Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, sveigis skrev:

Takk for svar .:).

Satser på å få vekk en airbaglampe h ertfall og vet du hvordan man sletter feilkoder på dette apparatet?

Nei, er desverre ikke kjent med merket og/eller hvordan man kan slette feilkoder med det.

På eldre Biler som E34 og E39 har jeg som regel brukt Carsoft med adapter eller Yellowhead med Dis/Inpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Hvilket program/app anbefales for å ta diagnose å slette feilkoder på E36 328i 1995 mod. Hellst gjerne en app, kommer ikke til å kjøpe egen data for å ha diagnose utstyr.

Carly fungerer ikke bra på E46, så tror nok ikke det fins noen bra app for å utføre diagnose på E36 heller. Gå på finn.no finn en gammel laptop med 300gb + harddisk og med ett batteri som fungerer. Bra kabler får man til ett par hundre kroner på eBay. Du klarer lett å ordne en meget fin diagnose PC til rundt tusenlappen.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ha INPA på laptop, tar vel < 1 GB. Fordelen er at programmet kan fint kjøres på en "normal PC" med windows 10, selv med RS-232 til USB-adapter (som jeg gjør). 

Det kan være fristende med en app, men det ender jo ofte opp med at du enten skal google eller spørre her på forumet om hjelp og folk her kjører ikke mye annet enn INPA og ISTA, evt. DIS. Nesten alle trådene med spørsmål angående generiske feilkoder og feilkodelesere/App forblir jo ubesvarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skulle ha resatt adapsjonsverdiene på MAF på min bil. Har pc med 256gb lagringsplass så fikk ikke lastet ned alle filene som ble lagt ut tidligere. Er det noen av disse jeg kan laste enkeltvis ned, som jeg kan bruke til koding med min pc?

 

Evt. noen som kan gjøre det for meg rundt Haugesund. Betaler 😀

Endret av Diiesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå ca 1.5 uke siden FRM3-modulen min døde. Har de siste dagene sykla til jobb og dette har egentlig fungert fint (jeg har vel egentlig godt av det). Men i dag bestemte en bil seg for å frontkollidere med meg, så nå sitter jeg her uten bil og sykkel. Det gikk forsåvidt fint med meg, kun noen skrubbsår og blåmerker. Var verre med sykkelen, den er skeiv i alle retninger og er nok ikke noe å redde.

Har derfor litt dårligere tid med å få i gang BMWen igjen, og trenger derfor litt hjelp. Noen som har lyst til å hjelpe meg med å kode en FRM3-modul på min x1 E84 2009? Jeg bor på Romolslia i Trondheim. Har fått tak i en brukt FRM3-modul fra ebay som ankom i går. Skjønner meg lite av programmeringsverktøyene og vil helst ikke ødelegge noe... Er vel å banne i kirka, men har kjørt mest andre tyske merker og har null erfaring med BMW-koding 😶 Kan selvfølgelig lese meg opp på dette, men det tar tid jeg tydeligvis ikke har nå. Har installert VMware-image du har lastet opp @Otis, men jeg har ikke hatt tid til å helt skjønne hva jeg skal gjøre. Kabelen jeg har får svar med bilen, så det skal også fungere.

Og litt offtopic. Batteriet er mest sannsynlig fra da bilen var ny, dvs 9 år gammelt. Har egentlig fungert fint, men tar laaaaang tid å lade opp 100% med batteriladeren (en "smart" utgave). Er det lurt å kjøpe nytt batteri før jeg i det hele tatt prøver meg på koding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo i Trondheim og tar hjemmebesøk for en liten sum.

Men i all hovedsak så trenger du nok bare å kode frm med standard verdier med NCS. Å forklare slikt med tekst er litt mye, så jeg vil anbefale deg å lese deg opp eller få noen til å bistå deg der du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

Noen som har en fungerede engelsk verson av INPA som er kompatibel med 08 mod. E61? Jeg har INPA fra før, men får opp en hel drøss med feilmeldinger når jeg skal innpå de forskjellige modulene. Det jeg er ute etter i hovedsak er å justere høyden bak etter montasje av senkefjærer fram. Noen som er intressert i å kunne dele filene eller hele programmet med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 1.11.2018 den 9.51, SvartBMW530d skrev:

Hei.

Noen som har en fungerede engelsk verson av INPA som er kompatibel med 08 mod. E61? Jeg har INPA fra før, men får opp en hel drøss med feilmeldinger når jeg skal innpå de forskjellige modulene. Det jeg er ute etter i hovedsak er å justere høyden bak etter montasje av senkefjærer fram. Noen som er intressert i å kunne dele filene eller hele programmet med meg?

Hvilke feilmeldinger er det du får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

 

Lurer på å kjøpe diagnose verktøy.

Hvilken type kan man bruke for å starte dpf regeneration manuelt?

Eller er det mulig i det hele tatt?

litt nytt for meg dette å ønsker å kjøpe en enkelt diagnoseverktøy som kan sjekke for feilkoder samt det med dpf.

Endret av jeffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...