Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Hei

 

Jeg har kjøpt meg en ferdig oppsatt pc med ista, inpa osv som skulle fungere med alt, denne fungerer helt fint med enet kabelen på min f11. Men når jeg skal ta diagnose på min E70 med K-Dcan kabel så fungerer det ikke. Prøvd og få tak i selger uten hell.  Jeg har lest meg opp på nett og endret porter og det som er uten at det har hjulpet.  Noen som kunne ha hjulpet meg med dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 4.9.2019 den 16.16, bimmer_boy skrev:

Hei

 

Jeg har kjøpt meg en ferdig oppsatt pc med ista, inpa osv som skulle fungere med alt, denne fungerer helt fint med enet kabelen på min f11. Men når jeg skal ta diagnose på min E70 med K-Dcan kabel så fungerer det ikke. Prøvd og få tak i selger uten hell.  Jeg har lest meg opp på nett og endret porter og det som er uten at det har hjulpet.  Noen som kunne ha hjulpet meg med dette her?

Endrer du oppsett på hvilken protokoll ediabas bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 6.8.2015 den 13.52, Otis skrev:

BMW Standard Tools/INPA/NCS/DATEN/Rheingold (med en liten instruksjon på norsk)
https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFaGNabmJWN2hqd3c

VMware image Windows 7 med ISTA/NCS/INPA klar til bruk!
Oppdatert august 2017 med 4.06.20 ISTA, lagt til NCSdummy.

https://www.jottacloud.com/p/kenthors/e973492fbac54ceba7d9d037591fd3ef

Her er en fil med info om hvordan man installerer rheingold. Takk til @Knutmyr for dette! 
https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFbC1BZy1kTTNndFE/view?usp=drivesdk
Evt andre feil må du Google selv, eller spørre på forumet om.

Jeg har fjernet direkte linkene til alle filene, da jeg ville ha bedre kontroll over dette selv å gjøre det mulig å redigere info fortere, så nå ligger all info i den øverste linken min.

En kabel som vil fungere helt fint og som ikke har uekte chip i seg, slik de fra kina feks. De koster dog gjerne 100,- Man kan bruke programvaren (DIS) som følger med kabel, men det er egentlig utdatert og tungvindt å bruke kontra ISTA+/Rheingold.

Hei og mange takk for at du deler dete, jeg lastet ned og begynte og pakke ut men på dem siste 3 zippa filene var det passord så det stoppa opp der, er det noe jeg ikke har sett av dokumentasjon her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kawabjørn skrev:

Hei og mange takk for at du deler dete, jeg lastet ned og begynte og pakke ut men på dem siste 3 zippa filene var det passord så det stoppa opp der, er det noe jeg ikke har sett av dokumentasjon her 

Værsågod!

Det stemmer det, du har ikke lest hele dokumentasjonen. Passordet står i dokumentasjonen, pga jeg vil at man skal ha lest før man begynner å gjøre ting, man ikke aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 11/8/2019 at 6:28 AM, Otis said:

De kopieres med laden.bat. 

Om laden.bat ikke finnes, må du kopiere det manuelt. I sine mapper.

Ser ut som det fungerer slik det skal nå. Ikke fått forsøkt oppkobling til bilen, da jeg mangler kabel.

Finnes det noen beskrivelse på hvordan man installerer ISTA/P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...