Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Aha!

Men hvilken av dem er olje service, og hvilken er bremseveske og kjøleveske? (Eller bare bremseveske)?

Hos meg står det nå Oil service, med et gult felt, samt klokke symbolet.

Betyr ikke det at bremsevesken også skal byttes? (Den skal bytter på verksted da, så det gjør ikke noe), men greit å vite at jeg nullstiller olje service og ikke noe annet :)

Du har en E39 530' 03, så du kan nullstille på rattet. Jeg tenker på å spare tid for å starte opp maskinn og bla bla, fortere å nullstille på rattet:

BMW Oil Service reset for 2001 ~ current

No need for reset tool for 2001+ model by: Moko

BMW insp. reset

- Iginition OFF (POS 0)

- Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)

- Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display

- *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service

- Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes

- While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.

Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en E39 530' 03, så du kan nullstille på rattet. Jeg tenker på å spare tid for å starte opp maskinn og bla bla, fortere å nullstille på rattet:

BMW Oil Service reset for 2001 ~ current

No need for reset tool for 2001+ model by: Moko

BMW insp. reset

- Iginition OFF (POS 0)

- Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)

- Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display

- *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service

- Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes

- While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.

Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.

Jaha, så da slipper jeg laptop også, det var jo greit å vite! Takk! :) Men denne metoden nullstiller kun oljeservice? Og ikke Inspesjon 1 og 2 samt bremseveske osv? Jeg skal bare bytte olje :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nullstille alle service via OBC, derfor må du velge rett, ellers blir det kluss.

Hvordan vet jeg at jeg skal til og nullstille rett verdi da? :?

Får man velge dette?

Har ikke lyst og gå inn og prøve i tilfelle jeg roter det til, da er det bedre og spør et par ekstra spørsmål :lol: Har brent meg på det der flere ganger.. Prøv først og spør etterpå #-o

EDIT:

Kan det være slik at den aktuelle servicen kommer opp av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nullstille alle service via OBC, derfor må du velge rett, ellers blir det kluss.

Hvordan vet jeg at jeg skal til og nullstille rett verdi da? :?

Får man velge dette?

Har ikke lyst og gå inn og prøve i tilfelle jeg roter det til, da er det bedre og spør et par ekstra spørsmål :lol: Har brent meg på det der flere ganger.. Prøv først og spør etterpå #-o

EDIT:

Kan det være slik at den aktuelle servicen kommer opp av seg selv?

Alpejohn!

Her er en beskrivelse hvordan du reset service med tidsbestemmelse :wink:

Det er både LOW og HIGH instrument cluster.

fjr7wmfyn8cf5m1v1c12.jpg

h1sswsmvk52yrgo5zdwc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en VAG-COM kabel for 3 dollar for å kode om baklyktene på min E87. Funket greit med NCS Expert. Men jeg har ikke tenkt å programmere moduler, spesielt ikke motorstyring. Fikk aldri noen respons da jeg spurte etter noen som kunne kode om baklyktene, så da fant jeg ut at jeg fikk prøve selv. BMW skulle ha minimum 3000 kroner. Når jeg hadde installert alt sammen tok selve kodingen bare noen få minutter.

hzfb7qqx6eepmdlommrc.jpg

Ser du har E87 2005-modell. Denne bør vel også fungere på min 116i 2008-modell? Ser også ut til at kabelen din er det samme som denne, kan det stemme?

Har eg også forstått det riktig, at DIS v57 kan brukast til å lese feilkodar, nullstilling av serviceindikator o.l.?

Beklagar viss dette virkar som dumme spørsmål, men er ganske fersk når det gjeld temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og fikler med Navcoder på den ene E39 TDS'n.

Planen var å kode om lyskontrollmodulen for å få aut. kjørelys.

Problemet er at jeg får forandret på alle parametere ang sjekk av lyspærer, men ikke aktivisert DRL. Navcoder påstår at alt var vellykket, men degang ei. Når jeg avleser LCM igjen, så har avkryssingen på DRL forsvunnet. (Skrudde av tenning og ventet i 10 sekunder som anvist)

Noen som har vært borti samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og fikler med Navcoder på den ene E39 TDS'n.

Planen var å kode om lyskontrollmodulen for å få aut. kjørelys.

Problemet er at jeg får forandret på alle parametere ang sjekk av lyspærer, men ikke aktivisert DRL. Navcoder påstår at alt var vellykket, men degang ei. Når jeg avleser LCM igjen, så har avkryssingen på DRL forsvunnet. (Skrudde av tenning og ventet i 10 sekunder som anvist)

Noen som har vært borti samme problemet?

Akkurat samme på gamlingen sin 98 mod tds. Mulig det må gjøres med SSS eller noe, har vertfall ikke fått det til selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og fikler med Navcoder på den ene E39 TDS'n.

Planen var å kode om lyskontrollmodulen for å få aut. kjørelys.

Problemet er at jeg får forandret på alle parametere ang sjekk av lyspærer, men ikke aktivisert DRL. Navcoder påstår at alt var vellykket, men degang ei. Når jeg avleser LCM igjen, så har avkryssingen på DRL forsvunnet. (Skrudde av tenning og ventet i 10 sekunder som anvist)

Noen som har vært borti samme problemet?

Akkurat samme på gamlingen sin 98 mod tds. Mulig det må gjøres med SSS eller noe, har vertfall ikke fått det til selv :)

Jeg skaffet meg Navcoder, og Ibuskontakt ene og alene fordi jeg ble fortalt at dette skulle være det jeg trengte for å kode om kjørelys.

Ille at jeg med en dedikert pc for bildiagnose (seriellkontakt) og carsoft kontakter både for motorrom og obd i tillegg til ibuskontakten i bagasjerommet ikke skal greie å overtale den jævla bilen til å skru på lysa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og fikler med Navcoder på den ene E39 TDS'n.

Planen var å kode om lyskontrollmodulen for å få aut. kjørelys.

Problemet er at jeg får forandret på alle parametere ang sjekk av lyspærer, men ikke aktivisert DRL. Navcoder påstår at alt var vellykket, men degang ei. Når jeg avleser LCM igjen, så har avkryssingen på DRL forsvunnet. (Skrudde av tenning og ventet i 10 sekunder som anvist)

Noen som har vært borti samme problemet?

Akkurat samme på gamlingen sin 98 mod tds. Mulig det må gjøres med SSS eller noe, har vertfall ikke fått det til selv :)

Da må jeg ha litt mere info om hvordan SSS funker.

Eneste SSS jeg kjenner til var en gammel Datsunmodell. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...