Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, svaret på spørsmålet mitt står sikkert her på 1 av de 251 sidene. men det er litt for mye å se igennom nå. jeg lurer på hvilket diagnose program jeg burde kjøpe til min 04 e61 530d. har skjønt det slik at carly er litt begrensa mtp. muligheter til å kode diverse.. 

 

jobber som vag mekaniker, så har erfaring innen feilsøking og koding.

 

takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tok i bruk INPA igjen nå etter en stund og fikk følgende melding når jeg startet:

"DRM wird nicht mehr understützt bitte DTM ja in ini datei entfermnen"

Som oversetter til noe lignende "DRM er ikke lenger støttet, vennligst fjern DTM ini fil?

Noen som vet hvordan man fikser dette?

 

 

Forøvrig helt topp at du har fått til VMware image Otis :D Skal prøves!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sitér

---------------------------
VMware Workstation
---------------------------
The import failed because C:\Users\User\Downloads\Jottacloud\Diagnose PC BMW ISTA-NCS-INPA.ovf did not pass OVF specification conformance or virtual hardware compliance checks.

Click Retry to relax OVF specification and virtual hardware compliance checks and try the import again, or click Cancel to cancel the import. If you retry the import, you might not be able to use the virtual machine in VMware Workstation.

[ ] Do not show this message again
---------------------------
Retry   Cancel   
---------------------------

 

 Vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Otis skrev:

@BMWlog

Bare trykk retry så er det ok.

Hei prøvde dette

---------------------------
VMware Workstation
---------------------------
SHA1 digest of file Diagnose_PC_BMW_ISTA-NCS-INPA-disk1.vmdk does not match manifest.
---------------------------
OK   
---------------------------

 

VMware® Workstation 12 Pro

 

Noen forslag? Ellers prøver jeg bare det ned på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.9.2017 at 8.07, arildopc skrev:

Jeg prøver å få kodet inn s235 for avtagbart hengerfeste i FA på min 2014 F31, men får bare en feilmelding på at den ikke finner 235 når jeg forsøker å kalkulere PA. Koder med esys.

jeg får heller ikke opp noe under cafd filen i modulen hkfm da jeg vil kode bakluken til å lukke på bryteren i dørkarm/fotbrønn i mappe 3010. Alle mappene er tomme. Noen ideer?

Ingen som har noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt på ny kabel slik at jeg forhåpentligvis får ISTA til å fungere. Men er det mulig å se status på DPF regen i INPA, evt trigge en regen? Jeg har hatt feil på EGR en lengre periode (motorlampe går av/på med jevne mellomrom med meldingen "Increased Emissions") Jeg er litt redd for at EGR-feilen hindrer DPF-regen, og siden jeg skal på en lengre tur til helgen hadde det vært betryggende å få kjørt en DPF-regen i forkant.

Er det forøvrig en komplisert affære å kode vekk EGR dersom jeg velger å gå for en EGR-erstatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sitter å vurderer å kjøpe meg et enkelt diagnoseverktøy (til å lese av og slette slik som abs, airbag, motorfeilkoder og slikt, med andre ord ikke noe programmering, justering o.l.

Hovedsaklig er det en 1996 E36 jeg skal bruke den på, med 20-pins OBD1 og har da sett på Autel AL519 og AL619. Heller mest mot AL619 da den støtter ABS og SRS, noe AL519 ikke gjør.

Nå er det slik desse er merket som OBD2/EOBD, og lurer på hvordan dette funker på E36en med adapter?

Har brukt Autel MOT PRO før med adapter, og den synes jeg var veldig bra :)

Kom gjerne med tips om du vet om scannere som eventuelt funker bedre! Tenkte å legge inntil 800-ish i en slik :)

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.9.2017 at 19.33, Otis skrev:

@BMWlog

Da aner ikke jeg. Har testet mitt eget image på flere maskiner og den første beskjeden er vanlig. Funker ellers helt fint 

Hei igjen, lastet ned på ny, får nå:

---------------------------
VMware Workstation
---------------------------
System error: (Unknown exception).
---------------------------
OK   
---------------------------


Her er evt logg fil, kjører Windows 10 VMware Workstation 12 Pro, du har ikke vært borti lignende før?

https://pastebin.com/pkkcxSaE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...