Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Fabian Knutsen skrev:

Har prøvd å lett litt, men er det noen som har en bra guide til installering av inpa/ncs expert ?  Har i utgangspunktet Win 10 x64 bit, noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Eventuelt hvordan man kan installere med Win xp ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

har trøbbel med installering av ISTA-D

har fulgt guiden til Otis men får ikke programmet til å starte. skjer ingen ting når jeg trykker på ISTAGUI

har fulgt guiden før å fått det til å fungere, men ikke nå etter jeg skiftet til ssd 

Reinstall av Windows 10 ordnet problemet.

 

 

Endret av kapteinh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
3 timer siden, Otis skrev:

I min signatur eller her

Lastet ned ISO filen, og startet opp i VMware Player. 

Får kontakt i INPA, Battery og ignition står on. Men visst jeg går inn via E70, Engine - M57 eller Tu2, Så får jeg bare en kryptisk feilmelding. 

Går jeg via Functional jobs, så blir alt tysk. Får ikke tilgang til live-data, og feilmeldingene kommer ikke i klartekst, men 4-sifrede feilkoder. 

Har en slik K +DCAN kabel, hvilken posisjon skal den bryteres stå i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@CrZyWiz

Feilmeldingen på motor kan være viktig for å forstå hva inpa sier.

Inpa er på tysk det ja.

Bryter skal stå den ene veien :)

Jeg husker aldri hva som er rett, også er det ikke sikkert at din kabel er lik min. Jeg pleier å bruke ista for å se hva som skjer der, da jeg vet hva den skal gjøre ved rett/feil kabel innstilling.

Men har du satt rett verdi i enhetsbehandling? 1 msec for latency og rett com port?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri og ignition i INPA er dessuten ikke noe garanti for at du har kontakt. Batteriindikatoren sjekker om det er strøm på den pinnen som er "always hot" og ignition er da tenningsstyrt strøm. Diagnosedelen går på egen pinne/kontakt og det er ikke noe garanti for at den fungerer fordi de andre to fungerer. Sjekk derfor om du har kontakt med andre moduler før du begynner å endre på innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.12.2017 at 22.36, Otis skrev:

@CrZyWiz

Feilmeldingen på motor kan være viktig for å forstå hva inpa sier.

Inpa er på tysk det ja.

Bryter skal stå den ene veien :)

Jeg husker aldri hva som er rett, også er det ikke sikkert at din kabel er lik min. Jeg pleier å bruke ista for å se hva som skjer der, da jeg vet hva den skal gjøre ved rett/feil kabel innstilling.

Men har du satt rett verdi i enhetsbehandling? 1 msec for latency og rett com port?

Latency er satt til 1ms.port hadde vell du satt riktig på den VMen? 

Jeg han en slik kabel

DSC_0300.thumb.JPG.740e0515d27d5fc093314bd24a335fa2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

@CrZyWiz

Da tror jeg bryter skal stå til høyre.

Alle innstillinger var rett fra min side ja. Men kabel blir jo installert på din lokale maskin så det er egne innstillinger der. Du kan jo forsøke ista?

Alt fungerte faktisk idag, både INPA og ISTA leser ut data fint. 

 

Untitled.png

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...