Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Noen som kan hjelpe med å kode vekk pæresjekk på E46 i Oslo-området? 318i fra 1998.

Har kjøpt LED-pærer for lyktene foran, men de blinker flere ganger når man starter bilen (og innimellom mens man kjører tror jeg).

Betaler selvsagt for hjelpen, send meg gjerne en PM. Bor i Nittedal men jobber i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som bruker Carly? 

Fikk i posten idag, men herregud så dritt. Fant ingenting av det jeg ville prøve! Oppstartsbilde, sterkere AE med parklys, sterkere ambient lights, us blink etc.. Og de få tingene jeg fant, og prøvde funka ikke. Som digitalt speedo, da fikk jeg bare feilmelding om at motoren måtte være igang, og connection speed på slow. Gjorde dette, men funka fortsatt ikke... og sportsdisplay, det fikk jeg til, MEN det dukket ikke opp der det skal, ergo det gikk heller ikke 😂

Blir nå å selge/stue vekk, og prøve en annen form for koding! Får man gjort mer med andre metoder? Eller er det rett og slett noen biler man ikke får gjort noe med? Hva anbefales av programmer og metoder? Har tidligere hatt Audi, og brukte da VCDS/VAGCOM som funka bra.

 

Bilen det gjelder er en 2011 F11 520d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg holder på å installere Rheingold, men sliter litt. Det skjer ingenting når jeg klikker på Istagui.exe? Jeg kan se at prosessen starter, men så stopper den igjen. Ingen feilmeldinger. INPA fungerer fint. Jeg har fått samme problemet på 2 pcer, først en gammel med Windows 7, så en helt ny med Windows 10. Jeg har installert i henhold til guiden til Otis. Jeg fant også ut at mappene i SQLiteDBs måtte pakkes ut, uten at det gjorde noen forskjell. Noen som har tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får beskjed om det ikke kan installeres, fordi jeg allerede har en nyere versjon enn 4.7, mest sannsynlig 4.7.2. Jeg prøvde litt mer i går og fant ut at filene som ligger under BMW\ISPI-mappa ser ut til å være identisk med Rheingold-mappa som jeg har kopiert over på c:\Programfiler(x86). Jeg kopierte disse filene og la de sammen med Reihngold-mappa. Da starter Ista opp som det skal. Dette var sent i går kveld, så jeg har ikke fått sjekket om alle funksjoner er der. Jeg fikk heller ikke spørsmål om lisens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kode følgende i Esys:

GATEWAYTABLE: table_5 this is the gateway mode which FeNBT supports If NBT headunit with HW07 or 08 is installed it is acceptable to use table_0 instead.

KOMBI_CIC: kombi_mid (basic cluster) or kombi_high (6WA or 6WB cluster)

BASIS_KOMBI_MMI_LIST: aktiv

EINHEITEN_MASTER: kombi_l6

COMMUNICATION_PARKMASTER: gen2

CAN_ANSCHLUSS_HEADUNIT: hu_an_body_can

OELSTANDSMENUE: aktiv

OELSTAND_OENS: nicht_aktiv (or aktiv – both should be supported)

VEHICLE_STATE_CONCEPT: conventional_clamp (this is only for NBT Evo)

 

men hvor finner jeg disse? det er jo en jungel av ting å lete blant i de forskjellige Ecu'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 1.47, Haug523 skrev:

Skal kode følgende i Esys:

GATEWAYTABLE: table_5 this is the gateway mode which FeNBT supports If NBT headunit with HW07 or 08 is installed it is acceptable to use table_0 instead.

KOMBI_CIC: kombi_mid (basic cluster) or kombi_high (6WA or 6WB cluster)

BASIS_KOMBI_MMI_LIST: aktiv

EINHEITEN_MASTER: kombi_l6

COMMUNICATION_PARKMASTER: gen2

CAN_ANSCHLUSS_HEADUNIT: hu_an_body_can

OELSTANDSMENUE: aktiv

OELSTAND_OENS: nicht_aktiv (or aktiv – both should be supported)

VEHICLE_STATE_CONCEPT: conventional_clamp (this is only for NBT Evo)

 

men hvor finner jeg disse? det er jo en jungel av ting å lete blant i de forskjellige Ecu'ene.

Alt dette ligger under nbt ecu. Er en søkefunksjon i fdl editoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kode inn AUX og fjerne utstyrskode S843 på min E60 525d. Har kommet fram til at jeg behøver NCS Expert og ISTA-P. Har noen en videoguide på hvordan en fjerner S843?

Endret av Diiesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...