Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Bilen er en 2011 525d (F11k).

Noen i Rogaland som vil/kan kode inn ny ny «bakre funksjonsmodul» for meg? 

Gjelder den som sitter ved siden av sikringsboksen bak. Delenr. 61357394651

Eventuelt vet hvordan man kan/skal gjøre det? Moe auto var usikker.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har kjøpt kabel og lasta ned ista fra en på forumet her, og det ser ut til å fungere fint. Vil gjerne disable auto stopp-funksjonen, er dette noe jeg kan prøve selv? Finst sikkert gode guider?

Edit: det gjør man via esys verktøy tydeligvis, takk til et medlem i en annen post her inne.

Jeg sliter mye med ifh-0003 transmission interrupted i ista+.
Bilen er av, jeg kobler til adapter, skrur på tenning og kjører test.
Det som skjer er at jeg kjører full test av bienl, den identifiserer bilen og finner fault list, men i siste steg (finishing) så kommer det plutselig beskjed om at bilen må være i PAD mode eller ignition on (som den er). Når jeg trykker OK så kommer ifh-0003 transmission interrupted feilen.
Har googla en del, forsøkt ting herfra
http://blog.uobdii.com/solved-bmw-ista-error-ifh-0010-vehicle-could-not-be-identified/
og herfra
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=516174
uten spesielt hell. Før mitt forsøk i dag har jeg hatt litt trøbbel med det samme, men det har fungert til slutt. I dag har jeg nok 15-20 forsøk uten hell.

Dårlig ebay china kabel kanskje?

Endret av F25x3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 12.12.2019 den 15.54, F25x3 skrev:

Dårlig ebay china kabel kanskje?

Det kan vel være en mulighet, er ikke alltid til å stole på.
Så ville ikke sett helt vekk i fra det hvertfall. Evt kan du jo prøve en annen kabel om du kjenner noen som har bare for å teste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2015 den 13.52, Otis skrev:

BMW Standard Tools/INPA/NCS/DATEN/Rheingold (med en liten instruksjon på norsk)
https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFaGNabmJWN2hqd3c

VMware image Windows 7 med ISTA/NCS/INPA klar til bruk!
Oppdatert august 2017 med 4.06.20 ISTA, lagt til NCSdummy.

https://www.jottacloud.com/p/kenthors/e973492fbac54ceba7d9d037591fd3ef

Her er en fil med info om hvordan man installerer rheingold. Takk til @Knutmyr for dette! 
https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFbC1BZy1kTTNndFE/view?usp=drivesdk
Evt andre feil må du Google selv, eller spørre på forumet om.

Jeg har fjernet direkte linkene til alle filene, da jeg ville ha bedre kontroll over dette selv å gjøre det mulig å redigere info fortere, så nå ligger all info i den øverste linken min.

En kabel som vil fungere helt fint og som ikke har uekte chip i seg, slik de fra kina feks. De koster dog gjerne 100,- Man kan bruke programvaren (DIS) som følger med kabel, men det er egentlig utdatert og tungvindt å bruke kontra ISTA+/Rheingold.

Windows 7 som er tingen eller funker programmene på windows 10 og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, alle.

Jeg har brukt ISTA-D+ en stund, og det har fungert fint, men på et tidspunkt begynte jeg å miste kontakt med forskjellige moduler. Det har nå vært slik i et halvt år. 

 

S0078: No communication possible with: Central information display

S0098: No communication possible with: Electronic fuel pump control module

S0129: No communication possible with: Engine electronics or diesel electronics

osv..

Ca 2/3 av modulene får jeg fortsatt kontakt med. 

De forskjellige modulene virker ok, funksjonsmessig. Tenker det må ha noe å gjøre med kommunikasjonen. Har bestilt en ny kabel fra eBay. Siden jeg får kommunikasjon med andre moduler virker det jo egentlig litt rart om det er kabelen.. noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei,

Har en e91 facelift (2009-modell).

Jeg har kjøpt meg en slik kabel. Installert INPA slik som beskrevet i denne tråden. Får også opp dette blå E symbolet som viser at det er kontakt. Problemet er at INPA ikke får kontakt med bilen via kabelen. Dårlig kabel eller jeg som har rotet et sted?

Har installert dette på en mac med boot camp og windows 10. Når jeg koblet til kabelen installerte den nødvendige drivere. Lyser også fra kabelen når jeg kobler til pc eller OBD porten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjøpt kabel fra bcables.com? Jeg satte bestilling forrige tirsdag og fikk umiddelbart bekreftelse på betalingen via paypal, men ingen ordrebekreftelse eller sporing eller Mail fra de i etterkant. Og de svarer ikke på Mail. 

Endret av papertiger
mottok kabelen dagen etter... men ingen OB eller sporing..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...