprø kontakter og ledninger som har blitt utsatt for høy varme fra motoren over 19 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.9.2017 at 22.12, Chrono skrev:

Kan det være at du må lage en jumper det vil si lodde sammen pinne 7 og 8. Se side 15 i dette PDF fil

PS. Dette er ikke et dokument laget meg, så det er sagt

FAQ-EN.pdf

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å få kodet inn s235 for avtagbart hengerfeste i FA på min 2014 F31, men får bare en feilmelding på at den ikke finner 235 når jeg forsøker å kalkulere PA. Koder med esys.

jeg får heller ikke opp noe under cafd filen i modulen hkfm da jeg vil kode bakluken til å lukke på bryteren i dørkarm/fotbrønn i mappe 3010. Alle mappene er tomme. Noen ideer?

Endret av arildopc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...